Schemat
Blueprint.png
Wzrost psychiki wzrost 15 po użyciu
Gromadzenie Nie gromadzi się
Specjalna cecha Odkrywa wcześniej nieodkryty przedmiot
Komenda DebugSpawn("nazwa przedmiotu_blueprint")

Rzadki schemat Razem (DLC).png
Rzadki schemat (DST).png
Wzrost psychiki wzrost 15 po użyciu
Łup z Muchosmok (RoG).pngGrzybucha (DST).pngStagehand (DST).pngPustynne jezioro (DST).pngMrówkolew (DST).png
Gromadzenie Nie gromadzi się
Specjalna cecha Odkrywa wcześniej nieodkryty przedmiot
Komenda DebugSpawn("nazwa przedmiotu_blueprint")

Schemat (ang. Blueprint) – przedmiot, który można znaleźć w świecie gry. Najczęściej można je znaleźć blisko elementów układanki. Pozwala na odkrycie przedmiotu, który nie został wcześniej zbudowany. Jeśli zostanie znaleziony na ziemi obok szkieletu, w pobliżu będą leżeć przedmioty, których dotyczy schemat.

Najczęściej można go znaleźć w trybie przygodowym, a dokładniej na etapie Król Zimy. To, jaki przedmiot możemy opracować, zależy od tego jaki schemat znaleźliśmy. Przedmiot dodano w aktualizacji: "The End is Nigh!".

Panowanie Gigantów (DLC).pngPanowanie GigantówEdytuj

W DLC - Panowanie Gigantów schemat stanowi łup ze statuy Glommera, można się z niego nauczyć przepisu na stary dzwonek. Dodatkowo jest szansa, że znajdziemy takowy po przeszukaniu kłębowiska, co czyni schematy odnawialnymi.

Razem (DLC).pngRazemEdytuj

Rzadki schemat (ang. Rare Bueprint) – występujący w Razem drugi rodzaj schematu. Można go zdobyć zabijając Muchosmoka lub Grzybuchę. Zdobyte z tych potworów schematy pozwolą graczowi poznać przepis na łuskowy piec, grzybową lampę i grzybelusze. Można pozyskać kolejne rzadkie schematy należy uderzać młotkiem w Stagehand by dostać przepis na End Table oraz łowić w czasie lata w pustynnym jeziorze. Z pustynnego jeziora można wyłowić przepisy na doniczkowego sukulenta, pustynne gogle i eleganckie gogle. Dodatkowo w czasie lata można prowadzić handel z Mrówkolewem, można dostać wtedy schemat na Leniwego dezertera.

Wypełniacz.pngCiekawostkiEdytuj

  • Jeżeli gracz użyje konsoli by odblokować wszystkie przepisy w grze, nowo wygenerowane schematy będą miały nazwę "MISSING NAME";
  • poza Don't Starve: Razem jest tylko jeden przedmiot, którego przepis można pozyskać tylko ze schematu. Jest to stary dzwonek z DLC Panowanie Gigantów.

Więcej z Fandomu