Sir Daniel Fortesque (Mod)

1239stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze82 Udostępnij

Sir Daniel Fortesque
Sir Daniel F.png
Motto "Gulp!"
SanityMeter.png 200
HealthMeter.png 100
HungerMeter.png 100
Obrażenia 1.00x
Cecha Traci poczytalność szybciej podczas trwania nocy i podczas walki.

Sir Daniel Fortesquemodyfikacja, która dodaje do gry postać z serii Medievil, mianowicie Sir Daniel'a Fortesque. Sir Daniel Fortesque posiada niestandardowe dźwięki tekstów, w postaci brzmień organowych; niestandardowe cytaty oraz swoją własną wersję graficzną poziomu zdrowia i poczytalności. Mod zawiera niestandardowe intro Maxwella. Autorem tego moda jest Mr. Hastings, a jego współtwórcą Kuloslav. Modyfikacja jest kompatybilna z modem Nightmares Tab.

Cechy

Tchórzliwy - Sir Daniel to gapowata i bojaźliwa postać, co wiąże się ze większym wpływem otoczenia na poziom poczytalności. Zmierzch i noc obniża poczytalność Daniela o 20% szybciej, natomiast skutki negatywnej aury poczytalnością są zwiększone o 40%.

Nowe przedmioty

Sir Daniel ma możliwość tworzenia przedmiotów inspirowanych ekwipunkiem z serii Medievil w specjalnej zakładce zwanej o tej samej nazwie. Modyfikacja zawiera również specjalną strukturę, możliwą do znalezienia w ruinach. Oto lista przedmiotów:

  • Nóż do rzucania
  • Krótki miecz
  • Długi miecz
  • Magiczny miecz
  • Laska
  • Potężny młot
  • Potężny topór
  • Fiolka energii
  • Mikstura życia
  • Złota zbroja
  • Kielich dusz (Struktura;element układanki)

Urwane kable.pngInstalacja

Mod na DS możecie pobrać TUTAJ Mod na DST pobierzecie TUTAJ > Wchodzicie do gry i wybieracie w menu: "Mods" > Aktywujecie postać

Wypełniacz.pngCiekawostki

  • Mod zawierał kiedyś Zakładkę "Gargul", która była nawiązaniem do gry Medievil 1. Gargule z serii Medievil były wiszącymi na ścianach, ożywionymi posągami, u których Sir Daniel mógł zakupić rozmaite przedmioty, wydając na nie zbierane złoto. Obecnie ikonę zakładki reprezentuje czaszka Sir Daniela.
  • Przed wersją 4.0 mod zawierał specjalny łup w postaci dobrych i złych stworzeń.

Nóż do rzucania
Throwing dagger.png
Wytwarzanie Krzemień.pngx2Kłody drewna.pngx1
Zakładka Icon gargul.png
Poziom Zawsze dostępne
Obrażenia 25
Wytrzymałość Jednorazowy
Gromadzenie 20
Komenda DebugSpawn("throwing_dagger")

Nóż do rzucania (ang. Throwing dagger) – przedmiot wytwarzany z 2 krzemieni i 1 sztuki kłody drewna. Jest to broń dystansowa. Pojedynczy nóż wystarcza na jedno użycie. Zadaje 25 obrażeń i gromadzi się do 20 sztuk.

Inventory slot background.pngKrzemień.pngInventory slot background.pngKrzemień.pngInventory slot background.png Kłody drewna.png30px }}Inventory slot background.pngThrowing dagger.png

Nawiązanie - Noże do rzucania były jedną z pierwszych broni możliwych do zdobycia w pierwszej części serii Medievil. zadawały niewielkie obrażenia i były jedną ze słabszych broni dystansowych.

Krótki miecz
Short sword.png
Wytwarzanie Samorodek złota.pngx1 Krzemień.pngx3Kłody drewna.pngx1
Zakładka Icon gargul.png
Poziom Maszyna Nauki.png
Obrażenia 37
Wytrzymałość 150
Gromadzenie Nie gromadzi się
Komenda DebugSpawn("short_sword")

Krótki miecz (ang. Short sword) – broń wytwarzana z 1 samorodka złota, 3 krzemieni oraz 1 sztuki kłody drewna. Zadaje 37 obrażeń i starcza na 150 użyć. Stanowi składnik potrzebny do wytworzenia innej broni z tej modyfikacji, a mianowicie długiego miecza.

Inventory slot background.pngSamorodek złota.pngInventory slot background.png Krzemień.pngInventory slot background.png Krzemień.pngInventory slot background.png Krzemień.pngInventory slot background.pngKłody drewna.png30px }}Inventory slot background.pngShort sword.png

Nawiązanie - W serii Medievil, był to jeden z najsłabszych mieczy, który można było zdobyć w bardzo wczesnej fazie gry.

Długi miecz
Longsword.png
Wytwarzanie Short sword.pngx1 Samorodek złota.pngx3
Zakładka Icon gargul.png
Poziom Silnik Alchemiczny.png
Obrażenia 51
Wytrzymałość 100 użyć
Komenda DebugSpawn("long_sword")

Długi miecz (ang. Long sword) – miecz służący do walki wręcz. Zadaje on 51 obrażeń na jeden atak i starcza na 100 użyć. Aby stworzyć tę broń, trzeba wykorzystać 1 krótki miecz oraz 3 samorodki złota. Jako że do wytworzenia tej broni wymagany jest słabszy miecz z tej modyfikacji, zaleca się najpierw wykorzystanie większości wytrzymałości krótkiego miecza, przed jego zużyciem.

Inventory slot background.pngShort sword.pngInventory slot background.png Samorodek złota.pngInventory slot background.png Samorodek złota.pngInventory slot background.png Samorodek złota.png30px }}Inventory slot background.pngLongsword.png

Nawiązanie - Długi miecz był silniejszą wersją krótkiego miecza. Posiadał też specjalną możliwość naładowania go mocą, korzystając z usług gargulca i płacąc złotem. Wówczas miecz stawał się złoty, zadawał większe obrażanie a jego naładowanie mocą miało swój procentowy poziom wytrzymałości podobnie jak przedmioty w Don't Starve.

Magiczny miecz
Magicsword.png
Wytwarzanie Longsword.pngx1 Żywa kłoda.pngx3 Świecąca bulwa.pngx5
Zakładka Icon gargul.png
Poziom Manipulator cienia.png
Obrażenia 59
Wytrzymałość 100 użyć
Komenda DebugSpawn("magic_sword")

Magiczny miecz (ang. Magic sword) – miecz służący do walki wręcz. Zadaje on 59 obrażeń na jeden cios i starcza na 100 użyć. By wytworzyć magiczny miecz, potrzeba 1 długi miecz, 3 sztuki żywej kłody, oraz 5 świecących bulw. Broń zapewnia też bardzo niewielki zakres światła, chroniąc postać przed atakami Grue. Światło miecza nie jest jednak na tyle duże, aby umożliwić bezpieczną eksplorację lub walkę podczas trwania nocy. Jako że do wytworzenia tej broni wymagany jest słabszy miecz z tej modyfikacji, zaleca się najpierw wykorzystanie większości wytrzymałości długiego miecza, przed jego zużyciem.

Inventory slot background.pngLongsword.pngInventory slot background.png Żywa kłoda.pngInventory slot background.png Żywa kłoda.pngInventory slot background.png Żywa kłoda.pngInventory slot background.pngŚwiecąca bulwa.png

×5

30px }}Inventory slot background.pngMagicsword.png

Nawiązanie - Magiczny miecz był najsilniejszym mieczem, jaki można było zdobyć w serii Medievil.

Potężny młot
Iron hammer.png
Wytwarzanie Lina.pngx2Patyki.pngx6Krzemień.pngx5
Zakładka Icon gargul.png
Poziom Maszyna Nauki.png
Obrażenia 24
Wytrzymałość 300 użyć
Gromadzenie Nie gromadzi się
Specjalna cecha Działa jak narzędzie "młot" oraz broń zadająca obrażenia obszarowe.
Komenda DebugSpawn("iron_hammer")

Potężny młot (ang. Mighty Hammer) – jest to narzędzie działające tak jak młot. Potężny młot można również wykorzystać w walce, zadaje wtedy 24 punkty obrażeń na niewielkim obszarze. Umożliwia to walkę z kilkoma małymi stworzeniami jednocześnie. Jako, że młot zadaje 24 punkty obrażeń, umożliwia to ogłuszenia kreta. Do jego wytworzenia potrzeba 2 lin, 6 sztuk patyków oraz 5 sztuk krzemieni. Jeśli gracz ma włączony dodatek Panowanie Gigantów, atakom młota towarzyszy specjalna animacja, małej fali uderzeniowej.

Inventory slot background.pngLina.pngInventory slot background.pngLina.pngInventory slot background.png Patyki.png

×6

Inventory slot background.pngKrzemień.png

×5

30px }}Inventory slot background.pngIron hammer.png

Nawiązanie - Młot to bardzo popularna broń z serii Medievil. Jak większość broni posiadała dwa tryby ataku. W tym przypadku był to zwyczajny atak młotem oraz silniejszy atak, który po skumulowaniu siły, uwalniał niewielką falę uderzeniową zadając obrażenia obszarowe.

Potężna siekiera
Iron axe.png
Wytwarzanie Lina.pngx2Patyki.pngx6Krzemień.pngx4
Zakładka Icon gargul.png
Poziom Maszyna Nauki.png
Obrażenia 34
Wytrzymałość 300 użyć
Gromadzenie Nie gromadzi się
Specjalna cecha Służy jako broń i narzędzie do ścinania drzew
Komenda DebugSpawn("iron_axe")

Potężna siekiera (ang. Mighty axe) – siekiera zadająca 34 obrażeń, starcza na 300 użyć. Jeśli gracz używa jej do ścinania drzew, zużywa się o 20% wolniej. Do jej wytworzenia potrzeba 2 lin, 6 sztuk patyków oraz 4 sztuk krzemieni.

Inventory slot background.pngLina.pngInventory slot background.pngLina.pngInventory slot background.png Patyki.png

×6

Inventory slot background.pngKrzemień.png

×4

30px }}Inventory slot background.pngIron axe.png

Nawiązanie - W grze Medievil możliwe było zdobycie owej siekiery. Posiadała ona dwa tryby ataku - jeden do walki wręcz, zaś drugi pozwalał na walkę dystansową. Rzucony topór zadawał obrażenia potworom, po czym wracał do właściciela.

Fiolka energii
Energy vial.png
Wytwarzanie Zielony grzyb.pngx1 Płatek.pngx3
Zakładka Icon gargul.png
Poziom Zawsze dostępne
Wytrzymałość Jednorazowe
Gromadzenie 20
Specjalna cecha Odnawia 15 życia.
Komenda DebugSpawn("energy_vial")

Fiolka energii (ang. Energy vial) – mikstura odnawiająca 15 punktów życia. Gromadzi się do 20 sztuk. Posada tylko jedno użycie. Do jej stworzenia potrzeba 1 sztuki zielonego grzyba oraz 3 sztuk płatków.

Inventory slot background.pngZielony grzyb.pngInventory slot background.png Płatek.pngInventory slot background.png Płatek.pngInventory slot background.png Płatek.png30px }}Inventory slot background.pngEnergy vial.png

Nawiązanie - Fiolka energii stanowi nawiązanie do fiolki życia z serii Medievil. Znalezienie i zebranie fiolki odnawiało część życia Daniela.

Butelka życia
Life bottle.png
Wytwarzanie Zielony grzyb.pngx2 Paproć.pngx3 Szlam slurtle.pngx2
Zakładka Icon gargul.png
Poziom Zawsze dostępne
Wytrzymałość Jednorazowe
Gromadzenie 10
Specjalna cecha Odnawia 40 życia oraz 20 poczytalności.
Komenda DebugSpawn("life_bottle")

Butelka życia (ang. Life bottle) – silniejsza mikstura odnawiająca aż 40 punktów życia oraz 20 poczytalności. W ekwipunku gromadzi się do 10 sztuk. Do jej stworzenia potrzeba 2 sztuk zielonego grzyba, 3 paproci oraz 2 sztuk szlamu Slurtle.

Inventory slot background.pngZielony grzyb.pngInventory slot background.pngZielony grzyb.pngInventory slot background.png Paproć.pngInventory slot background.png Paproć.pngInventory slot background.png Paproć.pngInventory slot background.pngSzlam Slurtle.pngInventory slot background.pngSzlam Slurtle.png30px }}Inventory slot background.pngLife bottle.png

Nawiązanie - W serii Medievil, znalezienie butelki skutkowałem odnowieniem dużej części zdrowia postaci. Zaś w razie śmierci, butelka dawała możliwość wskrzeszenia postaci.

Kijek
Cane stick.png
Wytwarzanie Kij i kulka.pngx3 Kłody drewna.pngx4 Samorodek złota.pngx2
Zakładka Icon gargul.png
Poziom Silnik Alchemiczny.png
Obrażenia 17
Wytrzymałość Niezniszczalne
Gromadzenie Nie gromadzi się
Specjalna cecha Podnosi prędkość postaci o 25%
Komenda DebugSpawn("cane_stick")

Kijek (ang. Cane stick) – kolejny przedmiot możliwy do stworzenia w zakładce Medievil. Do jego stworzenia potrzeba 1 kija i kulki, 4 kłód drewna oraz 2 samorodków złota. Gdy postać używa kijka, prędkość biegu rośnie o 25%. Nie posiada wytrzymałości i zadaje 17 obrażeń, gdy użyty jako broń. Stanowi alternatywę dla Laski.

Inventory slot background.pngKij i kulka.pngInventory slot background.png Kłody drewna.png

×4

Inventory slot background.pngSamorodek złota.pngInventory slot background.pngSamorodek złota.png30px }}Inventory slot background.pngCane stick.png

Nawiązanie - ten przedmiot jest wzorowany na broni z drugiej części serii Medievil. Cane posiadał dwa tryby ataku i mógł zostać zdobyty już po ukończeniu drugiego etapu gry. W oryginale, nie wpływał na szybkość postaci.

Wiktoriański garnitur
Victorian suit.png
Wytwarzanie Skóra macki.pngx6 Jedwab.pngx6 Bawola Sierść.pngx2
Zakładka Icon gargul.png
Poziom Maszyna Nauki.png
Wytrzymałość 10 dni
Gromadzenie Nie gromadzi się
Specjalna cecha Wielce odnawia poczytalność, niewielka ochrona przed chłodem
Komenda DebugSpawn("victorian_suit")

Wiktoriański garnitur (ang. Victorian Suit) – ubranie możliwe do stworzenia przez Daniela. Wymaga do tego 2 skór macki, 6 sztuk jedwabiu oraz 2 sztuk brody. Założony garnitur niszczeje przez okres 10 dni. Jego zasadniczą funkcją, jest duże odnawianie poczytalności (6,6/min). Zapewnia również niewielką ochronę przed chłodem.

Nawiązania - Jeśli Daniel założy garnitur, zmienia się jego cały wygląd. pojawiają się również duże wąsy. Jest to nawiązanie do drugiej części serii Medievil, gdzie Sir Daniel, musiał skompletować przebranie, aby przejść obok strażnika. Jednym z elementów przebrania były majestatyczne wąsy. - Większość ciała Daniela po założeniu garnitury wygląda jak ciało Maxwella, jest to nawiązanie do gry Medievil 2 gdzie istniała możliwość zdejmowania głowy z tułowia i osadzania jej gdzie indziej.

Inventory slot background.pngSkóra macki.pngInventory slot background.pngSkóra macki.pngInventory slot background.png Jedwab.png

×6

Inventory slot background.pngBroda.pngInventory slot background.pngBroda.png30px }}Inventory slot background.pngVictorian suit.png

Złota zbroja
Gold armor.png
Wytwarzanie Victorian suit.pngx1 Kapelusz z piór.pngx1 Samorodek złota.pngx12
Zakładka Icon gargul.png
Poziom Manipulator cienia.png
Wytrzymałość 2100
Gromadzenie Nie gromadzi się
Specjalna cecha Daje 100% ochrony przed obrażeniami oraz odporność na ogień
Komenda DebugSpawn("gold_armor")

Złota zbroja (ang. Gold Armor) – zbroja, którą można stworzyć z 1 wiktoriańskiego garnituru, 1 kapelusza z piór oraz z 12 sztuk samorodków złota. Zbroja ta ma aż 2100 wytrzymałości, absorbuje 100% obrażeń oraz daje odporność na ogień. Gdy Daniel zakłada złotą zbroję, zmienia się jego cały wygląd, nie tylko przestrzeń przeznaczona na założenie zbroi. Jest to najpotężniejszy przedmiot możliwy do wytworzenia w modyfikacji.

Inventory slot background.pngVictorian suit.pngInventory slot background.png Kapelusz z piór.pngInventory slot background.pngSamorodek złota.png

×12

30px }}Inventory slot background.pngGold armor.png

Nawiązanie - W drugiej części serii Medievil, Sir Daniel mógł zdobyć złotą zbroję. Stało się to wówczas, gdy po przeniesieniu się w czasie, spotkał siebie z przeszłości w innej zbroi. Wówczas oba ciała połączyły się i powstała jednocześnie złota, bardziej wytrzymała zbroja. Informację o tym nawiązaniu, można zaobserwować w cytacie Daniela na temat Złotej zbroi. Daniel mówi wówczas: "This armor is from past and from future! Time travel is so lucrative." Fakt iż do stworzenia złotej zbroi wymagany jest wiktoriański garnitur oraz kapelusz z piór, nawiązuje właśnie do dwóch przebrań jakie miał założone Daniel w momencie połączenia.

Kielich dusz
Chalice.png
Łup Samorodek złota.pngx4-7 Fioletowy klejnot.pngx1
Wytrzymałość 4 uderzenia młota
Gromadzenie Nie gromadzi się
Specjalna cecha Daje rozmaite nagrody w zamian za koszmarne paliwo.
Komenda DebugSpawn("chalice")

Kielich dusz (ang. Chalice of Souls) – to struktura możliwa do znalezienia wyłącznie w ruinach. Można tam odnaleźć maksymalnie 3 takie struktury. Jest jednocześnie niestandardowym elementem układanki, zważywszy na fakt, że miejsce gdzie się pojawia, zawsze pokryte jest identycznym fragmentem podłoża. Nie jest to obiekt wytwarzalny i stanowi pewną alternatywę dla króla świń, którego można znaleźć na powierzchni. Jego główną cechą jest nagradzanie Daniela rozmaitymi przedmiotami, w zamian za oddawanie do kielicha koszmarnego paliwa. Akcję tą, można wykonywać bez końca. Po uruchomieniu modyfikacji, struktura jest widoczna dla każdej postaci z jakiej korzysta gracz, jednak tylko Sir Daniel może wykorzystać prawdziwy potencjał kielicha. Włożenie koszmarnego paliwa inną postacią niż Danielem, skutkuje zdobyciem jednej sztuki koszmarnego paliwa. Dla Daniela, możliwe nagrody do zdobycia i szanse na ich uzyskanie, zaczynając od tych z największą szansą na zdobycie, są następujące:

  • 56,5% szansy na: Samorodek złota.png
  • 15% szansy na: Koszmarne paliwo.png
  • 7% szansy na: Energy vial.png
  • 6% szansy na:  Life bottle.png
  • 5% szansy na: Cane stick.png
  • 4% szansy na: Longsword.png
  • 3% szansy na: Short sword.png
  • 2% szansy na: Iron hammer.png
  • 1% szansy na: Iron axe.png
  • 0,5% szansy na: Gold armor.png

Ciekawostki - Kielich jest nawiązaniem do hazardu, o czym świadczą 2 zjawiska. Pierwszym jest nazwa akcji, jaką można wykonań na kielichu, a mianowicie "insert soul", co jest nawiązaniem do napisu "insert coin" na maszynach do gier. Drugim nawiązaniem są łupy jakie można uzyskać. Kielich daje szanse na zdobycie nagród, różnych pod względem ich wartości. Możliwość zdobycia koszmarnego paliwa, jest nawiązaniem do zdobycia dodatkowej szansy na "pociągnięcie za dźwignię". Wreszcie, istnieje możliwość wygrania głównej nagrody, na której trafienie jest najmniejsza szansa procentowa, mowa tu o złotej zbroi, która w tym wypadku stanowi hazardowy "Jackpot".

Nawiązanie - Kielich z modyfikacji stanowi nawiązanie do Kielicha dusz z każdej części serii Medievil. Na każdym z rozgrywanych poziomów był ukryty jeden kielich. Po pokonaniu określonej ilości potworów, kielich stawał się materialny i mógł zostać zebrany przez Daniela. Jeśli gracz zdobył kielich, po ukończeniu poziomu przenosił się do sali bohaterów, gdzie zwykle otrzymywał nową broń od jednego z bohaterów lub też inne zasoby.