Wigfrid
Wigfrid (RoG).png
Przezwisko Spełniona aktorka
Motto "Test mojego niewiarygodnego aktorstwa!"
SanityMeter.png 120
HealthMeter.png 200
HungerMeter.png 120
Obrażenia 1.25 Zadawane 0.75 Otrzymywane
Cecha Specjalizuje się w walce, czerpie moc z poległych przeciwników, je tylko mięso i posiada własną włócznię oraz hełm.
Specjalny atrybut Bitewny hełm (RoG).png Bitewna włócznia (RoG).png

Wigfrid – postać z DLC Panowanie Gigantów. Aby ją odblokować, należy przetrwać 96 dni, czyli 1920 XP (przy włączonym DLC).

Wytworna kamizelka.png WyglądEdytuj

Wigfrid jest aktorką udającą dziewczynę-wikinga o czerwonobrązowych włosach. Ma twarz podobną do Winnie.

Atrybut Wolfgang'a.png UmiejętnościEdytuj

Posiada swój własny bitewny hełm oraz bitewną włócznię. Ma o 50 więcej zdrowia od Wilsona. Może jeść jedynie mięso, potrawy mięsne, liściaste mięso oraz oba rodzaje jajek. Zaczyna grę z czterema kawałkami mięsa, swoją włócznią i hełmem. Gdy zabija przeciwnika, odzyskuje zdrowie i poczytalność. Zadaje o 25% więcej obrażeń i otrzymuje ich o 25% mniej.

Wielki królik.png Trudności i zalety związane z postaciąEdytuj

Ma mniej punktów głodu i poczytalności. Z racji niemożności spożywania pokarmów warzywnych, Wigfrid znacznie trudniej przeżyć w jaskiniach z powodu obecności wielkich królików. Nie może również spożywać mazi Glommera i lodu. Mniejsze znaczenie dla tej postaci ma tworzenie farm. Warzywa z farm mogą posłużyć jako komponenty do potraw mięsnych tworzonych w garnku. Masło pomimo tego, iż jest niezwykle rzadkim składnikiem, znaczy dla tej postaci znacznie mniej niż patyki.

Wigfrid ze względu na swoje umiejętności przy maksymalnym zdrowiu i pełnym ekwipunku bojowym może o wiele łatwiej pokonywać przeciwników niż inne postaci. Powoduje to szybkie zdobywanie potrzebnych materiałów, takich jak jedwab (potrzebny do wykonania wędki, która u tej postaci wzrasta na znaczeniu) czy też skóry świń już w pierwszej fazie gry.

Reasumując, Wigfrid wcale nie jest złą postacią, trudny jest jedynie początek, ponieważ w pierwszych 10 dniach przetrwania jej specjalna umiejętność nie przydaje się zbytnio; dopiero na późniejszym etapie gry, kiedy mamy do czynienia z gigantami, można w pełni wykorzystać jej atrybut. Na początku sporym problemem jest również jej możliwość spożywania tylko mięsa, gdyż przeważnie gracz pożywia się na początku jagodami i marchewkami, których ona nie może zjeść. Upolowanie królików nie jest wtedy łatwe do osiągnięcia, mięso z potwora daje negatywne skutki, a znalezienie wioski świń nie zdarza się zawsze. Jedynym w miarę wydajnym sposobem na zdobywanie pożywienia są bawoły, które dzięki bitewnej włóczni bardzo łatwo pokonać, oczywiście, jeśli nie są w dużej grupie. Potem, kiedy wybudujemy garnki i suszarnie, nie trzeba obawiać się o pożywienie. Właśnie ze względu na te argumenty, Wigfrid jest rekomendowana dla średnio-zaawansowanych graczy.

Wigfrid ciężej jest także przetrwać w jaskiniach ze względu na obecność Wielkich Królików, które natychmiast ją zaatakują - jej dieta opierająca się na mięsie szybko prowokuje gryzonie do ataku, przez co można szybko zginąć, jeśli są w dużej grupie. Uwaga także na Krampusa, który pojawi się, jeśli zabije się zbyt dużą ich liczbę.

Namiot.png StrategieEdytuj

  • Dobrymi sposobami na zdobycie mięsa jest osiedlenie się w pobliżu stawów, wioski świń czy sawanny z dużą ilością królików i bawołów. Bardzo wydajnym rozwiązaniem jest osiedlenie się blisko terenów łowieckich myszołowów.
  • Ciekawym sposobem na odzyskanie zdrowia i poczytalności jest walka ze słabymi wrogami (pojedyncze pająki, itp.). Powoduje to szybką regenerację statystyk.
  • Dobrą strategią jest także zbieranie różnych warzyw. Potem można robić pułapki i używać owych warzyw jako przynęty.

Marmurowa zbroja.pngOtrzymywane obrażeniaEdytuj

Oto tabela pokazująca ile Wigrfid otrzyma obrażeń od przeciwników bez uzbrojenia.

Stworzenie

Liczba otrzymywanych obrażeń

Pszczoły.png Pszczoły                                    

7,5

Zabójcza pszczoła.png Zabójcza pszczoła                     

7,5

Komar.png Komar                                       

2,25

Pająk.png Pająk                                        

12,5

Spider Warrior.png Pająk wojownik                          

15

Pajęcza królowa.png Pajęcza Królowa                       

60

Pies Gończy.png Pies Gończy                              

20

Czerwony Pies gończy.png Czerwony Pies Gończy             

22,5

Niebieski pies gończy.png Niebieski Pies Gończy               

22,5

Wysoki ptak.png Wysoki Ptak                              

37,5

Mechaniczny skoczek.png Mechaniczny skoczek               

30

Mechaniczny goniec.png Mechaniczny goniec                 

30

Świnia.png Świnia                                       

24,75

Świniołak.png Świniołak                                   

30

Świnia strażnik.png Świnia strażnik                          

24,75

Merm.png Merm                                         

22,5

MacTusk.png MacTusk                                   

24,75

WeeTusk.png WeeTusk                                  

16,5

Krampus2.png Krampus                                   

37,5

Drzewiec.png Drzewiec                                   

78,75 /112,5/141

Koalefant-0.pngZimowy koalefant.pngKoalefanty             

37,5

Żaba.png Żaba                                         

7,5

Bawół.png Bawół                                        

25,5

Macki.png Macki                                        

24,9

Pełzająca zgroza.png Pełzająca zgroza                       

15

Dziób terroru.png Dziób terroru                             

37,5

Jeleniocyklop.png Jeleniocyklop                            

56,25

Borsukoniedźwiedź (RoG).pngBorsukoniedźwiedź (RoG)                                         75
Muchosmok (RoG).pngMuchosmok (RoG)                                       56,25            
Gęsiołoś (RoG).pngGęsiołoś (RoG)                                        56,25

Wypełniacz.png CiekawostkiEdytuj

  • W plikach gry jest nazwana imieniem Wathgrithr, które pochodzi od imienia jednej z Walkirii, Ráðgríðr (Rathgrithr);
  • komentując przedmioty, używa litery "ö" zamiast "o";
  • jest śpiewaczką operową, a nie prawdziwą walkirią. To może być nawiązanie do sławnej opery Ryszarda Wagnera, nazwanej "Pierścień Nibelunga";
  • Wigfrid jest prawdopodobnie wzorowana na niewprowadzonej postaci Winnie;
  • Wigfrid prawdopodobnie nie zdaje sobie sprawy z tego, że jest w innym świecie. Można to stwierdzić po wejściu w ciemność. Wigfrid wtedy nas powiadamia o tym, że kurtyna opadła;
  • jej cecha odzyskiwania zdrowia i poczytalności po zabiciu potwora to najpewniej dobrze odegrana gra aktorska, z której Wigfrid w głębi duszy się cieszy. Myśli, że dobrze odegrała swą rolę;
  • pomimo iż liściaste mięso jest pochodzenia roślinnego, Wigfrid może je zjeść;
  • Wigfrid otrzymuje premię poczytalności i zdrowia w zależności od potęgi danego stworzenia;
  • jej głos jest wzorowany na orkiestrze;
  • do aktualizacji Giant Steps, Wigfrid otrzymywała premię 5 punktów poczytalności oraz 5 punktów zdrowia za zabicie wabiącej rośliny;
  • jest bardzo podobna do Barbary z gry Rayman Legends;
  • Wigfrid jest jedną z dwóch postaci (druga to Maxwell), które nie posiadają czaszki w plikach gry;
  • Wigfrid trudniej jest przetrwać wiosnę, gdyż króliki zakopują się w tym okresie.

Opowieści na dobranoc.png InneEdytuj

Niebieski klejnot.png GaleriaEdytuj

Postacie
Wprowadzone Postacie Wilson (CytatyUbrania) Willow (CytatyUbrania) Wolfgang (CytatyUbrania) Wendy (CytatyUbrania) WX-78 (CytatyUbrania) Wickerbottom (CytatyUbrania) Woodie (CytatyUbrania) Wes (PantomimaUbrania) Maxwell (CytatyUbrania) Webber (CytatyUbrania) Wigfrid (CytatyUbrania) Walani (CytatyUbrania) Warly (CytatyUbrania) Wilbur (Cytaty • (Ubrania) Woodlegs (Cytaty • (Ubrania)
Niewprowadzone Postacie WiltonWinnie Wortox Wallace Waverly Woodrow Pyro

Więcej z Fandomu