FANDOM

Skała (ang. Boulder) — wielki kamień zwykle występujący na sawannach lub w biomie kamiennym, jednakże może zostać znaleziony w innych częściach świata. Skały stanowią źródło kamieni, z których można wybudować wiele obiektów/struktur. Pojedyncza skała może pozostawić 3 - 5 kamieni. Skały dodatkowo mogą zawierać krzemienie, złoto oraz saletrę. Po zniszczeniu skały, nie pojawia się ona na nowo, jednak kamienie, krzemienie, złoto i saletra są odnawialnymi materiałami, ze względu na możliwość ich pozyskania podczas trzęsienia ziemi w jaskini. Czasami skała jest w ciemniejszym kolorze, niż pozostałe. Podczas niszczenia którejkolwiek ze skał kilofem będą z niej odlatywać na wszystkie strony odpryski.

KilofWydobycieEdytuj

Skały mogą zostać zniszczone za pomocą kilofa oraz złotego kilofa. Potrzebne jest 6 jego uderzeń, aby rozbić skałę na kawałki. Równa się to 15% wytrzymałości zwykłego kilofa i 4,5% wytrzymałości złotego kilofa.

KamieńSkałyEdytuj

Istnieją trzy typy skał, z każdej wypadają inne materiały. Z gładkiej skały prócz zwykłych minerałów mamy szansę wydobyć saletrę. Ze skały złotej wydobywamy samorodki złota. Z trzeciej skały, spotykanej jedynie na biomie kamiennym, wypadają tylko kamienie.

Gładka Złota żyła Ostra
Skała saletra Skała złoto Skała bez krzemienia
  • Kamień

×3

  • Krzemień

×1.6
(1 + 60% na otrzymanie 1 dodatkowego)

  • Saletra

×1.25
(1 + 25% na otrzymanie 1 dodatkowego)

  • Kamień

×3

  • Krzemień

×1.6
(1 + 60% na otrzymanie 1 dodatkowego)

  • Samorodek złota

×1.25
(1 + 25% na otrzymanie 1 dodatkowego)

  • Kamień

×4.6
(4 + 60% na otrzymanie 1 dodatkowego)

Stalagmit1StalagmitEdytuj

Ewelet Główny artykuł: Stalagmit

Stalagmit jest skałą występująca tylko w jaskiniach. Po zniszczeniu go, wypadają identyczne przedmioty, jak w przypadku skały z żyłą złota. Można znaleźć także pajęczy stalagmit, czyli spilagmit.

WypełniaczCiekawostkiEdytuj