Siodło wojenne  (ang. War Saddle) – narzędzie, które można stworzyć w Don't Starve: Razem z czterech królików, czterech sztuk stalowej wełny oraz dziesięciu sztuk kłód drewna. Do stworzenia prototypu potrzebny jest silnik alchemiczny. Siodło wojenne to lepsza wersja zwyczajnego siodła. Narzędzie to można użyć na bawole, co umożliwia jego ujeżdżanie. Posiada osiem użyć.

DeskiZastosowanieEdytuj

Aby ujeżdżać bawoła, musi on zostać najpierw oswojony poprzez karmienie go ściętą trawą lub warzywami. Jeśli bawół zostanie nakarmiony wystarczającą ilość razy, można umieścić na nim siodło. Jeśli gracz spróbuje posadzić siodło wojenne na nieoswojonym bawole, ten odrzuci je i zaatakuje postać.

Podczas gdy postać dosiada bawoła, gracz może w pełni kontrolować to, gdzie bawół się porusza. Można również atakować bawołem inne stworzenia. Obrażenia jakie wówczas zadaje są identyczne jak w przypadku wolnego bawoła (34). Różni się to tym, iż ataki oswojonego bawoła są znacznie częstsze co ostatecznie daje wyższą średnią obrażeń na minutę. Korzystanie z siodła wojennego zwiększa obrażenia bawoła o 16 punktów.

Po pewnym okresie czasu, bawół zrzuca postać z grzbietu. W tym procesie, postać nie traci w ogóle punktów zdrowia. Wówczas można ponownie dosiąść zwierzę. Większość ataków skierowanych na postać, która znajduje się na oswojonym bawole, skutkuje utratą zdrowia wierzchowca. Są jednak stworzenia jak na przykład mechaniczny goniec, które potrafią atakować postać bezpośrednio, omijając bawoła. 

Maszyna NaukiWytwarzanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło Królik

×4

Miejsce w ekwipunku tło Stalowa wełna (DST)

×4

Miejsce w ekwipunku tłoKłody drewna

×10

Interface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoSiodło wojenne (DST)Razem (DST)