FANDOM

Przypływ w grze (DSS)

Powódź (ang. Flooding) – mechanika gry wprowadzona w dodatku Rozbitkowie. Mikroklimaty są zalewane przez wodę podczas pory monsunów. Najczęściej woda pojawia się w formie kałuż i przypływów. Powódź może zalać obiekty zbudowane przez gracza, z tych zaczną wydobywać się iskry i przestaną działać.

Pełnia px PrzypływyEdytuj

Woda zalewa wtedy plażę. W ciągu dnia są najmniejsze, ale w nocy przybierają na sile. Ma na nie wpływ cykl księżyca, ponieważ podczas pełni są najsilniejsze, a podczas nowiu w ogóle nie występują. Przypływy przynoszą na plaże muszelki. Gdy gracz chodzi po zalanych terenach, otrzymuje punkty przemoczenia.

Parasol KałużeEdytuj

Kałuże początkowo są małe, ale im więcej czasu mija, tym większe się robią. Pod koniec pory monsunów mogą pokrywać większość wysp. Sztucznie stworzone i położone przez gracza podłoże sprawi, że nie pojawią się na nim kałuże, ale będą mogły się po nim rozprzestrzeniać. Z kałuż pojawiają się jadowite komary. Zalane tereny spowalniają gracza i powodują, że postać szybko przemaka. Kałuże całkowicie znikają do 3 dnia pory suchej.
Każda kałuża ma swoje "oko", wokół którego rozprzestrzenia się woda podczas każdego deszczu. Kałuża rozszerza się z "oka" kałuży , przyjmując kształt diamentu lub prostokąta. Gracz może znaleźć centralną część kałuży, stojąc na rogu kałuży i znajdując przekątną. Następnie należy zidentyfikować środek przekątnej, w tym miejscu znajduje się "oko". Jeżeli gracz położy w środku kałuży worek piasku, sprawi, że cała kałuża przestanie się rozszerzać.

Worek piasku (DSS) Worki piaskuEdytuj

Worki piasku stanowią jedyny sposób na zatrzymanie postępu przypływów i kałuż. Jednak jeżeli powódź nie jest cała otoczona workami, woda znajdzie drogę wokół worków i może zalać to co barykada miała chronić. Otoczenia workami kałuży sprawi, że ta przestanie się rozszerzać, jednak jest bardziej efektywna metoda radzenia sobie z powodzią. Położenie worka piasku w "oku" kałuży sprawi, że cała kałuża przestanie się rozprzestrzeniać do końca pory monsunów. Ściany nie blokują rozprzestrzeniania się kałuż.

Przemoczenie (RoG) Struktury, które będąc zalanymi nie działająEdytuj

  • Maszyna nauki Silnik alchemiczny Piratokapeluszator (DSS) Manipulator cienia
  • Strażak (RoG)
  • Kostkarka 3000 (DSS)
  • Gejzer lawy (DSS)
  • Jednoręki bandyta (DSS)
  • Lodówka1 (ale dalej może być wykorzystywana jako pojemnik)
  • Garnek (oraz Przenośny garnek (DSS) który także nie może zostać podniesiony)
  • Nie można zbudować Ognisko Endotermiczne ognisko (RoG) na zalanym terenie, oraz powódź zgasi te ogniska, gdy na nie wpłynie
  • Obudowane ognisko Endotermiczne obudowane ognisko (RoG) Obsydianowe ognisko (DSS) (jednak Kominek (DSS) będzie działać)