Fandom

Don`t Starve Wiki

Wieloryb biały (DSS)

1246stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij
Wieloryb biały
Wieloryb biały (DSS).png
Zdrowie 750
Obrażenia 75
Czas ataku 4
Zasięg ataku 6
Szybkość 1,5
Szybkosć biegu 7
Łup Surowa ryba (DSS).pngx4 Tłuszcz (DSS).pngx2 Odłamki kości (RoG).pngx4 Harpun (DSS).pngx1 oraz 3-9 sztuk losowych przedmiotów
Komenda DebugSpawn ("whale_white")

Wieloryb biały (ang. White Whale) – morskie, agresywne stworzenie możliwe do znalezienia w dodatku Rozbitkowie. Stworzenie może zostać wytropione poprzez śledzenie podejrzanych bąbelków na morzu. Po pojawieniu się, wieloryb będzie ścigać i atakować postać. Po śmierci jako łup zostaje po nim ścierwo wieloryba białego. Od tego momentu ciało zabitego wieloryba zaczyna puchnąć i nabrzmiewać. Proces trwa zwykle od 3 do 5 dni. Ścierwo ma swoją ikonę na mapie, co ułatwia późniejsze odnalezienie pozostałości po wielorybie.

Gdy proces osiąga kulminację, ciało wieloryba znacząco zmienia kształt i charakteryzuje się nieustannym trzęsieniem. Wówczas należy trzykrotnie uderzyć w nie maczetą, aby doprowadzić do eksplozji ciała. Wówczas otrzymamy cztery sztuki surowej ryby, dwie sztuki tłuszczu, cztery odłamki kości, jeden harpun oraz 3 inne przedmioty z grupy potencjalnych możliwości. Eksplozji wieloryba zawsze towarzyszy natychmiastowe zebranie się kilku morskich psów gończych. 

Świnia.pngZachowanieEdytuj

Wieloryb biały jest agresywny w stosunku do postaci i zaatakuje od razu, gdy postać znajdzie się w jego polu widzenia. Podobnie jak w przypadku koalefanta łatwo walczyć z nim według schematu kilku ciosów i uniku przed kontratakiem. Wieloryb biały jest wrogo nastawiony również do innego osobnika tego samego rodzaju. Zamrożenie wieloryba lodowym berłem wymaga trzech ataków, nie można go podpalić.

PolowanieEdytuj

Wieloryb biały może być napotkany tylko poprzez odnalezienie go śladami tajemniczych bąbelków. Te pojawiają się losowo w różnych miejscach głębokiego oceanu. Jako, że same bąbelki nie wskazują nam kierunku, w którym mamy kontynuować poszukiwania, jak to ma miejsce w przypadku śladów koalefanta, twórcy wprowadzili inną metodę informowania gracza. Po sprawdzeniu bąbelków, pojawiają się po kolei trzy, niewielkie i podskakujące na wodzie krople, które następujące po sobie wskazują kierunek. W niektórych okolicznościach, określenie kierunku może być trudne, zważywszy na wszechobecne fale na głębokim oceanie oraz niewielki rozmiar kropli. Po odnalezieniu ostatniego miejsca z tajemniczymi bąbelki, których łącznie może być od sześciu do dwunastu, na mapie pojawi się wieloryb o czym uprzedzi nas stosowny komentarz postaci. Szansa na pojawienie się wieloryba białego wynosi 33%. 

Samorodek złota.pngLista łupów dodatkowychEdytuj

Trzy przedmioty z całości łupów otrzymanych po eksplozji wieloryba, są losowe. Oto lista możliwych przedmiotów:

Cenny łup/mała szansa Edytuj

Kokonat (DSS).png
Cylinder.png
Podpalająca Strzałka.png
Usypiająca strzałka.png
Trująca strzałka (DSS).png
Palmowy żagiel (DSS).png
Oczyszczacz powietrza (DSS).png

Dobry łup/średnia szansa Edytuj

Żagiel (DSS).png Martwy homar (DSS).png Kusza łowiecka (DSS).png Kokos (DSS).png Latarnia morska (DSS).png Latarnia butelkowa (DSS).png Luneta (DSS).png Czapka kapitana (DSS).png Kapelusz piracki (DSS).png Włócznia.png Pułapka morska (DSS).png Maczeta (DSS).png Pusta butelka (DSS).png

Zwykły łup/duża szansaEdytuj

Tłuszcz (DSS).png Surowa ryba (DSS).png Odłamki kości (RoG).png Wodorosty (DSS).png Meduza w ekwipunku (DSS).png Małż (DSS).png Koral (DSS).png

  • Nazwa pliku stworzenia "Whale Moby", może być nawiązaniem do książki "Moby Dick". Jej tematem jest polowanie na ogromnego białego wieloryba o tym samym imieniu, co tytuł książki. 

Stworzenia
Inne AbigailGrueMaxwell

Więcej w Fandom

Losowa wiki