FANDOM

Wiosna

Wiosna (ang. Spring) – pora roku dostępna dla posiadaczy DLC - Panowanie Gigantów. Wiosną najdłuższy jest zmierzch, który powoli ustępuje dniowi. Wiosnę charakteryzuje zielony odcień ekranu oraz częste opady deszczu. Wiosna ma 50% na rozpoczęcie rozgrywki, jeśli gracz nie zmieni ustawień świata. Ta pora roku trwa 20 dni, w związku z czym pierwsza wiosna trwa od 1 do 20 dnia lub od 37 do 57 dnia. Z uwagi na długi zmierzch przez większą część wiosny i obfite opady, poczytalność staje się trudna w utrzymaniu na stałym poziomie. W trybie przygodowym długość pór dnia może się różnić.
Wiosna to czas, w którym króliki zamykają swoje nory i nie wychodzą z nich, ponadto pszczoły zmienią swój kolor na czerwony i staną się agresywniejsze, lecz nie tak jak zabójcze pszczoły. Kwiaty zaczną samoistnie pojawiać się, nawet gdy w pobliżu nie ma żadnych motyli i pszczół. Wabiące rośliny zaczną pojawiać się w odkrytych częściach mapy. Po minięciu zimy lodowce zaczną się topić. W trakcie wiosny może pojawić się Gęsiołoś - potwór naczelny. Po wiośnie następuje lato, które może okazać się zabójcze, jeżeli gracz nie przygotuje się do niego podczas wiosny.

Przemoczenie (RoG) DeszczEdytuj

Ewelet Główny artykuł: Przemoczenie (RoG) i Deszcz

Wiosna jest porą obfitych opadów deszczu. Na ziemi pojawiają się kałuże oraz postać zacznie otrzymać punkty przemoczenia. Przemoczenie prowadzi do utraty poczytalności i obniża temperaturę postaci. Mimo że temperatura w czasie wiosny jest dodatnia, przez przemoczenie, postać może zacząć zamarzać. Ciągły deszcz powoduje, że przedmioty stają się mokre, w związku z tym opał jest mniej efektywny i ogniska szybciej gasną.
Ponadto w czasie deszczu istnieje większa szansa na uderzenie pioruna, baza niezabezpieczona przez piorunochron może zostać całkowicie spalona. W trakcie wiosny może wystąpić deszcz żab, który powoduje, że żaby zaczynają spadać z nieba w pobliżu postaci. Deszcz również powoduje, że tropienie koalefantów, jest trudniejsze, gdyż tropy szybciej znikają, a mięsa na suszarniach wolniej się suszą.
Deszcz przynosi również pozytywne efekty, rośliny na farmach rosną o wiele szybciej, grzyby częściej odrastają, tak jak przykładowo: krzaki jagodowe, trawa i sadzonki.
W jaskiniach i ruinach również pada deszcz, który jest wynikiem wsiąkającej w glebę wody.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Wiosna (RoG)