Zamarzanie

1255stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze31 Udostępnij

Zamarzanie (ang. Freezing) – mechanika gry wprowadzona w aktualizacji "Zimowe opowieści". Sprawia, że podróżowanie w czasie zimy staje się bardzo trudne, bowiem w momencie, kiedy gracz nie znajduje się blisko źródła ciepła, zacznie zamarzać i tracić zdrowie (1,25 na sekundę). Aby uchronić się przed śmiertelnym wyziębieniem, należy trzymać się blisko ognia lub nosić ubrania (Przewiewna kamizelka lub Puchowa kamizelka). Grając Wilsonem albo Webberem dodatkowo można zapuścić brodę, która zatrzymuje ciepło u postaci.

Ogrzewanie sięEdytuj

OgieńEdytuj

Jedynym sposobem na stałe zatrzymanie ciepła w organizmie naszej postaci to ciągłe stanie przy ognisku lub obudowanym ognisku ciągle na nowo podsycanym przeróżnym paliwem. Dodatkowo źródłem ciepła mogą być podpalone drzewa oraz zwierzęta.

PochodnieEdytuj

Kiedy gracz nie posiada jakichkolwiek ubrań, drugim sposobem na utrzymanie ciepła jest pochodnia. Trzeba ją trzymać cały czas w ręce naszej postaci. Niestety daje ona bardzo mało ciepła i gracz mimo wszystko może zamarznąć, lecz można podpalić jakiś łatwopalny przedmiot żeby odzyskać ciepło.

Gorący kamieńEdytuj

Kiedy termiczny kamień położony jest blisko ognia lub gdy znajduje się w ekwipunku postaci, a ta stoi blisko źródła ciepła, zaczyna emitować wibracje i zmienia kolor na z żółtego, przez pomarańczowy, kończąc na czerwownym (zależy to od siły zródła ciepła). Powstrzymuje zamarzanie tak długo, jak kamień jest ciepły. Niestety używanie obu przedmiotów naraz nie zwiększa profitów.

Izolacja - opóźnienie efektuEdytuj

Ubranie sięEdytuj

Graczowi będzie bardzo trudno podróżować gdziekolwiek w czasie zimy, nawet jeżeli będzie bardzo blisko ognia. Dlatego najprostszym rozwiązaniem będzie ubranie się bardzo ciepło, co zapobiegnie szybkiemu wychłodzeniu.

Poniższa tabela pokazuje ile wynosi średni czas pomiędzy pierwszą fazą zamarzania z powodu braku ciepła. Wartości są zależne od temperatur (rosną w trakcie dnia, a obniżają sie w nocy).

Ubranie Bonus czasowy Slot
Podstawa 30 sekund
Królicze nauszniki.png
60 sekund Kapelusz
Czapka z kociszopa (RoG).pngPanowanie Gigantów (DLC).png 60 sekund Kapelusz
Wytworna kamizelka.png 60 sekund Tors
Przewiewna kamizelka.png 60 sekund Tors
Czapka zimowa.png 120 sekund Kapelusz
Tam O' Shanter.png 120 sekund Kapelusz
Bawoli kapelusz.png 240 sekund Kapelusz
Puchowa kamizelka.png 240 sekund Tors
Broda.png(w zależności od wielkości) 0 / +15 / +45 / +135

Ogień Willow.png

tylko dla Willow

20 sekund
Kurtka hibernująca (RoG).png
Panowanie Gigantów (DLC).png
240 sekund Tors

Fazy efektuEdytuj

  • Zamarzanie stopień 1
  • Zamarzanie stopień 2
  • Zamarzanie stopień 3

Pierwszy etapEdytuj

Ekran po krawędziach zamarznięty, słychać co pewien czas dźwięk zamrażania.

Drugi etapEdytuj

W momencie osiągnięcia drugiego etapu zamarzania postać powie kilka słów na temat tego jak bardzo jej zimno. Jeżeli gracz nie znajdzie źródła ciepła, ekran zacznie dalej zamarzać i wydawać z siebie głośniejsze trzaski.

Trzeci etapEdytuj

Podczas tego etapu gracz zaczyna tracić życie tak szybko jak zamarza ekran. Jeżeli nie zostanie znalezione źródła ciepła, gracz zamarznie.

Papirus.pngPoradyEdytuj

  • Zabieraj ze sobą duże ilości paliwa, szyszki, trawy, wszystkiego, co może zostać spalone;
  • możesz podpalać lasy, aby się ogrzać. Zbieraj węgiel drzewny, on też może posłużyć jako paliwo. Jednakże, jeśli potrzebujemy drewna, lepiej palić pojedyncze drzewa, trawę etc.;
  • jak najszybciej wykonaj ubranie;
  • stojąc obok ogniska, nie zapominajmy zdjąć ogrzewającego nakrycia głowy, lub puchowej kamizelki, aby nie traciło wytrzymałości wówczas, gdy nie jest nam potrzebne;
  • grając jako Woodie możemy zmienić się w Bobra, aby dotrzeć np. do źródła ciepła, gdyż nie zamarzniemy;
  • zrób gorący kamień i ogrzej przy ognisku. To pozwala przeżyć dłużej i jest potrzebne w trybie przygodowym;
  • zapuść brodę Wilsonem i Webberem, spowolni to zamarzanie (w przypadku Webbera efekt niwelacji zamarzania będzie słabszy).
Mechanika gry
Działania GotowanieWytwarzanieRolnictwoWędkowanieSpanie
Środowisko Cykl dnia i nocyCykl księżycaCykl koszmaruDeszczLatoZimaTrzęsienie ziemiPiorun
Mechanika BrodaPostacieSterowanieŚmierćDoświadczenieOgieńZamarzanieZdrowieGłódŚwiatłoMapaNiegrzecznośćNieodnawialne zasobyZdrowie psychiczneZapisywanieGnicieMiejsca
Tryb Tryb przygodowyTryb Sandbox
Inne Wioska ŚwińDrogaElementy układankiRzeczyŚcieżka

Więcej z Fandomu