Fandom

Don`t Starve Wiki

Wioska Świń

1250stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze21 Udostępnij
Wioska Świń
Wioska świń.png
Obficie PigHouse.png Trawa w ziemi.png Sapling1.png Rodzaje kwiatów w grze.png Darń Trawiasta.png
Okazjonalnie Evergreen.png Głowa merma.pngMarchewka.png
Rzadko Obelisk.png Pig King.png Drewniana podłoga.png

Wioska Świń (ang. Pig Village) – teren, na którym występują skupiska świń oraz ich domków. Obecnie można rozróżnić dwa typy wiosek, ze względu na to, czy występuje na ich terenie król świń, czy też wioska składa się wyłączenie ze zwykłych przedstawicieli tego gatunku.

Wioski występują na łąkach, ewentualnie na terenach leśnych z wydzielonym kawałkiem biomu łąk. Bardzo rzadko można spotkać je na terenach biomu kamiennego lub sawanny.

Na terenie wioski świń często występują farmy krzewów jagodowych, marchewek oraz skupiska kwiatów. Sprawia to, że tereny te są dobre jako miejsce osiedlenia się postaci w początkowej fazie gry. Należy jednak zachować ostrożność w przypadku umieszczenia w pobliżu gniazd pająków, w celu pozyskiwania jedwabiu. Świnie, spożywając nadmierne ilości mięsa potwora, przemieniają się w świniołaki, które stanowią bezpośrednie zagrożenia życia postaci.

W zależności od wielkości świata, zróżnicowana jest liczba generujących się na mapie wiosek świń. Dodatkowo mogą występować pojedyncze chlewy na terenie mapy.

Wielkość świata Liczba wiosek
Standardowa 1
Średnia 1-2
Duża 2-3
Ogromna 2-5

Panowanie Gigantów (DLC).pngDLCEdytuj

W DLC Panowanie Gigantów wioska ze świńskim królem zawsze pojawia się w lesie liściastym, a obok niej znajduje się statua glommera oraz zapadlisko (nadal może się zdarzyć, że król nie wygeneruje się).

Na ustawieniach domyślnych niemal za każdym razem generują się dwie wioski świń. Druga nie posiada króla, jednak często jest bogatsza w krzewy jagodowe, farmy kwiatów i trawy. Do tego pojawia się na biomie łąki otoczonym przez gęsty las z dużą ilością kokonów pająków.

Komar.pngBłędyEdytuj

  • Czasem podczas generowania się świata może nastąpić błąd. Wioska świń może pojawić się zbyt blisko oceanu. W wyniku tego czasami w grze nie występuje król świń, co może powodować znaczne utrudnienie rozgrywki.

Mechanika gry
Działania GotowanieWytwarzanieRolnictwoWędkowanieSpanie
Tryb Tryb przygodowyTryb Sandbox
Inne Wioska ŚwińDrogaElementy układankiRzeczyŚcieżka

Więcej z Fandomu

Losowa wiki