Fandom

Don`t Starve Wiki

Zdrowie

1237stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze20 Share

Health.png
Zdrowie
(ang. Health) – miara dobrego stanu postaci wyrażona jako wartość liczbowa. Zdrowie można przywrócić i uszkodzić na różne sposoby, po osiągnięciu zera powoduje śmierć gracza. Wszystkie postacie mają 150 punktów maksymalnego zdrowia, z wyjątkiem Wolfganga, którego zdrowie zależy od stopnia najedzenia, Wesa który ma 113 oraz Maxwella który posiada 75 punktów zdrowia. W odróżnieniu od głodu (i w wielu przypadkach zdrowia psychicznego), zdrowie nie spada wraz z upływem czasu. Zazwyczaj zdrowie jest tracone, kiedy postać otrzymuje obrażenia; zostanie zaatakowana, zamarza, zapali się albo zostanie zatruta. Pewne rodzaje jedzenia również obniżają zdrowie. W DLC podczas trwania lata, postać będzie się przegrzewała i traciła dużą ilość zdrowia wraz z upływem czasu.

Odnowienie zdrowiaEdytuj

Zdrowie można przywrócić tylko w kilka sposobów. Najprostszym z nich jest jedzenie, z którego większość zapewnia zwykle 0-3 zdrowia, w momencie spożycia. Gotowanie żywności często zwiększa zdrowie przywracane o 1 lub 2 punkty. Niektóre produkty, takie jak nasiona, mogą stracić redukcje głodu poprzez gotowane, lecz dodać premię zdrowia, której wcześniej nie zapewniają.

Niektóre produkty zapewniają większą poprawie stanu zdrowia, a zatem są bardzo cenne. Jednym z najprostszych pokarmów jest motyl, dodatkowo istnieje 2% szansa na wypadnięcie masła, które leczy 40 zdrowia, oraz 25 głodu. Skrzydła motyla przywracają 8 zdrowia, oraz 10 głodu. Z tego powodu farmy motyli są bardzo przydatne do przeżycia. Innym zdrowym jedzeniem są paluszki rybne. Piecze się je w garnku łącząc 3 ryby i 1 patyk. Przywracają 40 zdrowia. Jedzenie niebieskiego grzyba może przywrócić 20 zdrowia, jednak kosztem 15 punktów zdrowia psychicznego, natomiast jego pieczona wersja przywraca 10 zdrowia psychicznego ale odejmuje 3 zdrowia.

Do przywrócenia zdrowia może zostać wykorzystany również Miodowy okład, przywraca 30 zdrowia i nie psuje się mimo upływu czasu.

Ewentualnie, zabijając pająki gracz może otrzymać gruczoł pająka, który przywraca 8 zdrowia lub może być wykorzystany do spreparowania leczniczej maści (uzdrowienie 20).

DLC istnieją nowe sposoby na odnowienie zdrowia. Pierwszy z nich to nowe potrawy: Mieszanka podróżna regeneruje 30, Guacamole i Ostre Chili  20, Sałatka z kwiatów 40 i Kwiat kaktusa zbierany podczas lata z kaktusa regeneruje 8 pkt zdrowia. Nowa postać Wigfrid regeneruje zdrowie podczas pokonywania przeciwników, liczba pkt. zdrowia zależy od siły danego przeciwnika. 

Mięsna kukłaEdytuj

Health lowered.png
Jeżeli postać zbuduje mięsną kukłę, pojawi się czarny pasek na szczycie wskaźnika zdrowia. Każda zbudowana kukła zmniejsza zdrowie bohatera o 30 punktów, które zostają przywrócone w momencie zniszczenia kukły.
Mechanika gry
Działania GotowanieWytwarzanieRolnictwoWędkowanieSpanie
Tryb Tryb przygodowyTryb Sandbox
Inne Wioska ŚwińDrogaElementy układankiRzeczyŚcieżka

Więcej w Fandom

Losowa wiki