Zaufana taśma (DST) "Przyjemnością byłoby móc to naprawić."
Ten artykuł wymaga poprawy lub aktualizacji.
Trujące drzewo liściaste (ang. Poison Birchnut Tree) – agresywna roślina dodana w DLC - Panowanie Gigantów. Pojawia się, gdy zetnie się zbyt dużo liściastych drzew. Atakuje, wysyłając w stronę postaci korzenie które zachowują się jak macki, próbując wziąć zamach na gracza. Potrafi też wytwarzać swoich małych pomocników - orzechowce. Można je pokonać, ścinając go tak jak zwyczajne drzewo za pomocą siekiery, złotej siekiery, siekiery "Lucy" lub siekierokilofu. Zrąbanie go daje jedną lub dwie żywe kłody i kilka orzechów brzozowych, a czasem koszmarne paliwo. Pozostawiony w ziemi pieniek można wykopać, zdobywając kolejną żywą kłodę lub zwykłą kłodę. Sadzenie koło niego orzechów brzozowych uspokaja je. Trujące drzewo potrafi zniszczyć kokon pająków. Jest klasyfikowane jako przeciwnik naczelny.

Namiot StrategiaEdytuj

  • Skuteczną metodą na pokonanie tego drzewa jest podpalenie go pochodnią. Warto jednak uważać, gdyż nie zawsze jest to opłacalne ze względu na straty po pożarze.
  • Genialnym sposobem na zniszczenie trującego drzewa jest berło tornad. Jako że drzewo ścina się za pomocą siekiery, efekt tornada na nim będzie taki sam, jak na zwykłej brzozie - natychmiastowe powalenie.
  • można zasadzić dużo drzew liściastych obok wioski świń, aby te zaczęły je ścinać (najlepiej zaprzyjaźnić się z kilkoma i rozkazać im ścinać drzewa), co skutkuje pojawianiem się trujących drzew. Jako że świnie są do nich wrogo nastawione, będą je atakować. Dzięki tej strategii gracz zyska dużo dodatkowego mięsa, skór świń, orzechów brzozowych, żywych kłód oraz okazjonalnie koszmarnego paliwa.
  • Kilka trujących drzew można zlikwidować pojedynczym użyciem starego dzwonka. Poza pokonaniem ich możemy przy okazji zdobyć dużo materiałów np: kłód, orzechów/szyszek, trawy, patyków, żywych kłód, koszmarnego paliwa itd.
  • Po jednym do dwóch dni od pojawienia trujące drzewa się uspokajają, wtedy można do nich wrócić i łatwo je ściąć. Drzewa nie będą kontratakować korzeniami ani tworzyć orzechowców, nawet jeśli przestanie je się ścinać.

Wypełniacz CiekawostkiEdytuj

  • W niewielkim stopniu chroni postać przed przegrzaniem i przemoczeniem, lecz tylko, gdy stoi się bardzo blisko.
  • Świnie uważają je za potwora, więc ścinają je pięściami.
  • gdy zimą drzewa tracą liście, te potwory nie pojawiają się.
  • uspokajając potwora orzechami brzozowymi, stanie się on normalnym drzewem liściastym.

Niebieski klejnot GaleriaEdytuj