FANDOM

Pszczoła strażniczka (ang. Grumble Bee) – nowy rodzaj pszczoły dodany do Don't Starve: Razem (DST) - Nowe Rządy (DST). Pojawiają się one tylko i wyłącznie podczas walki z Królową Pszczół. Są one przez nią przywoływane w grupach liczących od 3 do 5 osobników. Posiadają one futerko które zajmuje większość ich ciała, małe skrzydełka oraz duże żądło. Po śmierci każdej ze strażniczek będzie wypadać żądło.

ŚwiniaZachowanieEdytuj

Pszczoły strażniczki podobnie do Królowej będą podążać za celem który zaatakował gigantyczny ul. Królowa może wzmacniać swoim krzykiem prędkość strażniczek, wtedy futerko pszczół wygląda jakby się naelektryzowało. Wówczas poruszają się one o wiele szybciej i zadają częściej ataki, nie jest to stały atak więc po pewnym czasie wrócą one z powrotem do normalnej prędkości. Po uderzeniu strażniczek wszystkie pszczoły znajdujące się w pobliżu staną się agresywnie nastawione do nas. Nie zaleca się walki z Królową Pszczół w pobliżu uli. Jeśli oddalimy się wystarczająco daleko od miejsca znajdowania się gigantycznego ula, Królowa wraz z strażniczkami powróci tam. Jeśli zbliżymy się na bezpieczną odległość możemy zauważyć, że po chwili unoszą się one ku górze znikając. Zaś w miejscu lepkiego plastru miodu pojawi się ponownie gigantyczny ul.

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • Są one wzorowane na robotnicach pszczół, które w pewnym okresie stają się strażniczkami ula;
  • wyglądem przypominają bombus dahlbomii, czyli wielkiego włochatego trzmiela zamieszkującego Andy.
Stworzenia
Inne AbigailGrueMaxwell