Fandom

Don`t Starve Wiki

Pszczoły

1243strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze58 Udostępnij

Pszczoły
Pszczoły.png
Zdrowie 100
Obrażenia 10
Czas ataku 2
Zasięg ataku 3
Szybkość 4
Szybkosć biegu 6
Łup Miód.png 16,7%, Żądło.png 83,3%
Komenda DebugSpawn("bee")

Pszczoły
Pszczoły.png
Łup z Złapane w siatkę
Gromadzenie 20
Specjalna cecha Zamienia się w żądło lub miód. Zagładza się (tylko w DLC Panowanie Gigantów)
Komenda c_give("bee")

Pszczoły (ang. Bees) – neutralne owady, które pojawiają się z gniazd oraz uli. Pozostają pasywne do czasu, kiedy zostaną sprowokowane; zostaną zaatakowane one lub ich gniazdo (wliczając zbieranie miodu). W przypadku, kiedy staną się nieprzyjazne, ponad 6 pobliskich pszczół zaczyna atakować. W dodatku, czerwone zabójcze pszczoły mogą pojawiać się blisko zwykłych gniazd. Jeżeli gniazdo zostanie zaatakowane, wszystkie pszczoły oraz te znajdujące się w środku, zostaną zaalarmowane i wylecą na zewnątrz, aby dołączyć do obrony swojego schronienia. Jedno uderzenie lodowym berłem zamraża pszczołę. Zabicie pszczoły daje miód lub żądło. Pszczoły w DLC Panowanie Gigantów głodują w ekwipunku gracza i po śmierci upuszczają to co zwykłe pszczoły.

Ognisko teleportacji.pngWykorzystanieEdytuj

Inventory slot background.pngDeska.pngInventory slot background.pngDeska.pngInventory slot background.png Pszczoły.png

×4

Inventory slot background.pngPlaster Miodu.png30px }}Inventory slot background.pngUl.png
Inventory slot background.pngDeska.pngInventory slot background.png Pszczoły.png

×4

Inventory slot background.pngKrzemień.png30px }}Inventory slot background.pngPszczela mina.png

Świnia.pngZachowanieEdytuj

Pszczoły zazwyczaj można zobaczyć, kiedy przemieszczają się pomiędzy swoim gniazdem, a pobliskimi kwiatami. Kiedy osiągną kielich kwiatu, lądują na nim na krótki czas, przed podjęciem dalszego lotu. Im bliżej gniazda znajdują się kwiaty, tym szybciej pszczoły wyprodukują miód. Jeżeli w pobliżu nie ma kwiatów, ewentualnie, gdy kwiat jest zajęty przez inne stworzenie, pszczoła ląduje na ziemi i czeka. Pszczoły mogą przelatywać nad niskimi murami, jednak nie mogą latać nad wodą.

Włócznia.pngPolowanieEdytuj

Pszczoły mogą zostać znalezione wszędzie, gdzie znajdują się gniazda (które są oznaczone na mapie). Najprostszym sposobem poradzenia sobie z nim jest użycie siatki. Kiedy to uczynimy, pszczoła zostanie przeniesiona do ekwipunku, gdzie gromadzi się do dwudziestu sztuk. Złapane pszczoły mogą zostać wykorzystane do budowy ula lub miny, ewentualnie zabite poprzez kliknięcie na nie prawym klawiszem w ekwipunku, co daje żądło lub miód.

Kiedy pszczoły zostaną zaatakowane bronią, inne okoliczne pszczoły zaatakują gracza. Dobrą ochroną przed ich żądłami jest kapelusz pszczelarza, który może zostać założony, aby zredukować otrzymywane obrażenia do 1. Raz uderzona pszczoła zostanie ogłuszona i zaatakuje dopiero za chwilę. Drugi cios dowolną bronią najczęściej ją zabija.

Aby pozyskać plaster miodu, należy zniszczyć gniazdo pszczół. Atakowanie gniazda prowokuje okoliczne pszczoły i może również doprowadzić do powstania zabójczych pszczół, które wylecą z gniazda (4 - 6). Spalenie schronienia pszczół spowoduje, że nie pozostaną po nim żadne materiały, poza popiołem.

Opowieści na dobranoc.pngDodatkowe informacjeEdytuj

  • Jeżeli w pobliżu gniazda nie pojawiają się pszczoły, oznacza to, że zostało zajęte przez zabójcze pszczoły, które muszą być zabite, aby pojawiły się normalne.
  • Postać może zostać zraniona przez pszczołę, kiedy nosi kapelusz pszczelarza, jednak otrzymuje jedynie 1 punkt obrażeń za uderzenie.
  • Pszczoły mieszkające w ulu, nie produkują miodu, kiedy w pobliżu nie ma kwiatków.
  • W DLC Panowanie Gigantów podczas wiosny pszczoły wyglądają jak ich zabójcze wersje, przez co trudno je odróżnić. Atakują, gdy za bardzo się do nich zbliżymy. Gdy minie wiosna, pszczoły staną się normalne.

Stworzenia
Inne AbigailGrueMaxwell
Przedmioty wypadające ze stworzeń

Więcej w Fandom

Losowa wiki