Słodziki

1237stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Share

Słodziki (ang. Sweetener) – rodzaj jedzenia, które wyróżnia garnek. Słodzików nie uda się upiec przy ognisku. Obecnie istnieją trzy - miód, plaster miodu i pszczele mleczko. Miód gnije 40 dni, mleczko pszczele 10, a plaster miodu w ogóle nie gnije.

Można przyrządzić 6 potraw wymagających słodzika w swoim składzie. Trzy z nich przyjmują wszystkie słodziki, są to: dyniowe ciastko, cukierki i dostępne tylko w DLC Panowanie Gigantów lody oraz w DLC Rozbitkowie kawa. Natomiast szynka w miodzie, ciasto pudrowe i miodowe skrzydełka ugotować można używając jedynie miodu. W Don't Starve: Razem istnieje jedna potrawa, która wymaga koniecznie mleczka pszczelego. Są to żelki.

Istnieje tylko jedna potrawa, która wyklucza słodziki. Jest to sałatka z kwiatów dostępna tylko w DLC Panowanie Gigantów.

Żeby pozyskać miód należy zabić pszczołę lub zabójczą pszczołę, zniszczyć gniazdo pszczół albo zebrać miód z ula. Plaster miodu można pozyskać tylko niszcząc gniazdo pszczół lub ul (W Razem wypada on także po zabiciu królowej pszczół). Mleczko pszczele jest dostępne tylko w Don't Starve: Razem. Aby je zdobyć należy zabić królową pszczół.

Miody.pngSłodzikiEdytuj

Cukierki.pngPotrawy wymagające słodzikówEdytuj

Sałatka z kwiatów (RoG).pngPotrawy wykluczające słodzikiEdytuj

Jedzenie
Posiłki Mięsne Kąsek (Upieczony kąsek) • Mięso (Upieczone Mięso) • Mięso z potwora (Upieczone mięso z potwora) • Udko (Usmażone Udko) • Ryba (Upieczona Ryba) • Żabie udka (Pieczone żabie udka) •Trąba koalefanta (Upieczona trąba koalefantaZimowa trąba koalefanta) • Oko JeleniocyklopaSusz (Mały suszPotworny susz) • Skrzydło bazytoperza (Ugotowane skrzydło bazytoperza)
Przedmioty zwierzęce Skrzydła motylaMasłoJajko (Ugotowane jajkoZgniłe jajo) • Jajo Wysokiego Ptaka (Ugotowane Jajko Wysokiego PtakaPęknięte Jajo Wysokiego Ptaka) • Miód
Warzywa Marchewka (Upieczona marchewka) • Kukurydza (Popcorn) • Bakłażan (Duszony Bakłażan) • Mandragora (Ugotowana mandragora) • Dynia (Gorąca dynia) • Nasiona (Ugotowane Nasiona)Nasiona Warzyw) • Czerwony grzyb (Ugotowany Czerwony grzyb) • Zielony grzyb (Ugotowany Zielony grzyb) • Niebieski grzyb (Ugotowany Niebieski grzyb)
Owoce Jagody (Upieczone jagody) • Smoczy owoc (Upieczony smoczy owoc) • Durian (Ekstra Śmierdzący Durian) • Granat (Kawałek granatu) • Jaskiniowy banan (Ugotowany jaskiniowy banan)
Potrawy Specjalne Bekon z jajkamiBabeczka z motylaSmocze ciastoRybne TakosPaluszki rybneKanapka z żabąDżemKoktajl owocowySzynka w miodzieMiodowe skrzydełkaSzaszłykZupa z mandragoryKulki mięsneMięsny gulaszPotworna lazaniaPierogiCiasto pudroweDyniowe ciastkoRatatujNadziewany BakłażanCukierkiObiad z IndykaGofryMokra papkaUnagi
Inne PłatekMroczne płatkiZgnilizna
Nowe jedzenie dodane w DLC Panowanie Gigantów i Razem
Jedzenie Arbuz (Grillowany arbuz) • Orzech brzozowy (Upieczony orzech brzozowy) • Miąższ kaktusa (Upieczony kaktus) • Kwiat kaktusaElektryczne mleko
Jedzenie specjalne Sałatka z kwiatówOstre ChiliGuacamoleLodyLód arbuzowyMieszanka podróżna
Jedzenie z Razem FlegmaMniejsza świetlista jagoda
Nowe jedzenie dodane w DLC Rozbitkowie
Jedzenie Wodorosty (Upieczone wodorostySuszone wodorosty) • Słodki ziemniak (Upieczony słodki ziemniak) • Kokos (Przepołowiony kokosUpieczony kokos) • Ziarna kawy (Palone ziarna kawy)Morski kąsek (Upieczony morski kąsek) • Martwa meduza (Upieczona meduzaSuszona meduza) • Skałoczepy (Upieczone skałoczepy) • Małż (Ugotowany małż) • Martwy homar (Pieczony homar) • Surowa ryba (Rybny stek) • Płetwa rekinaRyba tropikalnaBanan (Upieczony banan)
Jedzenie specjalne Banan na patykuBisqueCevicheGumboHomarze bisqueKawaMeduza na patykuObiad z homaraOdwrócone sushiSurf 'n' TurfZupa z płetwy rekinaPotworny tatarSuflet ze słodkich ziemniakówNaleśniki ze świeżymi owocamiMałżowe bouillabaisse
Inne Serce smogona