FANDOM

Trzcina (ang. Reed) – roślina występująca głównie na biomie bagiennym, jednakże mogąca pojawiać się również w lasach oraz na łąkach, w przypadku wybrania odpowiednich opcji tworzenia świata. Pojawiają się często w pobliżu stawów. Po ich zebraniu otrzymujemy ściętą trzcinę, która wykorzystywana jest do produkcji papirusu, różnych rodzajów strzałek, fletni pana i wielu innych przedmiotów.

Podczas zbierania trzciny na terenach bagiennych, warto zwracać uwagę na otoczenie. Roślina ta nie raz rośnie w pobliżu macek, które zadają obrażenia postaci. Warto przy zbieraniu tej rośliny patrzeć na wskaźnik poczytalności - jeśli będzie znacząco się obniżał, znaczy to, że w pobliżu czai się macka. Przy standardowych ustawieniach gry, pojawia się rzadko, jedynie mandragora jest rzadziej spotykana od trzciny. W odróżnieniu od sadzonek, czy też trawy, nie może zostać wykopana i przesadzona w inne miejsce. Utrudnia to znacznie jej pozyskiwanie. Nie odrasta w zimie. Istnieje modyfikacja pozwalająca na wykopanie trzciny i otrzymanie sadzonki - Diggable Reeds. Można ją jednak posadzić tylko i wyłącznie na bagiennym biomie, co stanowi pewne utrudnienie. Wykopana trzcina nazywa się Roseaux.

Trzcina może być spotkana w jaskiniach na mikroklimacie Mokradła. Niestety, tam także nie da się jej spokojnie zbierać - macki żyją również w jaskiniach.

WypełniaczCiekawostki: Edytuj

  • Trzcina z Don't Starve nie przypomina afrykańskiej trzciny papirusowej, tak naprawdę to pałka wodna. Ponieważ z pałki wodnej nie można wytwarzać papirusu, przypuszczalnie Maxwell zmodyfikował roślinę.

Naturalnie pojawiające się obiekty
Naturalnie pojawiające się obiekty w Don't Starve: Razem
Inne Kamienne legowisko
Rośliny
Drzewa ŚwierkGuzowate drzewoKolczaste drzewoGrzybowe drzewoCzerwone grzybowe drzewoZielone grzybowe drzewoBananowiec jaskiniowyCałkowicie normalne drzewo
Krzaki SadzonkaKrzak jagodowyTrawaTrzcinaBagienna roślinaŚwiecący kwiat
Grzyby Czerwony grzybZielony grzybNiebieski grzyb
Drobne KwiatyZłe kwiatyPaproćPorost jaskiniowyMandragora
Mięsożerne Wabiąca roślinaObserwująca roślina
Nowe rośliny dodane w DLC Panowanie Gigantów oraz Rozbitkowie
Drzewa Drzewo liściastePalmaTropikalne drzewoNamorzynZwykłe tropikalne drzewo
Krzaki KaktusKłębowiskoKrzak bambusaKrzak winorośliMózgokiełekKawowiec
Drobne Słodki ziemniakWodorosty