Trująca włócznia (ang. Poison Spear) – typ broni dodany w DLC - Rozbitkowie. Trującą włócznię można wykonać z 1 zwyczajnej włóczni oraz 1 gruczołu z jadem. Wymagana jest maszyna nauki do konstrukcji prototypu. Zadaje 34 obrażeń, które skalują się z siłą danej postaci, oraz potrafi zatruwać wszystkie stworzenia, wykluczając jadowitego komara, wężapająkacuchnącą płaszczkę oraz żółtego krokopsa.

Maszyna Nauki Wytwarzanie Edytuj

Miejsce w ekwipunku tło WłóczniaMiejsce w ekwipunku tło Gruczoł z jadem (DSS)Interface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoTrująca włócznia (DSS)Rozbitkowie (DLC)

Papirus PoradyEdytuj

  • Przed użyciem tej broni należy wziąć pod uwagę fakt, że pożywienie które wypadnie z zabitego nią stworzenia będzie już w połowie zepsute.
  • Trująca włócznia jest przydatna w walce z przeciwnikami z większą ilością zdrowia. Nie zaleca się zużywać jej na drobnych przeciwników czy też stworzenia pasywne.
  • Bardzo przydatna jest podczas walki z kwakenem, ponieważ nie wypada z niego żadne jedzenie. Ciągły spadek zdrowia spowodowany zatruciem bardzo przyspiesza walkę.

Wskaźnik zdrowiaObrażeniaEdytuj

Rozwijalna tabela przedstawiająca ilość uderzeń potrzebną do pokonania większości przeciwników przy użyciu trującej włóczni
Istota Ilość uderzeń Ilość uderzeń Wolfgang portret z pełnym paskiem głodu, Wigfrid portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC)

Ilość uderzeń Wes portret, Wendy portret i Wolfgang portret z niskim paskiem głodu)

Pszczoły 3 2 4
Zabójcza pszczoła 3 2 4
Komar 3 2 4
pająki 3 2 4
Pająk wojownik 6 4 8
Pajęcza królowa 40 25 50
Pies gończy 5 3 6
Czerwony pies gończy 3 2 4
Niebieski pies gończy 3 2 4
Wysoki ptak 12 8 16
Mechaniczny skoczek 9 6 12
Mechaniczny goniec 9 6 12
Świnia 8 5 10
Świniołak 11 7 14
Świnia strażnik 9 6 12
Merm 8 5 10
MacTusk 5 3 6
WeeTusk 3 2 4
Krampus 6 4 8
Drzewiec 42/59/73 28/40/50 56/80/100
Koalefant 15 10 20
Żaba 3 2 4
Gobbler 2 1 2
Bawół 15 10 20
Macki 15 10 20
Pełzająca zgroza 9 6 12
Dziób terroru 12 8 16
Królik 1 1 2
Motyl 1 1 2
Ptaki 1 1 2
Jeleniocyklop 59 40

80

Muchosmok (RoG) 81 54 108
Gęsiołoś (RoG) 89 59 118
Borsukoniedźwiedź (RoG) 89 59 118
Warg (RoG) 18 12 24

Wypełniacz CiekawostkiEdytuj

  • W przeszłości trująca włócznia miała inny wygląd. Jej tekstura wygląda jak włócznia z zielonym czubkiem.

Niebieski klejnot GaleriaEdytuj