Wielki królik

1250stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze94 Udostępnij

Wielki królik
Wielki królik.png
Zdrowie 200
Obrażenia 40
Czas ataku 2
Zasięg ataku 3
Szybkość 3
Szybkosć biegu 6
Poczytalność +25/min (Kiedy zaprzyjaźniony)
Specjalna umiejętność Jest wegetarianinem. Może zaprzyjaźnić się z graczem
Łup Marchewka.png, Króliczy kłębek.png 25% lub Mięso.png
Komenda DebugSpawn("bunnyman")

Beardlord
Beardlord.png
Zdrowie 200
Obrażenia 60
Czas ataku 1
Zasięg ataku 3
Szybkość 3
Szybkosć biegu 6
Poczytalność -40/min
Specjalna umiejętność Pojawi się gdy Zdrowie psychiczne.png spadnie poniżej 40%
Łup Broda.png x2 ,Mięso z potwora.png
Komenda DebugSpawn("bunnyman") (gdy poczytalność jest poniżej 40%)

Wielki królik (ang. Bunnyman) – neutralne stworzenie, występujące w jaskiniach. Pojawiają się z królikarni, które wyglądają niczym wielkie marchewki. Królikarnie mogą zostać wybudowane przez gracza na powierzchni, jak i pod ziemią. Kiedy wielki królik, znajdzie się na powierzchni za dnia, zaśnie podobnie, jak czyni to świnia uwięziona na zewnątrz w nocy. Stworzenia te naturalnie występują pod ziemią, w małych wioskach, które są najczęściej ulokowane w pobliżu miejsc bytowania innych zwierząt, bądź potworów. Po zabiciu wielkiego królika, pozostają 2 marchewki oraz 1 mięso lub 1 króliczy kłębek. Króliki mogą zostać przekonane do podążania za graczem, za pomocą marchewek. Zaprzyjaźnione i znajdujące się w pobliżu, powodują przyrost zdrowia psychicznego postaci, tak jak w przypadku podążających świń, czy skalnego homara. Potrzebne są aż dwa uderzenia lodowym berłem, aby zostały zamrożone.

Świnia.pngZachowanieEdytuj

Stworzenie to jest nieprzyjazne wobec każdego mięsożercy, zaliczając również gracza, pod warunkiem, że niesie lub podnosi mięsa lub inne mięsne potrawy z garnka, ewentualnie jajka (najpewniej wynika to z faktu, że do ich pozyskania konieczne jest nakarmienie ptaka mięsem). Może być to problematyczne, ponieważ pod ziemią najprościej można pozyskać mięso potwora oraz skrzydła bazytoperza. Wielki królik nie zaatakuje gracza, jeżeli przenosi jajo wysokiego ptaka, ponieważ postać mogła je zachować w celu wyklucia pisklęcia i zaopiekowania się nim. Posiadanie w ekwipunku broni, jaką jest mięsna maczuga, powoduje agresje u królików, jednakże zależność ta nie występuje w przypadku nietoperzowej pałki.

Zaprzyjaźniony królik, może zaatakować gracza, jeżeli podniesie on mięso. Kiedy zdrowie królika zostanie znacznie obniżone, odbiegnie, aby się zregenerować. W odróżnieniu od świń, stworzenia te nie stosują techniki kitingu, polegającej na atakowaniu i oddalaniu się. Podobnie jak inne stworzenia żyjące w grupach, bronią wszystkie swoich zaatakowanych współplemieńców. Jeżeli gracz zaatakuje wielkiego królika, kiedy posiada on zaprzyjaźnionego stwora, pomoże on w jego zabiciu. Gdy gracz zostanie zaatakowany, zaprzyjaźniony śpiący królik obudzi się i zacznie bronić swojego sojusznika. Podobnie uczynią świnie, jeżeli znajdują się w pobliżu.

Włócznia.pngWalkaEdytuj

W przypadku podjęcia decyzji o upolowaniu wielkiego królika, warto przy sobie mieć mięso oraz odpowiednią zbroje oraz broń. Posiadanie w ekwipunku mięsnego pożywienia, sprawi, że królik stanie się agresywny i sam zainicjuje walkę. Należy jednak pamiętać, że kiedy zdrowie jest niskie, stworzenie zacznie się szybko oddalać od gracza, aby móc je zregenerować. W tym przypadku należy, zagonić królika do rogu, ewentualnie użyć broni długodystansowej. Bumerang jest najtańszą opcją, jednakże dmuchawka jest o wiele skuteczniejsza. Zapędzenie królika do krawędzi oceanu, może czasem spowodować, że przedmioty, które z niego wypadną, przepadną, poprzez wpadnięcie do wody.

Sanity.pngBeardlordEdytuj

Ewelet.png Główny artykuł: Beardlord

Kiedy zdrowie psychiczne gracza spadnie poniżej 40% wielki królik (podobnie jak króliki), przemieni się w beardlorda. W tej formie wydaje on dziwne dźwięki, różniące się od normalnych. Czasami pojawi się animacja, na której pokazują swoje zęby i unoszą ramiona w przerażającym geście. Dodatkowo, przemieszczają się chodząc, a nie tak jak w normalnej formie, skacząc. Beardlord może zostać zaprzyjaźniony za pomocą marchewki, jednakże zamiast dodawać zdrowie psychiczne, kiedy znajdują się w pobliżu, znacznie je redukują. Podążając za graczem, przemieszczają się ze wzniesionymi ramionami, podobnie jak świniołaki. Beardlordy zadają o 20 punktów więcej obrażeń od zwykłych wielkich królików. Na dodatek, kiedy atakują przeciwników, używają szponów jak przemienione świnie, a nie kłów. Zabite pozostawiają brodę oraz mięso z potwora.

Zdrowie.pngImionaEdytuj

Lista znanych imion wielkich królików:

  • Altrincham
  • Apios
  • Barwon
  • Bolero
  • Brassica
  • Bunium
  • Burdock
  • Canna
  • Carrot
  • Celeriac
  • Cerium
  • Chantenay
  • Crusader
  • Cuperus
  • Daikon
  • Danvers
  • Doucer
  • Dyspros
  • Erbium
  • Europia
  • Flakee
  • Fluff
  • Gadolin
  • Guerande
  • Hipak
  • Holmia
  • Imperator
  • Ipomoea
  • Juwarot
  • Karotan
  • Lanthan
  • Lepidium
  • Lutetium
  • Magno
  • Manihot
  • Microseris
  • Mirabilis
  • Nantes
  • Nelson
  • Neodymia
  • Onward
  • Oxalis
  • Oxheart
  • Parsnip
  • Pimpernel
  • Praseodymia
  • Promethia
  • Psoralea
  • Radish
  • Redhild
  • Redland
  • Samari
  • Scandius
  • Sium
  • Solanum
  • Suko
  • Terbia
  • Thulium
  • Thumbelina
  • Topweight
  • Touchon
  • Tragopogon
  • Typha
  • Uchon
  • Ullucus
  • Valery
  • Yam Daisy
  • Yellow
  • Ytterbia
  • Yttria
  • Zingiber
  • Zino

Wypełniacz.pngCiekawostkiEdytuj

  • Wielkie króliki oraz świnie, są nastawione do siebie neutralnie;
  • wielkie króliki są piątym stworzeniem zbudowanym na wzorcu świni. Pozostałe cztery to mermy, skalny homar, MacTusk oraz WeeTusk;
  • króliki są jednym z dziewięciu stworzeń, które może podążać za graczem. Pozostałe to świnie, mały ptak, mandragora, mały bawół, skalny homar,Chester, Glommer oraz Pająk (w DLC, jeżeli gramy Webber'em);
  • podczas badania nory królika, Wilson mówi: "Musi prowadzić do królestwa wielkich królików", natomiast Maxwell: "Znajduje się tam podziemny świat", możliwe, że właśnie to hasło zapoczątkowało ideę wprowadzenia wielkich królików do gry;
  • przebiegnięcie przez pszczelą minę powoduje uruchomienie pułapki i atak pszczół na to stworzenie. Podobnie dzieje się w przypadku innych pułapek, które działają również na świnie;
  • króliki podążają za postacią, gdy ta opuści jaskinię;
  • imiona królików są nawiązaniem do angielskich nazw roślin lub nazw naukowych;
  • króliki prowadzą nocny tryb życia, natomiast świnie dzienny. Dobrym pomysłem jest mieć blisko bazy domy świń i królików, co pomoże nam podczas ataku psów, gdyż zawsze będziemy chronieni przez jeden gatunek;
  • ślizgacze mogą wskakiwać na głowę wielkich królików.
  • króliki będą atakować postać, gdy ma w ekwipunku mięso, ale nie zaatakują Chestera, w którym schowany jest ten pokarm;
  • istnieje modyfikacja, która sprawia, iż Wielkie Króliki pojawiają się w czapkach;
  • w DST wielkie króliki i świnie boją się duchów.
  • Wielkie Króliki klasyfikowane są jako stworzenia niewinne i tak jak świnie dodają 3 punkty niegrzeczności za zabicie, trzeba zatem uważać, by nie zabić ich zbyt wiele, albo graczowi grozi spotkanie z Krampusem.

Niebieski klejnot.pngGaleriaEdytuj

Stworzenia
Potwory PająkiPająk wojownikPająk jaskiniowyPająk spluwaczWiszący Mieszkaniec GłębiŚwiniołakMermPies GończyCzerwony Pies GończyNiebieski pies gończyMackiMacTuskWeeTuskKrampusWysoki PtakDuchMechaniczny skoczekMechaniczny goniecMechaniczna wieżaUszkodzony mechaniczny goniecUszkodzona mechaniczna wieżaUszkodzony mechaniczny skoczekHalucynacjaOrzechowiecWąż
Potwory naczelne DrzewiecPajęcza KrólowaJeleniocyklopMonstrualna mackaAntyczny strażnikGęsiołośMuchosmokBorsukoniedźwiedźLiściasty drzewiecWarg
Zwierzęta pasywne Czerwony PtakKrukŚnieżny ptakMały PtakMały bawółChesterGobblerKról ŚwińKrólikBeardlingMandragora (stworzenie)MotylŚwietlikiGlommerKret
Zwierzęta neutralne PszczołyPingwinMniejszy Wysoki PtakŚwiniaBawółWielki królikBeardlordKoalefantZimowy koalefantSlurtleSnurtleMałpa jaskiniowaSkalny homarKoza błyskawicGigantMyszołówKociszop
Zwierzęta agresywne Zabójcza pszczołaKomarŻabaŚwinia strażnik
Inne AbigailGrueMaxwell

Więcej z Fandomu