Fandom

Don`t Starve Wiki

Szmaragdy (Mod)

1246stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze29 Udostępnij

Emeralds!.png

Ikona modyfikacji

Szmaragdy (ang. Emeralds) – modyfikacja, dodająca nowe minerały do jaskiń, a mianowicie szmaragdy. Modyfikację stworzył biurokrata naszej wiki - Mr. Hastings.

Szmaragdowa Skała
Szmaragdowa skała.png
Potrzebne narzędzia Kilof.png, Złoty kilof.png, Siekierokilof.png
Łup Kamień.png x2, Szmaragdy.png x6, Imp.png 14-20
Odnawialne? Nie
Dominujący mikroklimat Biom kamienny (W jaskiniach)

Szmaragdowa Skała – można je spotkać w jaskiniach na kamiennym biomie, gdzie przesiadują skalne homary oraz okazjonalnie w ruinach. Wydają małe światło, które pozwala na przeżycie ataku Grue. Aby zniszczyć skałę szmaragdów potrzeba aż 16 uderzeń kilofem. Po zniszczeniu skały wylatują z niej impy, w ogromnej ilości (14-20), 6 szmaragdów oraz 2 kamienie.

Szmaragdy
Szmaragdy.png
Łup z Szmaragdowa skała.png
Gromadzenie 40

Szmaragdy (ang. Emeralds) – surowiec wypadający po zniszczeniu szmaragdowej skały i szmaragdowych kwiatów. Wykorzystuje się je do stworzenia szmaragdowego miecza, korony i zbroi.

Inventory slot background.pngSzmaragdy.png

×25

30px }}Inventory slot background.pngSzmaragdowy miecz.png

×25

30px }}Inventory slot background.pngSzmaragdowa zbroja.png

×25

30px }}Inventory slot background.pngSzmaragdowa korona.png

Imp
Imp.png
Zdrowie 100
Obrażenia 4
Łup Nic

Imp – owad, który wylatuje po zniszczeniu skały szmaragdu. Imp posiada 100 zdrowia i zadaje 4 punkty obrażeń. Wyglądają jak szmaragdowe komary, lecz te święcą. Zachowują się tak samo jak wyżej wymienione owady, czyli "odbierają" zdrowie atakami do swojego pęcherza, i po trzech atakach wybucha. Po jego śmierci nic nie upuszcza.

Szmaragdowy Miecz
Szmaragdowy miecz.png
Wytwarzanie Szmaragdy.png x25
Zakładka Icon Walka.png
Poziom Silnik Alchemiczny.png
Odnawialne? Tak
Obrażenia 80
Wytrzymałość 300 użyć
Gromadzenie 1

Szmaragdowy Miecz (ang. Emerald Sword) – broń, którą można stworzyć z 25 szmaragdów. Zadaje on 80 obrażeń i posiada 300 użyć. Działa również jako siekiera. Daje małe szmaragdowe światło.

×25

Szmaragdowa Korona
Szmaragdowa korona.png
Wytwarzanie Szmaragdy.png x25
Zakładka Icon Odzież.png
Poziom Silnik Alchemiczny.png
Odnawialne? Tak
Wytrzymałość 1800
Gromadzenie 1
Specjalna cecha Spowalnia postać

Szmaragdowa Korona (ang. Emerald Crown) – nakrycie głowy, które można wytworzyć z 25 szmaragdów. Działa jak zbroja. Posiada o 50% więcej wytrzymałości niż tulecytowa korona. Emituje wielkie szmaragdowe światło i spowalnia postać o 10%.

×25

Szmaragdowa Zbroja
Szmaragdowa zbroja.png
Zakładka Icon Odzież.png
Poziom Silnik Alchemiczny.png
Odnawialne? Tak
Wytrzymałość 2400 wytrzymałości
Gromadzenie 1

Szmaragdowa Zbroja (ang. Emerald Armor) – zbroja, którą można stworzyć z 25 szmaragdów. Posiada ona o 50% więcej wytrzymałości niż tulecytowa zbroja. Emituje średnie szmaragdowe światło.

Szmaragdowy Kwiat
Szmaragdowy kwiat.png
Potrzebne narzędzia Siekiera.png, 32px, Siekierokilof.png
Łup Szmaragdy.png 2-3, Imp.png 4-6
Odnawialne? Nie
Dominujący mikroklimat Ruiny

Szmaragdowe Kwiaty (ang. Emerald Flowers) – struktura, która pojawia się wyłącznie w ruinach. Święcą tak samo, jak szmaragdowe skały. Potrzeba 10 ścięć siekierą lub smaragdowym mieczem. Po ścięciu pozostawiają po sobie 2-3 szmaragdy oraz 4-6 impy.

Emerling
Emerling.png
Wytwarzanie Szmaragdy.pngx25, Szlam Slurtle.pngx10
Zakładka Icon Walka.png
Łup 10-12 Szmaragdy.png
Obrażenia 15 + obrażenia broni
Specjalna cecha Broni postaci, może korzystać z podarowanych pancerzy i broni.

Emerling (inaczej Szmaragdowy strażnik) – istota możliwa do stworzenia za pomocą 25 sztuk szmaragdów i 10 szlamów slurtle w zakładce Walka. Rolą emerlinga jest ochrona postaci, która go stworzyła. Strażnik ten dysponuje 900 punktów zdrowia. Wartość ta nie uwzględnia wytrzymałości pancerza, które można podarować emerlingowi. Ponadto strażnik może zostać uleczony poprzez podarowanie mu szmaragdów, co skutkuje odnowieniem 150 punktów zdrowia. Warto zwrócić uwagę, iż emerling nie może zostać uleczony żadnymi konwencjonalnymi metodami, takimi jak użycie miodowego okładu, leczniczej maści czy gruczołu pająka.

Emerlingowi można wydawać komendy "stój" i "podążaj za mną". Daje to możliwość większej kontroli nad tym stworzeniem i uniknięcie jego śmierci w sytuacjach skrajnie niebezpiecznych. Komenda "stój" umożliwia również nakazanie mu pozostania w miejscu, tuż przed przemianą Woodiego w bobrołaka. System komend daje również możliwość przerwania niekończącego się cyklu atakowania skalnego homara, jak ma to miejsce w przypadku wielu stworzeń w Don't Starve.

Nieuzbrojony strażnik zadaje 15 punktów obrażeń, dodatkowo zaś może otrzymać niemal każdą broń co zwiększa jego potencjał w walce. Podczas starcia, emerling stosuje metodę walki polegającej na ataku i unikach, podobnie jak w przypadku świń. Ze względu na to, iż sam jest źródłem światła, nie godzi się na używanie pochodni oraz gwiazdy porannej.

Urwane kable.pngInstalacjaEdytuj

1. Wchodzimy w ten link

2. Klikamy zasubskrybuj, po czym włączamy "Don't Starve"

3. Wchodzimy w zakładkę "Mods", po czym zaznaczamy mod tak, by był aktywny.

FilmEdytuj

Don't Starve - Mod Szmaragdy15:18

Don't Starve - Mod Szmaragdy

Więcej w Fandom

Losowa wiki