FANDOM

Tunel robaka (ang. Worm Hole) – tunele w czasoprzestrzeni mogące skracać drogę pomiędzy dwoma punktami. Pojawia się jako paszcza w ziemi, która otwiera się ilekroć postać się do niej zbliży. Kiedy wyświetla się możliwość "Jump in Worm Hole" po kliknięciu postać wskakuje do środka i zostaje przeniesiona na drugi kraniec. Istnieje wiele tuneli na mapie, jednak każdy jest trwale połączony z innym. Zazwyczaj spajają ze sobą dwa kompletnie odmienne światy.

Podróż za pomocą tunelu powoduje obniżenie poczytalności o 15 punktów. Mały ptakświnia, Abigail oraz wielki królik podąża za postacią w trakcie podróży z jego użyciem. Podobnie chester, o ile kościane oko znajduje się w ekwipunku. Wiele przedmiotów może zostać wrzuconych do tunelu, pojawią się wtedy na jego końcu. Bóbr nie może korzystać z tunelu robaka. Robacze tunele można też spotkać w jaskiniach. 

Jest możliwość, że tunel robaka prowadzi do wysepki oddzielonej od reszty świata. Wysepka jest mała i jest otoczona wodą, lecz to nie powstrzymuje psów gończych. Osiedlanie się na takiej wysepce to nienajlepszy pomysł - traci się poczytalność przy każdym przejściu przez tunel, a wyspa może być zbyt mała na uprawy roślin.

Sick Wormhole Zakażony tunel robaka Edytuj

Zarażony tunel robaka (ang. Sick Worm Hole) to drugi typ tunelu robaka, występujący w trybie przygodowym. Postać może przejść przez niego tylko raz. W odróżnieniu od normalnych tuneli robaka, zarażone mają żółto-zielone obwódki dookoła, a nie czerwone-brązowe.

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • Gdy będziemy w trakcie skoku do tunelu robaka i zmienimy przedmiot trzymany w ręce, anulujemy podróż;
  • w DLC Rozbitkowie tunele robaka zastępują trójkąty bermudzkie i są spotykane tylko na głębokim oceanie;
  • wormhole oznacza tunel czasoprzestrzenny, co może być aluzją do natychmiastowego przemieszczania się z miejsca na miejsce.
  • do tunelu możemy wrzucić przedmioty, pojawią się one na drugim końcu tunelu.

Naturalnie pojawiające się obiekty
Naturalnie pojawiające się obiekty w Don't Starve: Razem
Inne Kamienne legowisko