Proch strzelniczy (ang. Gunpowder) – przedmiot w zakładce Nauka, który został dodany w aktualizacji „Mały deszczyk musi spaść”. Proch strzelniczy jest wykorzystywany do niszczenia przedmiotów w bliskim otoczeniu. Aby eksplodował, należy położyć go blisko źródła ognia lub samemu zapalić. Po wystrzale niszczy pobliskie przedmioty. Po zapłonięciu gracz ma 5 sekund na ucieczkę przed wybuchem, a po eksplozji pierwszej kupki prochu z kilku rozpoczyna się reakcja łańcuchowa. Może zostać znaleziony przy szkielecie.

Proch może służyć do zabijania potworów. Wybuch może zniszczyć: ul, chlew, skały, zabić świnie oraz wywołać trzęsienie ziemi (wymaga około 5 sztuk). Po zniszczeniu konstrukcji wypada połowa rzeczy przeznaczonych do jej budowy. Obok prochu można umieścić mięso, przyciągając potwory w zasięg rażenia eksplozji. Należy jednak działać szybko, aby nie zdążyły uciec.

Przy przygotowywaniu prochu do wybuchu należy zachować szczególną ostrożność, by płonący ładunek nie podpalił obiektu lub nas samych. Płonący proch zadaje nam obrażenia. Gdy proch podpali przedmiot, który chcemy wysadzić, po przedmiocie zostanie tylko popiół. Pole rażenia wybuchu to ok.12-14 kroków postaci. Jeśli wybuch prochu uderzy gracza, cały proch z ekwipunku wybuchnie (i prawdopodobnie zginiemy, ponieważ wybuch prochu zadaje sporą ilość obrażeń [200] jeśli wybuchnie w ekwipunku bądź dosłownie stojąc na nim). Dlatego też przy używaniu prochu trzeba zachować rozwagę lub poskutkuje to śmiercią.

Możliwe jest stworzenie tak zwanej "bomby nuklearnej". Jest do tego potrzebne mnóstwo prochu strzelniczego, ponad 20. Trzeba je ustawić w jak największej odległości, ale tak, żeby łańcuch wybuchów się nie zatrzymał.

Maszyna Nauki WytwarzanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tłoZgniłe jajoMiejsce w ekwipunku tło SaletraMiejsce w ekwipunku tłoWęgiel drzewnyInterface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoProch Strzelniczy

Ognisko teleportacjiWykorzystanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło Kokos (DSS)Miejsce w ekwipunku tło Proch strzelniczyMiejsce w ekwipunku tłoLinaInterface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoKokonat (DSS)Rozbitkowie (DLC)

Niebieski klejnotGaleriaEdytuj

DyskusjaCytaty postaciEdytuj

Wilson portretWilson - "It looks like pepper." - "Wygląda jak pieprz."

Willow portretWillow - "Oooooooooh! Shiny!" - "Ooooooooo! Błyszczy!"

Wendy portretWendy - "It is a dark path I tread." - "Usypałam sobie mroczną ścieżkę."

Wolfgang portretWolfgang - "Boom pepper!" - "Pieprz robi buuum!"

WX-78 portretWX-78 - "PUTS THE POW IN POWDER" - "UMIESZCZONY WYBUCH W PROSZKU"

Wickerbottom portretWickerbottom - "Knowledge is power!" - "Wiedza jest siłą!"

Wes portretWes – "..."

Woodie portraitWoodie - "Never did like this stuff." - "Nigdy nie robiłem czegoś takiego."

Maxwell portretMaxwell - "Now this, I like." - "No, to ja lubię."

Wigfrid portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC) Wigfrid - "Such energy!" - "Cö za energia!"

Walani portret (DSS)Rozbitkowie (DLC) Walani - "It goes boom." - "To robi boom."

Webber portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC) Webber - "We're getting good at making stuff." - "Stajemy się dobrzy w wytwarzaniu przedmiotów."