Fandom

Don`t Starve Wiki

Sen

1241stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze42 Udostępnij

Sen – stan w grze, w który mogą zapaść stworzenia. Większość zwierząt śpi podczas nocy, podczas kiedy potwory (przykładowo pająki) śpią w trakcie dnia. W zależności od rodzaju stworzenia, istnieją różne nawyki. Stworzenia posiadające dom, jak pająki i świnie wracają do domu o świcie, czy o zmierzchu. Postać może uśpić stworzenia używając fletni, usypiającej strzałki lub uśpić siebie przez zjedzenie ugotowanej bądź surowej mandragory. Pobliskie zwierzęta mogą zapaść w sen jeśli gracz odrodzi się za pomocą amuletu wskrzeszenia.

Postacie śpią nieco inaczej niż reszta stworzeń. Śpiwór, namiot oraz futrzasty śpiwór pozwalają graczowi ominąć noc, podobnie jak zjedzenie mandragory. Gracz straci również przytomność, kiedy stworzenia zjedzą mandragorę. W lecie można ominąć dzień za pomocą przypudówki, co sprawia, że postać usypia.

Wickerbottom jest jedyną postacią, która nie może spać podczas nocy, ze względu na bezsenność. Jednak wciąż może stracić przytomność na skutek korzystania z mandragory.

Razem (DLC).pngDon't Starve: RazemEdytuj

W Don't Starve: Razem opisanie mandragory (lewy alt) powoduje uśnięcie własnej postaci, graczy i stworzeń znajdujących się w pobliżu.

Niebieski klejnot.pngGaleria śpiących istotEdytuj

Mechanika gry
Działania GotowanieWytwarzanieRolnictwoWędkowanieSpanie
Tryb Tryb przygodowyTryb Sandbox
Inne Wioska ŚwińDrogaElementy układankiRzeczyŚcieżka

Więcej w Fandom

Losowa wiki