Fandom

Don`t Starve Wiki

Sztorm (DSS)

1237stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Sztorm (ang. Storm) – zjawisko pogodowe dostępne dla posiadaczy DLC Rozbitkowie. Jest to odmiana ulewy, znanej z podstawowej wersji, na którą składały się silne opady deszczu i uderzenia piorunów. Sztormy są niebezpieczniejsze - deszcz jest tutaj bardzo ulewny, pioruny są nadzwyczaj częste, a do tego dochodzi zjawisko wiatru oraz gradobicia.

Z gradobiciem związane są spadające kule gradowe, które mogą uszkadzać mury. Wiatr zaś może dla nas oznaczać cięższą walkę - jeżeli walcząc na przykład z dzikimi świniami, czy wężami ustawimy się pod złym kątem do kierunku wiatru, walka może być znacząco utrudniona ze względu spowolnienie postaci poruszającej się pod wiatr -  i przyspieszenie przeciwników. Nie oznacza to jednak szybszego poruszania się wrogów, co raczej wytrącanie z równowagi przez "zwiewanie" w stronę, w którą wieje wiatr. Wiatr może nam również zmiatać przedmioty do oceanu, można je jednak łatwo odzyskać za pomocą łodzi.

Papirus.pngPoradyEdytuj

Podczas sztormu warto unikać długotrwałych podróży po otwartych wodach, ze względu na zwiększoną ilość wysokich fal, czy często uderzające w naszą łódź pioruny. Może to doprowadzić do szybkiego zatonięcia. W przypadku grania Willow możemy szybko przemoknąć i stracić poczytalność, co może doprowadzić do jeszcze szybszego zniszczenia statku przez szaleńcze podpalania otoczenia. 

Wiatr może nam z łatwością zagasić zwyczajne ogniska, dlatego koniecznością jest wybudowanie kominka we wczesnym etapie rozgrywki. Bardzo ważne jest również umiejscowienie w pobliżu bazy lub potencjalnych upraw piorunochronu, chroniącego nas przed częstymi błyskawicami.

Więcej w Fandom

Losowa wiki