Siekiera (ang. Axe) – narzędzie, które nadaje się do ścinania drzew, grzybowych drzew, kolczastych drzew i bananowców jaskiniowych oraz którego można użyć jako słabą, raczej awaryjną broń. Tworzy się ją z 1 patyka i 1 krzemienia, bez potrzeby tworzenia prototypu przy jakiejkolwiek maszynie. Jest ona pierwszym narzędziem, jakie gracz powinien stworzyć.

Maszyna Nauki WytwarzanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło PatykiMiejsce w ekwipunku tło KrzemieńInterface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoSiekiera

Ognisko teleportacjiWykorzystanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło SiekieraMiejsce w ekwipunku tło Obsydian (DSS)Miejsce w ekwipunku tło Obsydian (DSS)Miejsce w ekwipunku tłoSerce smogona (DSS)Interface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoObsydianowa siekiera (DSS)Rozbitkowie (DLC)

DeskiZastosowanieEdytuj

Aby ściąć drzewo, należy kliknąć ikoną siekiery na drzewo lub aktywować akcję, gdy jest używana przez gracza. Gdy postać zacznie ścinać drzewo, należy przytrzymać lewy przycisk myszy lub spację aż do czasu, gdy drzewo zostanie ścięte. Siekiera może być również użyta jako broń, zadając 27.2 obrażeń. Można nią wykonać 100 akcji, co oznacza, iż każde cięcie wykonane na drzewie lub atak obniża 1% jej wytrzymałości.   

Drzewo Liczba uderzeń Drop
Świerk 5/10/15 Szyszkax0/1/2 Kłody drewnax1/2/3
Guzowate drzewo 5/10/15 Kłody drewnax1/2/3
Kolczaste drzewo 15 Patykix1 Kłody drewna (20%)
Niebieskie grzybowe drzewo 15 Grzybyx1 (Zależy od drzewa)Kłody drewna
Bananowiec jaskiniowy 15 Jaskiniowy bananx1 Kłody drewnaPatykix2
Całkowicie normalne drzewo 15 Żywa kłoda x2-3
Drzewo liściaste (RoG)Panowanie Gigantów (DLC) 5/10/15 Kłody drewnax1/2/3Orzech brzozowy (RoG)x0/1/2

DyskusjaCytaty postaciEdytuj

Wilson portretWilson - "It's my trusty axe." - "To moja wierna siekiera."

Willow portretWillow - "It's very sharp." - "Jest bardzo ostra."

Wolfgang portretWolfgang - "Chop!" - "Rąbać!"

Wendy portretWendy - "An instrument for industry and murder." - "Narzędzie przemysłu oraz morderstwa."

WX-78 portretWX-78 - "A TOOL FOR CHOPPING DOWN LIVING MATTER" - "NARZĘDZIE DO ŚCINANIA ŻYWEJ MATERII"

Wickerbottom portretWickerbottom - "A dual inclined plane attached to a lever." - "Podwójna zaostrzona równia pochyła przymocowana do dźwigni."

Woodie portraitWoodie - "It's not as nice as Lucy." - "Nie jest tak ładna jak Lucy."

Wes portretWes – "..."

Maxwell portretMaxwell - "Sometimes the direct approach is best." - "Czasami bezpośrednie podejście jest najlepsze."

Wigfrid portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC) Wigfrid - "Tö chöp and deströy!" - "Dö rąbania i niszczenia!"

Webber portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC) Webber - "Chop and chop" - "Ścinać i ścinać."

Walani portret (DSS)Rozbitkowie (DLC) Walani -

Warly portret (DSS)Rozbitkowie (DLC) Warly -

Woodlegs portret (DSS)Rozbitkowie (DLC) Woodlegs -

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • Istnieje złoty wariant siekiery, który posiada 4 razy wyższą wytrzymałość;
  • Należy szybko naciskać klawisz LPM, by ściąć drzewo szybciej, niż za jego przytrzymaniem;
  • Siekiera wystarczy na uzyskanie dokładnie 20 kłód ze zwyczajnych lub guzowatych drzew, niezależnie od wielkości tych drzew czy kolejności ich ścinania;
  • Woodie rozpoczyna grę ze specjalną siekierą "Lucy". Ścina ona drzewa 2x szybciej oraz się nie niszczy, zadaje ona jednak mniejsze obrażenia;
  • Grając Wigfrid lub Wolfgangiem możesz pokonać Gęsiołosia za pomocą jednej siekiery;
  • W modyfikacji Up&Away istnieje magiczna wersja siekiery, Siekiera Sztormów. Można jej użyć do szybkiego ścinania drzew, ale bardziej przydaje się do walki - gdy uderzymy przeciwnika tą bronią, uderza w niego dodatkowo błyskawica. Siekiera Sztormów może służyć do ładowania kóz woltowych;
  • Siekiera posiada dwie komendy DebugSpawn. Możemy ją również przywołać ID "pick/axe"