FANDOM

Ptak Dodo (ang. Doydoy) – pasywne stworzenie, które można spotkać w dodatku Rozbitkowie. Jego pióra mają kolorystykę morską, czyli niebiesko-zieloną.

Jest wszystkożerny - może jeść przedmioty z ziemi jak i z garnka, farmy, krzewów. Lepiej więc stworzyć ich stado z dala od naszej bazy. Posiada cykl rozmnażania z innymi ptakami tego gatunku. Znosi jajo Dodo do swojego gniazda. Z jaja może się wykluć małe Dodo. Pisklę posiada podobny cykl do Mniejszego Wysokiego Ptaka.

Zaatakowany nie reaguje na gracza. W nocy zasypia, wtedy można go podnieść do ekwipunku i zabić. Ilość punktów niegrzeczności otrzymanych po zabiciu go zależna jest od ilości ptaków Dodo pozostałych na świecie:

Ilość Dodo

Niegrzeczność
>10 1
≤10 4
≤4 10
≤2 50

Gniazdo Dodo (DSS)KorzyściEdytuj

Gdy Dodo zaśnie, można zabrać go do ekwipunku. W ten sposób możemy przetransportować dwa osobniki do siebie i rozpocząć hodowlę, z której płyną następujące korzyści:

  • Udko indyczeMięso - ptaki Dodo to praktycznie darmowe mięso oraz udka, a więc stałe źródło pokarmu.
  • Jajo Dodo (DSS)Jaja - jeżeli w naszej hodowli jest już więcej niż jedno jajo, możemy spokojnie pozbierać je tak aby zostało jedno ostatnie. W ten sposób utrzymamy wzrost populacji i jednoczesne stałe źródło pożywienia, z którego można przyrządzić dania takie jak bekon z jajkami czy pierogi.
  • Pióro ptaka Dodo (DSS)Pióra - z piór Dodo można wykonać najlepszy żagiel w grze . Stałe źródło piór w postaci hodowli Dodo sprawia, iż niska wytrzymałość żagla nie jest problemem.

KomarBłędy Edytuj

  • Jeśli dodo zacznie rytuał godowy, gdy w pobliżu nie ma innego ptaka, gra może się scrashować.

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • Wzrost niegrzeczności spowodowany zabijaniem Dodo jest nawiązaniem do Dodo, który został wybity przez Holenderskich żeglarzy;
  • wcześniej nazywał się DoDo (ang. DoyDoy) jednak twórcy zmienili to;
  • jeżeli Dodo zje z ziemi żywą kłodę, ta wyda z siebie dźwięk identyczny jak przy jej spalaniu.

Niebieski klejnotGaleria Edytuj