FANDOM

Evergreen.png Świerk

Może zostać znaleziony prawie wszędzie. Po ścięciu siekierą postać dostanie tyle materiałów w zależności od wielkości : duży 3 sztuki drewna i 2 szyszki, średni 2 sztuki drewna i 1 szyszka, mały 1 sztuka drewna i 0 szyszek. Po ściętym świerku zostanie pniak, który może zostać wykopany łopatą, aby otrzymać dodatkową sztukę drewna. Na bagnach występują kolczaste drzewa, które po ścięciu zostawiają 0-1 drewna i 1 patyk. Jeśli zetniemy dużo drzew na jednym biomie, najbliższe drzewo może się zamienić w drzewca. Od aktualizacji 2 lipca podczas ścinania pojawia się animacja spadających igieł oraz znaczny wstrząs po ścięciu drzewa. W DLC, gdy stoi się bardzo blisko chronią przed deszczem i przegrzaniem.

Guzowate drzewo.png Guzowate drzewo

Jest rodzajem drzew dodanym w aktualizacji The End is Nigh. Wygląda podobnie do innych drzew, jednak jest większe i wygląda na lekko przywiędłe. Posiada cykl życiowy identyczny z innymi drzewami. Różnica między zwykłym drzewem a guzowatym drzewem polega na tym, że guzowate nie pozostawia szyszek. Jego zaletą było to, iż gdy obumarło, ścięcie go jednym uderzeniem siekiery pozostawiało zawsze 3 kłody drewna, lecz zostało to zmienione i uschnięte guzowate drzewo nie pozostawia żadnych łupów. W DLC, gdy stoi się bardzo blisko chronią przed deszczem i przegrzaniem.

Sapling1.png Sadzonka

Najczęściej może zostać znaleziona w lesie lub na bagnach. Może zostać zebrana ręką, aby otrzymać jeden patyk. Może być również wykopana łopatą, a następnie zasadzona gdzieś indziej. Nie jest potrzebny nawóz, aby mogła odrosnąć z powrotem.

Krzak jagosowyBerry busht2rans.png Krzak jagodowy

Może zostać znaleziony w większości mikroklimatów. Może zostać zebrany ręką, aby otrzymać jedną jagodę. Może zostać wykopany, a później przesadzony. Potrzebny jest nawóz, aby po przesadzeniu z powrotem odrosły jagody. Owoce tego krzewu stanowią pokarm dla Gobblera. Krzak ten może być wykorzystany do stworzenia krzaczastego kapelusza.

Trawa w ziemi.png Trawa

Najczęściej występuje na łąkach i na sawannie. Może zostać zebrana ręką, aby otrzymać jedną ściętą trawę. Można ją wykopać łopatą i przesadzić. Aby po przesadzeniu odrosła, potrzebny jest nawóz. Wymaga nawożenia co jakiś czas.

Trzcina.png Trzcina

Może zostać znaleziona tylko na bagnach. Może zostać zebrana ręką, aby otrzymać ciętą trzcinę. Nie może zostać wykopana łopatą w celu przesadzenia (chyba, że mamy specjalnego Moda, który pozwala na wykopanie trzciny).

Rodzaje kwiatów w grze.png Kwiaty

Mogą zostać znalezione w prawie wszystkich mikroklimatach. Mogą zostać zebrane ręką, aby otrzymać płatki kwiatów. Po zjedzeniu płatków odnawia się 1 punkt zdrowia. Zbieranie kwiatów podnosi Zdrowie psychiczne. Do ich zasadzania używa się motyli.

Złe kwiaty w grze.png Złe kwiaty

Stanowią odmienną wersję kwiatów i można je znaleźć blisko Maxwellowego mikroklimatu, drzwi Maxwella i wszystkich rzeczy. Stanowią naturalną psychiczną barierę. Przebywanie blisko nich powoduje utratę zdrowia psychicznego. Można je zebrać, aby otrzymać mroczne płatki. Są odnawialnym materiałem, ale nie da się ich przesadzić ani zasadzić. Można z nich zrobić koszmarne paliwo.

Jaskiniowa roślinność z plików gry.png Paproć

Jest naturalnie pojawiającym się obiektem podobnym do kwiatów. Rosną losowo na terenie jaskiń, a po zebraniu pozyskujemy 1 listowie. Służy do zrobienia Doniczkowej Paproci. Analogicznie do zwykłych kwiatów mają inne tekstury.

Bagienna roślina.png Bagienna roślina

Występuje blisko stawów. Nie da się jej zebrać, a podczas dnia wychodzą z niej żaby. Można ją spalić w celu pozyskania popiołu.

Świecące kwiaty.png Świecący kwiat

Występuje wyłącznie w jaskiniach. Stanowi naturalne źródło światła, które może zostać zebrane w formie bulwy, a następnie wykorzystane do stworzenia Latarni. Bulwy stanowią paliwo do latarni i kasku górnika.

Bananowiec jaskiniowy.png Bananowiec jaskiniowy

Jest drzewem owocowym, które rośnie w jaskini. Jego owocem są jaskiniowe banany. Może zostać również ścięte za pomocą siekiery, daje wówczas 2 patyki, 1 drewno oraz 1 jaskiniowy banan. Jeśli drzewo nie zostanie ścięte po zebraniu owoców, po upływie czasu będzie można ponownie zebrać banany. 

Wabiąca roślina.pngObserwująca roślina.png Wabiąca roślina

Jest jak na razie jedyną rośliną, która może się samodzielnie bronić poprzez tworzenie wokół siebie obserwujących roślin. Gdy ją zniszczymy, mamy możliwość jej przesadzenia. 

Grzybowe Drzewo.png Czerwone grzybowe drzewo.png Zielone grzybowe drzewo.png

Grzybowe drzewo

Jest drzewem, które występuje na terenie jaskiń. Stanowi ono naturalne źródło światła, które chroni przed atakami grue. Podobnie jak inne drzewa, może zostać ścięte w celu pozyskania drewna, jednocześnie pozostawiając dodatkowy łup w postaci niebieskiego grzyba. W odróżnieniu od świerków, po ścięciu nie pozostawia szyszek, co powoduje, że nie może zostać posadzone na nowo. Drzewo, podobnie jak inne rośliny może zostać spalone. Poza grzybowymi drzewami pozostawiającymi niebieski grzyby, możemy również znaleźć czerwone grzybowe drzewo oraz zielone grzybowe drzewo, które stanowią źródło grzybów określonych kolorów. W DLC podczas pełni zwykłe grzyby zamieniają się w nie w zależności od koloru.

Kolczasty krzak.png

Kolczasty krzak

Jest kolejnym odnawialnym źródłem patyków. Nie boi się chłodów i odrasta w ciągu czterech dni zarówno w lecie, jak i w zimie. Zbieranie patyków powoduje spadek zdrowia o 3 punkty. Przydają się w trybie przygodowym na mapach Archipelag oraz Król Zimy.

Porost1.png Porost jaskiniowy

To roślina występująca jedynie w ruinach. Licznie można ją napotkać w biomie błotnistym.

Drzewo liściaste (RoG).png

Drzewo liściaste (DLC)

To drzewo można spotkać jedynie w DLC - Panowanie Gigantów . Z najwyższego drzewa wypadają 2 (podczas jesieni), 1 (podczas wiosny/lata) lub 0 (podczas zimy) orzechów brzozowych. Z każdego drzewa można pozyskać 1-3 kłody drewna. Drzewo można spalić w celu pozyskania węgla. Jeżeli zetniemy za dużo drzew jest szansa na pojawienie się liściastego drzewca. Licznie można je spotkać na lesie liściastym. W niewielkim stopniu chroni przed deszczem i przegrzaniem ,gdy stoi się bardzo blisko.

Kaktus 2.png

Kaktus (DLC)

Kaktus można znaleźć tylko na Pustyni. Z rośliny można zebrać miąższ, który odbiera postaci 3 punkty zdrowia i 5 punktów poczytalności. Kaktus odnawia 12 punktów głodu w surowej postaci, natomiast usmażony odnawia 12 głodu, 1 punkt zdrowia oraz 15 punktów poczytalności. Kaktus regeneruje swój miąższ. Można go znaleźć również w trybie przygodowym. Latem kaktusy kwitną, co pozwala nam na zdobycie nowego przedmiotu - ich kwiatu.

Krzak winorośli.png

Krzak winorośli (DSS)

Mała roślina możliwa do spotkania przez posiadaczy DLC - Rozbitkowie. Można ją ściąć za pomocą 6 cięć maczety. Po jej ścięciu otrzymamy 1 sztukę winorośli, po czym konieczne są cztery dni na odrośnięcie (deszcz skraca ten okres). Krzak może zostać spalony (pochodnia, pożar, błyskawica). Krzak winorośli może ulec zniszczeniu podczas silnego wiatru, co skutkuje automatycznym "ścięciem" krzaka i pojawieniem się winorośli.

Krzak bambusa (DSS).png

Krzak bambusa (DSS)

Mała roślina możliwa do spotkania przez posiadaczy DLC - Rozbitkowie. Można ją ściąć za pomocą 6 cięć maczety. Po jej ścięciu otrzymamy 1 sztukę bambusa, po czym konieczne są cztery dni na odrośnięcie (deszcz skraca ten okres). Krzak może zostać spalony (pochodnia, pożar, błyskawica). Krzak bambusa może ulec zniszczeniu podczas silnego wiatru, co skutkuje automatycznym "ścięciem" krzaka i pojawieniem się bambusa.

Drzewo dżungli (DSS).png
Tropikalne drzewo (DSS)

Tropikalne drzewo jest nowym rodzajem drzewa dodanym w rozszerzeniu  Rozbitkowie. Podobnie jak palmy, tropikalne drzewa mają 3 stopnie rozwoju - małe, średnie i duże. Tropikalne drzewa można ściąć tak samo jak palmy używając siekieryzłotej siekierySiekiery "Lucy" lub wysadzić prochem strzelniczym i otrzymać 1 kłodę za małe, 2 kłody i szyszkę tropikalnego drzewa za średnie oraz 3 kłody, dwie szyszki i szansę na otrzymanie bananów lub jajek za dużej wielkości drzewo.

Palma (DSS).png

Palma (DSS)

Palma to drzewo możliwe do napotkania przez posiadaczy DLC - Rozbitkowie. Palmy rosną na plaży i analogicznie jak drzewa liściaste posiadają trzy stopnie rozwoju oraz owoce, które rosną tylko i jedynie w trzeciej fazie. Można ją ściąć za pomocą siekiery, złotej siekiery, Siekierokilofu, "Lucy" lub zniszczyć za pomocą prochu strzelniczego.

Zbieranie roślin Edytuj

Collectable plants (Berry Bush, Grass, Sapling).png

Niektóre rośliny mogą zostać wykopane za pomocą łopaty. Wydobyte z ziemi, mogą zostać przeniesione w dowolne miejsce i zasadzone. Trawa oraz krzaki jagodowe wymagają nawożenia, by mogły znowu rosnąć.

Rośliny
Drzewa ŚwierkGuzowate drzewoKolczaste drzewoGrzybowe drzewoCzerwone grzybowe drzewoZielone grzybowe drzewoBananowiec jaskiniowyCałkowicie normalne drzewo
Krzaki SadzonkaKrzak jagodowyTrawaTrzcinaBagienna roślinaŚwiecący kwiat
Grzyby Czerwony grzybZielony grzybNiebieski grzyb
Drobne KwiatyZłe kwiatyPaproćPorost jaskiniowyMandragora
Mięsożerne Wabiąca roślinaObserwująca roślina
Nowe rośliny dodane w DLC Panowanie Gigantów oraz Rozbitkowie
Drzewa Drzewo liściastePalmaTropikalne drzewoNamorzynZwykłe tropikalne drzewo
Krzaki KaktusKłębowiskoKrzak bambusaKrzak winorośliMózgokiełekKawowiec
Drobne Słodki ziemniakWodorosty

Więcej z Fandomu

Losowa wiki