Sir Daniel Fortesque
Sir Daniel F
Motto "Gulp!"
SanityMeter 200
HealthMeter 100
HungerMeter 100
Obrażenia 1.00x
Cecha Traci poczytalność szybciej podczas trwania nocy i podczas walki.

Sir Daniel Fortesquemodyfikacja, która dodaje do gry postać z serii Medievil, mianowicie Sir Daniel'a Fortesque. Sir Daniel Fortesque posiada niestandardowe dźwięki tekstów, w postaci brzmień organowych; niestandardowe cytaty oraz swoją własną wersję graficzną poziomu zdrowia i poczytalności. Mod zawiera niestandardowe intro Maxwella. Autorem tego moda jest Mr. Hastings, a jego współtwórcą Kuloslav. Modyfikacja jest kompatybilna z modem Nightmares Tab.

Cechy

Tchórzliwy - Sir Daniel to gapowata i bojaźliwa postać, co wiąże się ze większym wpływem otoczenia na poziom poczytalności. Zmierzch i noc obniża poczytalność Daniela o 20% szybciej, natomiast skutki negatywnej aury poczytalnością są zwiększone o 40%.

Nowe przedmioty

Sir Daniel ma możliwość tworzenia przedmiotów inspirowanych ekwipunkiem z serii Medievil w specjalnej zakładce zwanej o tej samej nazwie. Modyfikacja zawiera również specjalną strukturę, możliwą do znalezienia w ruinach. Oto lista przedmiotów:

  • Nóż do rzucania
  • Krótki miecz
  • Długi miecz
  • Magiczny miecz
  • Laska
  • Potężny młot
  • Potężny topór
  • Fiolka energii
  • Mikstura życia
  • Złota zbroja
  • Kielich dusz (Struktura;element układanki)

Urwane kableInstalacja

Mod na DS możecie pobrać TUTAJ Mod na DST pobierzecie TUTAJ > Wchodzicie do gry i wybieracie w menu: "Mods" > Aktywujecie postać

WypełniaczCiekawostki

  • Mod zawierał kiedyś Zakładkę "Gargul", która była nawiązaniem do gry Medievil 1. Gargule z serii Medievil były wiszącymi na ścianach, ożywionymi posągami, u których Sir Daniel mógł zakupić rozmaite przedmioty, wydając na nie zbierane złoto. Obecnie ikonę zakładki reprezentuje czaszka Sir Daniela.
  • Przed wersją 4.0 mod zawierał specjalny łup w postaci dobrych i złych stworzeń.

Nóż do rzucania
Throwing dagger
Wytwarzanie Krzemieńx2Kłody drewnax1
Zakładka Icon gargul
Poziom Zawsze dostępne
Obrażenia 25
Wytrzymałość Jednorazowy
Gromadzenie 20
Komenda DebugSpawn("throwing_dagger")

Nóż do rzucania (ang. Throwing dagger) – przedmiot wytwarzany z 2 krzemieni i 1 sztuki kłody drewna. Jest to broń dystansowa. Pojedynczy nóż wystarcza na jedno użycie. Zadaje 25 obrażeń i gromadzi się do 20 sztuk.

Inventory slot backgroundKrzemieńInventory slot backgroundKrzemieńInventory slot background Kłody drewnaInterface arrow rightInventory slot backgroundThrowing dagger

Nawiązanie - Noże do rzucania były jedną z pierwszych broni możliwych do zdobycia w pierwszej części serii Medievil. zadawały niewielkie obrażenia i były jedną ze słabszych broni dystansowych.

Krótki miecz
Short sword
Wytwarzanie Samorodek złotax1 Krzemieńx3Kłody drewnax1
Zakładka Icon gargul
Poziom Maszyna Nauki
Obrażenia 37
Wytrzymałość 150
Gromadzenie Nie gromadzi się
Komenda DebugSpawn("short_sword")

Krótki miecz (ang. Short sword) – broń wytwarzana z 1 samorodka złota, 3 krzemieni oraz 1 sztuki kłody drewna. Zadaje 37 obrażeń i starcza na 150 użyć. Stanowi składnik potrzebny do wytworzenia innej broni z tej modyfikacji, a mianowicie długiego miecza.

Inventory slot backgroundSamorodek złotaInventory slot background KrzemieńInventory slot background KrzemieńInventory slot background KrzemieńInventory slot backgroundKłody drewnaInterface arrow rightInventory slot backgroundShort sword

Nawiązanie - W serii Medievil, był to jeden z najsłabszych mieczy, który można było zdobyć w bardzo wczesnej fazie gry.

Długi miecz
Longsword
Wytwarzanie Short swordx1 Samorodek złotax3
Zakładka Icon gargul
Poziom Silnik Alchemiczny
Obrażenia 51
Wytrzymałość 100 użyć
Komenda DebugSpawn("long_sword")

Długi miecz (ang. Long sword) – miecz służący do walki wręcz. Zadaje on 51 obrażeń na jeden atak i starcza na 100 użyć. Aby stworzyć tę broń, trzeba wykorzystać 1 krótki miecz oraz 3 samorodki złota. Jako że do wytworzenia tej broni wymagany jest słabszy miecz z tej modyfikacji, zaleca się najpierw wykorzystanie większości wytrzymałości krótkiego miecza, przed jego zużyciem.

Inventory slot backgroundShort swordInventory slot background Samorodek złotaInventory slot background Samorodek złotaInventory slot background Samorodek złotaInterface arrow rightInventory slot backgroundLongsword

Nawiązanie - Długi miecz był silniejszą wersją krótkiego miecza. Posiadał też specjalną możliwość naładowania go mocą, korzystając z usług gargulca i płacąc złotem. Wówczas miecz stawał się złoty, zadawał większe obrażanie a jego naładowanie mocą miało swój procentowy poziom wytrzymałości podobnie jak przedmioty w Don't Starve.

Magiczny miecz
Magicsword
Wytwarzanie Longswordx1 Żywa kłodax3 Świecąca bulwax5
Zakładka Icon gargul
Poziom Manipulator cienia
Obrażenia 59
Wytrzymałość 100 użyć
Komenda DebugSpawn("magic_sword")

Magiczny miecz (ang. Magic sword) – miecz służący do walki wręcz. Zadaje on 59 obrażeń na jeden cios i starcza na 100 użyć. By wytworzyć magiczny miecz, potrzeba 1 długi miecz, 3 sztuki żywej kłody, oraz 5 świecących bulw. Broń zapewnia też bardzo niewielki zakres światła, chroniąc postać przed atakami Grue. Światło miecza nie jest jednak na tyle duże, aby umożliwić bezpieczną eksplorację lub walkę podczas trwania nocy. Jako że do wytworzenia tej broni wymagany jest słabszy miecz z tej modyfikacji, zaleca się najpierw wykorzystanie większości wytrzymałości długiego miecza, przed jego zużyciem.

Inventory slot backgroundLongswordInventory slot background Żywa kłodaInventory slot background Żywa kłodaInventory slot background Żywa kłodaInventory slot backgroundŚwiecąca bulwa

×5

Interface arrow rightInventory slot backgroundMagicsword

Nawiązanie - Magiczny miecz był najsilniejszym mieczem, jaki można było zdobyć w serii Medievil.

Potężny młot
Iron hammer
Wytwarzanie Linax2Patykix6Krzemieńx5
Zakładka Icon gargul
Poziom Maszyna Nauki
Obrażenia 24
Wytrzymałość 300 użyć
Gromadzenie Nie gromadzi się
Specjalna cecha Działa jak narzędzie "młot" oraz broń zadająca obrażenia obszarowe.
Komenda DebugSpawn("iron_hammer")

Potężny młot (ang. Mighty Hammer) – jest to narzędzie działające tak jak młot. Potężny młot można również wykorzystać w walce, zadaje wtedy 24 punkty obrażeń na niewielkim obszarze. Umożliwia to walkę z kilkoma małymi stworzeniami jednocześnie. Jako, że młot zadaje 24 punkty obrażeń, umożliwia to ogłuszenia kreta. Do jego wytworzenia potrzeba 2 lin, 6 sztuk patyków oraz 5 sztuk krzemieni. Jeśli gracz ma włączony dodatek Panowanie Gigantów, atakom młota towarzyszy specjalna animacja, małej fali uderzeniowej.

Inventory slot backgroundLinaInventory slot backgroundLinaInventory slot background Patyki

×6

Inventory slot backgroundKrzemień

×5

Interface arrow rightInventory slot backgroundIron hammer

Nawiązanie - Młot to bardzo popularna broń z serii Medievil. Jak większość broni posiadała dwa tryby ataku. W tym przypadku był to zwyczajny atak młotem oraz silniejszy atak, który po skumulowaniu siły, uwalniał niewielką falę uderzeniową zadając obrażenia obszarowe.

Potężna siekiera
Iron axe
Wytwarzanie Linax2Patykix6Krzemieńx4
Zakładka Icon gargul
Poziom Maszyna Nauki
Obrażenia 34
Wytrzymałość 300 użyć
Gromadzenie Nie gromadzi się
Specjalna cecha Służy jako broń i narzędzie do ścinania drzew
Komenda DebugSpawn("iron_axe")

Potężna siekiera (ang. Mighty axe) – siekiera zadająca 34 obrażeń, starcza na 300 użyć. Jeśli gracz używa jej do ścinania drzew, zużywa się o 20% wolniej. Do jej wytworzenia potrzeba 2 lin, 6 sztuk patyków oraz 4 sztuk krzemieni.

Inventory slot backgroundLinaInventory slot backgroundLinaInventory slot background Patyki

×6

Inventory slot backgroundKrzemień

×4

Interface arrow rightInventory slot backgroundIron axe

Nawiązanie - W grze Medievil możliwe było zdobycie owej siekiery. Posiadała ona dwa tryby ataku - jeden do walki wręcz, zaś drugi pozwalał na walkę dystansową. Rzucony topór zadawał obrażenia potworom, po czym wracał do właściciela.

Fiolka energii
Energy vial
Wytwarzanie Zielony grzybx1 Płatekx3
Zakładka Icon gargul
Poziom Zawsze dostępne
Wytrzymałość Jednorazowe
Gromadzenie 20
Specjalna cecha Odnawia 15 życia.
Komenda DebugSpawn("energy_vial")

Fiolka energii (ang. Energy vial) – mikstura odnawiająca 15 punktów życia. Gromadzi się do 20 sztuk. Posada tylko jedno użycie. Do jej stworzenia potrzeba 1 sztuki zielonego grzyba oraz 3 sztuk płatków.

Inventory slot backgroundZielony grzybInventory slot background PłatekInventory slot background PłatekInventory slot background PłatekInterface arrow rightInventory slot backgroundEnergy vial

Nawiązanie - Fiolka energii stanowi nawiązanie do fiolki życia z serii Medievil. Znalezienie i zebranie fiolki odnawiało część życia Daniela.

Butelka życia
Life bottle
Wytwarzanie Zielony grzybx2 Paproćx3 Szlam slurtlex2
Zakładka Icon gargul
Poziom Zawsze dostępne
Wytrzymałość Jednorazowe
Gromadzenie 10
Specjalna cecha Odnawia 40 życia oraz 20 poczytalności.
Komenda DebugSpawn("life_bottle")

Butelka życia (ang. Life bottle) – silniejsza mikstura odnawiająca aż 40 punktów życia oraz 20 poczytalności. W ekwipunku gromadzi się do 10 sztuk. Do jej stworzenia potrzeba 2 sztuk zielonego grzyba, 3 paproci oraz 2 sztuk szlamu Slurtle.

Inventory slot backgroundZielony grzybInventory slot backgroundZielony grzybInventory slot background PaproćInventory slot background PaproćInventory slot background PaproćInventory slot backgroundSzlam SlurtleInventory slot backgroundSzlam SlurtleInterface arrow rightInventory slot backgroundLife bottle

Nawiązanie - W serii Medievil, znalezienie butelki skutkowałem odnowieniem dużej części zdrowia postaci. Zaś w razie śmierci, butelka dawała możliwość wskrzeszenia postaci.

Kijek
Cane stick
Wytwarzanie Kij i kulkax3 Kłody drewnax4 Samorodek złotax2
Zakładka Icon gargul
Poziom Silnik Alchemiczny
Obrażenia 17
Wytrzymałość Niezniszczalne
Gromadzenie Nie gromadzi się
Specjalna cecha Podnosi prędkość postaci o 25%
Komenda DebugSpawn("cane_stick")

Kijek (ang. Cane stick) – kolejny przedmiot możliwy do stworzenia w zakładce Medievil. Do jego stworzenia potrzeba 1 kija i kulki, 4 kłód drewna oraz 2 samorodków złota. Gdy postać używa kijka, prędkość biegu rośnie o 25%. Nie posiada wytrzymałości i zadaje 17 obrażeń, gdy użyty jako broń. Stanowi alternatywę dla Laski.

Inventory slot backgroundKij i kulkaInventory slot background Kłody drewna

×4

Inventory slot backgroundSamorodek złotaInventory slot backgroundSamorodek złotaInterface arrow rightInventory slot backgroundCane stick

Nawiązanie - ten przedmiot jest wzorowany na broni z drugiej części serii Medievil. Cane posiadał dwa tryby ataku i mógł zostać zdobyty już po ukończeniu drugiego etapu gry. W oryginale, nie wpływał na szybkość postaci.

Wiktoriański garnitur
Victorian suit
Wytwarzanie Skóra mackix6 Jedwabx6 Bawola Sierśćx2
Zakładka Icon gargul
Poziom Maszyna Nauki
Wytrzymałość 10 dni
Gromadzenie Nie gromadzi się
Specjalna cecha Wielce odnawia poczytalność, niewielka ochrona przed chłodem
Komenda DebugSpawn("victorian_suit")

Wiktoriański garnitur (ang. Victorian Suit) – ubranie możliwe do stworzenia przez Daniela. Wymaga do tego 2 skór macki, 6 sztuk jedwabiu oraz 2 sztuk brody. Założony garnitur niszczeje przez okres 10 dni. Jego zasadniczą funkcją, jest duże odnawianie poczytalności (6,6/min). Zapewnia również niewielką ochronę przed chłodem.

Nawiązania - Jeśli Daniel założy garnitur, zmienia się jego cały wygląd. pojawiają się również duże wąsy. Jest to nawiązanie do drugiej części serii Medievil, gdzie Sir Daniel, musiał skompletować przebranie, aby przejść obok strażnika. Jednym z elementów przebrania były majestatyczne wąsy. - Większość ciała Daniela po założeniu garnitury wygląda jak ciało Maxwella, jest to nawiązanie do gry Medievil 2 gdzie istniała możliwość zdejmowania głowy z tułowia i osadzania jej gdzie indziej.

Inventory slot backgroundSkóra mackiInventory slot backgroundSkóra mackiInventory slot background Jedwab

×6

Inventory slot backgroundBrodaInventory slot backgroundBrodaInterface arrow rightInventory slot backgroundVictorian suit

Złota zbroja
Gold armor
Wytwarzanie Victorian suitx1 Kapelusz z piórx1 Samorodek złotax12
Zakładka Icon gargul
Poziom Manipulator cienia
Wytrzymałość 2100
Gromadzenie Nie gromadzi się
Specjalna cecha Daje 100% ochrony przed obrażeniami oraz odporność na ogień
Komenda DebugSpawn("gold_armor")

Złota zbroja (ang. Gold Armor) – zbroja, którą można stworzyć z 1 wiktoriańskiego garnituru, 1 kapelusza z piór oraz z 12 sztuk samorodków złota. Zbroja ta ma aż 2100 wytrzymałości, absorbuje 100% obrażeń oraz daje odporność na ogień. Gdy Daniel zakłada złotą zbroję, zmienia się jego cały wygląd, nie tylko przestrzeń przeznaczona na założenie zbroi. Jest to najpotężniejszy przedmiot możliwy do wytworzenia w modyfikacji.

Inventory slot backgroundVictorian suitInventory slot background Kapelusz z piórInventory slot backgroundSamorodek złota

×12

Interface arrow rightInventory slot backgroundGold armor

Nawiązanie - W drugiej części serii Medievil, Sir Daniel mógł zdobyć złotą zbroję. Stało się to wówczas, gdy po przeniesieniu się w czasie, spotkał siebie z przeszłości w innej zbroi. Wówczas oba ciała połączyły się i powstała jednocześnie złota, bardziej wytrzymała zbroja. Informację o tym nawiązaniu, można zaobserwować w cytacie Daniela na temat Złotej zbroi. Daniel mówi wówczas: "This armor is from past and from future! Time travel is so lucrative." Fakt iż do stworzenia złotej zbroi wymagany jest wiktoriański garnitur oraz kapelusz z piór, nawiązuje właśnie do dwóch przebrań jakie miał założone Daniel w momencie połączenia.

Kielich dusz
Chalice
Łup Samorodek złotax4-7 Fioletowy klejnotx1
Wytrzymałość 4 uderzenia młota
Gromadzenie Nie gromadzi się
Specjalna cecha Daje rozmaite nagrody w zamian za koszmarne paliwo.
Komenda DebugSpawn("chalice")

Kielich dusz (ang. Chalice of Souls) – to struktura możliwa do znalezienia wyłącznie w ruinach. Można tam odnaleźć maksymalnie 3 takie struktury. Jest jednocześnie niestandardowym elementem układanki, zważywszy na fakt, że miejsce gdzie się pojawia, zawsze pokryte jest identycznym fragmentem podłoża. Nie jest to obiekt wytwarzalny i stanowi pewną alternatywę dla króla świń, którego można znaleźć na powierzchni. Jego główną cechą jest nagradzanie Daniela rozmaitymi przedmiotami, w zamian za oddawanie do kielicha koszmarnego paliwa. Akcję tą, można wykonywać bez końca. Po uruchomieniu modyfikacji, struktura jest widoczna dla każdej postaci z jakiej korzysta gracz, jednak tylko Sir Daniel może wykorzystać prawdziwy potencjał kielicha. Włożenie koszmarnego paliwa inną postacią niż Danielem, skutkuje zdobyciem jednej sztuki koszmarnego paliwa. Dla Daniela, możliwe nagrody do zdobycia i szanse na ich uzyskanie, zaczynając od tych z największą szansą na zdobycie, są następujące:

  • 56,5% szansy na: Samorodek złota
  • 15% szansy na: Koszmarne paliwo
  • 7% szansy na: Energy vial
  • 6% szansy na:  Life bottle
  • 5% szansy na: Cane stick
  • 4% szansy na: Longsword
  • 3% szansy na: Short sword
  • 2% szansy na: Iron hammer
  • 1% szansy na: Iron axe
  • 0,5% szansy na: Gold armor

Ciekawostki - Kielich jest nawiązaniem do hazardu, o czym świadczą 2 zjawiska. Pierwszym jest nazwa akcji, jaką można wykonań na kielichu, a mianowicie "insert soul", co jest nawiązaniem do napisu "insert coin" na maszynach do gier. Drugim nawiązaniem są łupy jakie można uzyskać. Kielich daje szanse na zdobycie nagród, różnych pod względem ich wartości. Możliwość zdobycia koszmarnego paliwa, jest nawiązaniem do zdobycia dodatkowej szansy na "pociągnięcie za dźwignię". Wreszcie, istnieje możliwość wygrania głównej nagrody, na której trafienie jest najmniejsza szansa procentowa, mowa tu o złotej zbroi, która w tym wypadku stanowi hazardowy "Jackpot".

Nawiązanie - Kielich z modyfikacji stanowi nawiązanie do Kielicha dusz z każdej części serii Medievil. Na każdym z rozgrywanych poziomów był ukryty jeden kielich. Po pokonaniu określonej ilości potworów, kielich stawał się materialny i mógł zostać zebrany przez Daniela. Jeśli gracz zdobył kielich, po ukończeniu poziomu przenosił się do sali bohaterów, gdzie zwykle otrzymywał nową broń od jednego z bohaterów lub też inne zasoby.

Więcej z Fandomu