Wickerbottom

1239stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze89 Udostępnij

Wickerbottom
Wickerbottom.png
Przezwisko Bibliotekarka
Motto "Ciii! Nie rozmawiać!"
SanityMeter.png 250
HealthMeter.png 150
HungerMeter.png 150
Obrażenia 1,0x
Cecha Wie wiele rzeczy, osobiście pisze książki, nie może spać i nienawidzi zgniłego jedzenia
Specjalny atrybut Icon Książki.png
Przedmioty startowe Papirus.pngx2

Wickerbottom – piąta możliwa do odblokowania postać. Do jej odblokowania trzeba przeżyć 64 dni (1280 XP).

Panowanie Gigantów (DLC).pngPanowanie GigantówEdytuj

Wickerbottom w DLC Panowanie Gigantów nie może również spać w przybudówce.

Atrybut Wolfgang'a.pngUmiejętnościEdytuj

Wickerbottom może tworzyć przedmioty mając do dyspozycji niższy poziom naukowy. Przedmioty z maszyny nauki może tworzyć już pierwszego dnia, przedmioty z silnika alchemicznego z użyciem maszyny nauki, itd. Nie dotyczy to przedmiotów z zakładki magii oraz artefaktów.

Jako jedyna postać ma dostęp do książek. Mają one różne zastosowanie, pozwalają na przywołanie ptaków, wzrost roślin, przywołanie macek, piorunów lub skał wulkanicznych i uśpienie wrogów. Używanie książek odbiera jej bardzo dużo punktów poczytalności. Wickerbottom zaczyna grę z dwiema sztukami papirusu, co pozwala jej tworzyć książki już pierwszego dnia.

Zepsute i zgniłe jedzenie nie odnawia jej tyle właściwości co u innych postaci z uwagi na jej wybredność. Dodatkowo cierpi na bezsenność co utrudnia jej odnawianie poczytalności.

Wickerbottom ma największą ilość punktów poczytalności (oprócz maksymalnie ulepszonego WX-78) ze wszystkich postaci. Pozwala jej to na wypracowanie innych strategii na początku gry oraz używanie książek bez ryzyka natychmiastowego zagrożenia szaleństwem.

Namiot.pngStrategiaEdytuj

Cukierki.pngZaletyEdytuj

Od pojawienia się jej w grze, jej pierwszym atutem jest bonus do nauki. Wickerbottom może dowolnie tworzyć przedmioty dostępne dla innych postaci tylko przy maszynie nauki. W sytuacji zagrożenia jest to praktyczna umiejętność. Na początku jej umiejętność przydaje się do budowy prostych narzędzi i broni do przetrwania (na uwagę zasługuje umiejętność tworzenia włóczni i plecaka). Umożliwia jej to eksplorację bez potrzeby zakładania obozu. Gdy gracza czeka zagrożenie (np. psy gończe lub pająki) może on szybko stworzyć włócznię i drewnianą zbroję by się obronić. Pozwala to na łatwe zdobycie jedwabiu już w pierwszych dniach. Przyspiesza to rozgrywkę i pozwala dłużej eksplorować mapę zanim będzie wymagane stworzenie obozu by pomieścić przedmioty albo obronić się przed zagrożeniami.

Drugim atutem Wickerbottom jest tworzenie książek. Obecnie istnieje 6 rodzajów książek i każda ma inne właściwości, gdy jest używana. Książki stanowią dodatkowy element strategiczny dla Wickerbottom. Może ona wykorzystać je w rozmaity sposób w walce (Na mackachOpowieści na dobranocPożoga, Radość z wulkanologii), lub do wydajniejszego pozyskiwania żywności (Zastosowanie ogrodnictwaPtaki świata). W późniejszym etapie gry, kiedy ilość zgromadzonych surowców w bazie jest znacznie większa, tworzenie książek nie jest wymagające. Również po poznaniu ich przepisów mogą być tworzone w trakcie eksploracji świata, jeśli gracz natrafi na wymagane surowce do ich stworzenia.

Sterta książek.pngLista książekEdytuj

O mackach.png"Na mackach"Edytuj

Ze względu na trudny do pozyskania materiał jakim jest skóra macki, książka jest dość trudna do zrobienia. Sama książka może się przydać w sytuacji, gdzie atakuje horda psów. Trzy macki zajmą psy, a gracz będzie w stanie bezpiecznie oddalić się.

Pożoga.png"Koniec jest bliski!"Edytuj

Do jej stworzenia potrzeba czerwonego kryształu, który można pozyskać po pokonaniu kilku hord psów i ich czerwonych odpowiedników. Alternatywnym sposobem na pozyskanie czerwonych kryształów jest kopanie w grobach. Sama książka przydaje się do zabicia dużej ilości zwierząt. Przyzywa mnóstwo błyskawic wokół Wickerbottom, jednak miejsca ich uderzeń są losowe. Szczególnie przydatna gdy zostanie użyta książka "Ptaki świata".

Ptaki świata.png"Ptaki świata"Edytuj

Ze względu na dość tanie materiały, książka może okazać się przydatna. Na polanie, na której stoi postać zlecą się ptaki. Najlepiej użyć książki "Pożoga" lub "Opowieści na dobranoc". Należy wtedy podejść i zebrać łup lub po kolei mordując ptaki za pomocą włóczni. Należy bardzo uważać na Krampusa!

Opowieści na dobranoc.png"Opowieści na dobranoc"Edytuj

Do jej stworzenia potrzeba dwóch sztuk koszmarnego paliwa, które może okazać się trudne do zdobycia. Książka usypia wszystkie stworzenia w okolicy. Przydaje się, gdy gracz znajduje się na sawannie i otacza go mnóstwo królików. Użycie wtedy książki spowoduje, że wszystkie zasną. Można je wtedy spokojnie wybić. Drugim zastosowaniem tej książki jest uśpienie wrogów. Wróg będzie spać, a my gracz może spokojnie uciec. Trzecie zastosowanie to uśpienie ptaków przyzwanych za pomocą książki "Ptaki świata".

Zastosowanie ogrodnictwa.png"Zastosowanie ogrodnictwa"Edytuj

Książka, która jest bardzo łatwa do stworzenia. Wystarczy pozyskać gnój i nasiona, by zdobyć tę książkę. Przydaje się, gdy mamy dużą ilość farm i chcemy przyspieszyć wzrost roślin. Książka może też się przydać, gdy postać znajduje się w lesie, gdzie wszystkie drzewa są małe. Wtedy szybko urosną o jeden poziom. Książkę można też wykorzystać, do pól trawy, sadzonek bądź jagód. Wszystkie od razu urosną i będą gotowe do zebrania. Ogólnie książka pomaga w szybkim zdobyciu materiałów i pożywienia.

Rozbitkowie (DLC).pngRadość z wulkanologii (DSS).png"Radość z wulkanologi"Edytuj

By stworzyć tę książkę potrzeba dwóch sztuk papirusu i obsydianu. Powoduje ona upadek kilku kamieni wulkanicznych z nieba, które mogą pozostawić po sobie kratery z lawą. Mogą one stanowić pomoc w pokonywaniu potworów naczelnych lub gromadzących się w grupy. Obsydian można pozyskać gasząc powstałe po użyciu książki kratery lodem. Dzięki książce można generować duże ilości kamieni, popiołu i węgla drzewnego. Obecnie nie odbiera ona psychiki.

Ciasto pudrowe.png WadyEdytuj

Jednym z negatywnych przykładów jej cechy bonusu do nauki jest fakt, że jej przydatność może się skończyć właśnie po budowie obozu. Jeśli na zaawansowanym etapie gry gracz pozna większość/wszystkie schematy, jej wcześniejsze poznanie części z nich, przestaje mieć znaczenie.

Kolejną wadą są kary za spożywanie zepsutego jedzenia. Zepsute i zgniłe jedzenie odnawia jeszcze mniej współczynników. Gracze zwykli unikać jedzenia nadpsutej żywności w celu uniknięcia utraty zdrowia psychicznego oraz zdrowia, w przypadku Wickerbottom, należy zachować szczególną ostrożność i unikać jedzenia nieświeżej żywności.

Stan Efekt
Zielone (Świeże) Odnawia całkowitą ilość HungerMeter.png, HealthMeter.png i SanityMeter.png
Żółte (Zepsute) Odnawia 1/3 (normalnie 2/3) HungerMeter.png, 1/4 (normalnie 1/3) HealthMeter.png oraz nie odnawia w ogóle SanityMeter.png
Czerwone (Zgniłe)

Odnawia 1/6 (normalnie 1/2) HungerMeter.png, nie odnawia HealthMeter.png i obniża SanityMeter.png o 10

Brak możliwości zapadnięcia w sen stanowi dużą przeszkodę. W dobrze rozbudowanej bazie z dużymi zapasami żywności odzyskanie zdrowia psychicznego w namiocie i późniejsze napełnienie żołądka dla wielu graczy było najprostszym sposobem regeneracji zdrowia psychicznego. Wickerbottom jest pozbawiona takiej możliwości. Dodatkowo wadę tą potęguje fakt, że częste korzystanie z tworzonych przez nią książek pochłania duże ilości zdrowia psychicznego, którego odnowienie jest utrudnione. Mimo najwyższego poziomu zdrowia psychicznego wśród postaci (wyjątek stanowi znacznie ulepszony WX-78 za pomocą przekładni), należy zachować ostrożność i rozważnie gospodarować jej zasobem poczytalności. Wickerbottom nie może spać w namiocie, śpiworze oraz jego futrzanej wersji.

Głowa Maxwella.pngTryb PrzygodowyEdytuj

Wickerbottom dla wielu graczy może stanowić idealny wybór do ukończenia trybu przygodowego. Dysponowanie wiedzą i dostępem do dużej części przepisów daje większą swobodę w częstej eksploracji świata, które jest jednym z warunków ukończenia tego trybu (szukanie rzeczy). 

Drugą zaletą w tym trybie jest jej wysoki poziom zdrowia psychicznego. 250 punktów daje większą swobodę, biorąc pod uwagę fakt, iż w tym trybie zdrowie psychiczne jest narażone na obniżenie na skutek wielu czynników.

Trzecim atutem Wickerbottom jest możliwość tworzenia książek. Choć ich używanie obniża zdrowie psychiczne, to mogą one stanowić przewagę w różnych okolicznościach napotykanych w tym trybie. Zwłaszcza książka "Na mackach" jest tu pożądana ze względu na dużą przewagę w walce (3 macki) i stosunkowo łatwy dostęp do skóry macki w tym trybie, zważywszy na częste spotykanie rozległych bagien.

Wilsonsooo.pngPodsumowanieEdytuj

Może się wydawać postacią dla początkujących, jednak tak nie jest. Często początkujący tak ufają jej możliwościom, że ją przeceniają. Średnio-zaawansowani mogą być z niej zadowoleni, aczkolwiek tu może nastąpić (tak samo zresztą jak u początkujących) zbytnie porównanie jej do Wolfganga. Początkujący gracze zazwyczaj podczas walki nie obserwuje jej stanu zdrowia, ponieważ ma zbroję i dobrą broń. Najlepsza jest dla graczy zaawansowanych, potrafiących dobrze wykorzystać jej atut, ale naprawdę dobrzy gracze nie będą się nudzić po odkryciu wszystkich schematów nauki. Mogą znaleźć sobie ciekawe zajęcie, czyli poszukiwanie rzeczy lub eksplorację nieodkrytych terenów. Tak więc jest postacią zarówno dla średnio-zaawansowanych jak i dla zaawansowanych. Poleca się ją także dla ekspertów ze względu na przyjemną rozgrywkę spowodowaną jej atutem. 

Wypełniacz.pngCiekawostkiEdytuj

  • Głos Wickerbottom brzmi jak dźwięk oboju;
  • jeśli ukończymy tryb przygodowy pokaże nam się wiadomość od twórców, w której przed imieniem Wickerbottom znajduje się skrót Ms. co oznacza Miss, a to słowo oznacza kobietę niezamężną;
  • jest potwierdzone, że "Wickerbottom" to jej nazwisko, jej prawdziwe imię nie jest znane;
  • oczy Wickerbottom zazwyczaj są zamknięte; otwiera je tylko kiedy się budzi, ma mało zdrowia psychicznego i gdy siedzi na Koszmarnym Tronie. Także jako jedyna kobieca postać ma źrenice;
  • Wickerbottom jest najbardziej wykształconą postacią w Don't Starve. Zawsze odnosi się w stosunku do zwierząt, korzystając z terminów naukowych. Wyjątek stanowią stworzenia, które są dla niej nieznane. To może zapewnić informację, które stworzenia/potwory można spotkać w jej ojczystym świecie, a które stworzył Maxwell;
  • Wickerbottom jako jedyna z postaci nie może spać. Gdy próbuje spać używając śpiwora mówi: "Ja nie sypiam na ziemi". Gdy próbuje spać w namiocie mówi: "Spanie tu mogłoby spowodować odrętwienie mojej szyi";
  • nawet jeśli upuścimy książkę Wickerbottom na ziemię i za pomocą modów zmienimy postać, ta nie będzie mogła dokonać żadnego działania używając książki. Będzie dla niej bezużyteczna. Oznacza to, że w porównaniu do innych przypisanych dla postaci przedmiotów, książek tylko i wyłącznie może używać Wickerbottom;
  •  jak prawie każda postać, Wickerbottom ma czaszkę w plikach gry;
  • okrzyk Wickerbottom na widok jeleniocyklopa "Laurasiatheria" to nazwa nadrzędu ssaków łożyskowych, do którego należą min jelenie i łosie;
  • zdolność Wickerbottom do przywoływania różnych rzeczy poprzez samo czytanie może być nawiązaniem do twórczości sir Terry'ego Pratchetta - w Świecie Dysku pismo żyje, odkształca świat, a biblioteki są miejscami magicznymi;
  • po trafieniu piorunem pokażą się kości, które Wickerbottom jak inne postaci ma we włosach, ale ma także kości w spódnicy.

Opowieści na dobranoc.pngInneEdytuj

Niebieski klejnot.pngGaleriaEdytuj

Postacie
Wprowadzone Postacie Wilson (CytatyUbrania) Willow (CytatyUbrania) Wolfgang (CytatyUbrania) Wendy (CytatyUbrania) WX-78 (CytatyUbrania) Wickerbottom (CytatyUbrania) Woodie (CytatyUbrania) Wes (PantomimaUbrania) Maxwell (CytatyUbrania) Webber (CytatyUbrania) Wigfrid (CytatyUbrania) Walani (CytatyUbrania) Warly (CytatyUbrania) Wilbur (Cytaty • (Ubrania) Woodlegs (Cytaty • (Ubrania)
Niewprowadzone Postacie WiltonWinnie Wortox Wallace Waverly Woodrow Pyro