Fandom

Don`t Starve Wiki

Warly (DSS)

1250stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze15 Udostępnij
Warly
Warly portret (DSS).png
Przezwisko Kucharz
Motto "Z pustym żołądkiem niczego nie wynaleziono!"
SanityMeter.png 200
HealthMeter.png 150
HungerMeter.png 250
Obrażenia 1,00
Prędkość utraty głodu 1,33x
Cecha Ma znakomity gust, gotuje za pomocą specjalnych przyborów kuchennych, ma stylową czapkę kucharską
Specjalny atrybut Przenośny garnek (DSS).png Czapka kucharska (DSS).png
Przedmioty startowe Przenośny garnek (DSS).png Czapka kucharska (DSS).png

Warlypostać z dodatku Rozbitkowie. Aby odblokować Warly'ego, trzeba zdobyć 2560 XP, tj. 128 dni (gdy gra się na DLC).

Atrybut Wolfgang'a.png UmiejętnościEdytuj

Warly rozpoczyna rozgrywkę z przenośnym garnkiem, który można postawić na dowolnym lądzie i przyrządzić jakąś potrawę, oraz z czapką kucharską, która tak naprawdę służy jak mały izolacyjny plecak. Posiada 8 miejsc i jest możliwa do skonstruowania w zakładce Przetrwanie z 1 tkaniny i 1 liny (potrzebna maszyna nauki, by stworzyć prototyp).

Kolejną cechą Warly'ego jest szybszy spadek paska głodu o 33%. Dodatkowo zdobywa tylko 70% głodu, zdrowia i poczytalności od jedzenia surowego pożywienia i 80% od ususzonego i upieczona żywność nadal przywraca takie same współczynniki. Jeżeli jedzenia daje negatywne punkty głodu, zdrowia lub poczytalności statystyki te zostaną zwiększone (o 30% dla surowego, 20% dla suszonego i 10% dla ugotowanego). Najbardziej korzystnymi pokarmami dla kucharza są ugotowane w garnku dania, które przywracają z 33% bonusem wszystkie współczynniki. Ponieważ Warly posiada od początku gry swój garnek, nic nie stoi na przeszkodzie, aby gotować od samego początku rozgrywki. Dodatkowo Warly z uwagi na posiadania przenośnego garnka może gotować 4 dania dostępnego tylko dla niego, są to: naleśniki ze świeżymi owocami, małżowe bouillabaisse, potworny tatar i suflet ze słodkich ziemniaków.

Namiot.pngStrategieEdytuj

Cukierki.pngZaletyEdytuj

Warly posiada potężne ułatwienie na samym początku gry - własny przenośny garnek, którego może użyć w każdej chwili. Zdobywając z początku takie składniki jak jagody, morskie kąski czy skałoczepy, może z łatwością ugotować kulki mięsne czy gumbo i nadmiar tych potraw przechować w czapce kucharskiej, która przedłuży ich świeżość. Jest to jeszcze bardziej opłacalne, biorąc pod uwagę fakt, iż ugotowane potrawy zapewniają kucharzowi znaczne premie.

Postać ta dostaje premie do dań z garnka. Odnawiają one o 33% więcej zdrowia, głodu i poczytalności. Jeżeli jakieś danie obniżą którąś z tych statystyk (np. potworna lazania) jego cecha zmniejszy te kary na korzyść gracza o 33%.

Warly ma możliwość tworzenia wyjątkowych potraw garnkowych. Szczególnie warto zwrócić uwagę na potworny tatar, który jest daniem przygotowanym z mięsa z potwora, a jednocześnie nie zaniżającym statystyk. Inną potrawą są naleśniki ze świeżymi owocami, które odnawiają aż 80 punktów zdrowia i 200 głodu, jednak wymagają masła. Dwie pozostałe potrawy stanowią dobry sposób na wykorzystanie powszechnego i mało użytecznego jedzenia.

Ciasto pudrowe.pngWadyEdytuj

Warly ponosi kary do surowego, suszonego i ugotowanego jedzenia. Kary do suszonego jedzenia mogą sprawić, że budowanie suszarń stanie się nieefektywne. Natomiast kary do ugotowanego jedzenia sprawią, że o wiele lepsze byłoby zastosowanie surowego do gotowania dań z garnka. Gotowanie dań z garnka zabiera jednak czas. Kary do surowego, suszonego i ugotowanego jedzenia łączą się z tymi do spożywania tego samego jedzenia, np. zjedzenie suszu za pierwszym razem odnowi 20 punktów głodu, a za drugim razem już tylko 17,5 punktów głodu.

Ponadto głód Warly'ego spada szybciej co może utrudnić mu przetrwanie w pierwszych dniach. Gracz musi wtedy skupić swoją rozgrywkę na zbieraniu pożywienia. Ciągłe zdobywanie pożywienia zabiera cenny czas, a surowe i ugotowane (do którego gracz ma największy dostęp) odnawiają mniej głodu.

Warly musi spożywać różne dania w celu utrzymania bonusu do spożywania ugotowanego pożywienia. Próbując zjeść tę samą potrawę dwa lub więcej razy pod rząd, Warly uzyska z niej mniejszą ilość punktów głodu, zdrowia i poczytalności. Musi odczekać 1,75 dnia, by dana potrawa znowu odnawiała pełną ilość statystyk. Pierwsze powtórzenie osłabi statystyki potrawy o 10%, drugie o 20%, trzecie o 35%, czwarte o 50% i piąte o 70%. Każde kolejne spożycie potrawy osłabi jej statystyki już tylko o 70%.

Wilsonsooo.pngPodsumowanieEdytuj

Idealnie gracz powinien wykorzystywać surowe składniki do gotowania dań z garnka. W ten sposób może obejść kary do surowego jedzenia. By obejść karę do spożywania tego samego dania Warly może gotować różne dania co jest proste z uwagi na dostęp do przenośnego garnka i czterech dodatkowych dań, również może gotować takie dania jak mięsny gulasz lub naleśniki, które odnawiają pokaźne ilości głodu, w ten sposób można spokojnie przeżyć 2 dni bez powtarzania się. Zalety Warly'ego pozwolą łatwiej przyswoić mechanikę głodu oraz gotowania w garnku dla początkujących graczy. Jednak dłuższa gra może wymagać większych umiejętności.

  • Głos Warly'ego został stworzony przez instrument o nazwie steel pan;
  • Warly może otrzymać dodatkowe czapki kucharskie poprzez rozbijanie skrzyń ładunkowych;
  • Warly został dodany w aktualizacji Eye of the Tiger Shark, był drugą postacią dodaną w becie tego DLC;
  • przed dodaniem figurował w plikach gry jako "Wastien";
  • Warly mówi trochę po francusku, można to wywnioskować z tego, że kiedy je dania z garnka mówi "Magnifique", a jego stare motto brzmiało "Bon Appetit!";
  • postać ta wydaje się wierzyć w zabobony. Można to wywnioskować po jego opisie parasola ("I will try to remember not to open indoors." - "Postaram się nie otwierać go wewnątrz.") oraz jednym z okrzyków bojowych ("I hope it does not rain after I kill you!" - "Mam nadzieję, że nie zacznie padać po tym jak cię zabiję!");
  • po jego kolorze skóry oraz jego znajomością kilku francuskich słów można wywnioskować, że pochodzi z Nowej Kaledonii;
  • po jego opisie garnka z ugotowaną potrawą ("Pickup! Oh, old habits..." - "Odbiór! Och, stare przyzwyczajenia...") można wywnioskować, że pracował jako kucharz;
  • jego opis kapelusza przeciwdeszczowego ("Better than newspaper." - "Lepszy niż gazeta.") można wywnioskować, że mógł żyć jako bezdomny;
  • w plikach gry receptura kawy znajduje się pliku Warly'ego co znaczy, że ta mogła być planowana jako tylko dla niego;
  • jak większość postaci po trafieniu piorunem Warly ma kości w swoich włosach.

Opowieści na dobranoc.pngInne Edytuj

Postacie
Wprowadzone Postacie Wilson (CytatyUbrania) Willow (CytatyUbrania) Wolfgang (CytatyUbrania) Wendy (CytatyUbrania) WX-78 (CytatyUbrania) Wickerbottom (CytatyUbrania) Woodie (CytatyUbrania) Wes (PantomimaUbrania) Maxwell (CytatyUbrania) Webber (CytatyUbrania) Wigfrid (CytatyUbrania) Walani (CytatyUbrania) Warly (CytatyUbrania) Wilbur (Cytaty • (Ubrania) Woodlegs (Cytaty • (Ubrania)
Niewprowadzone Postacie WiltonWinnie Wortox Wallace Waverly Woodrow Pyro

Więcej z Fandomu

Losowa wiki