Proch strzelniczy (ang. Gunpowder) – przedmiot w zakładce Nauka, który został dodany w aktualizacji „Mały deszczyk musi spaść”. Proch strzelniczy jest wykorzystywany do niszczenia przedmiotów w bliskim otoczeniu. Aby eksplodował, należy położyć go blisko źródła ognia lub samemu zapalić. Po wystrzale niszczy pobliskie przedmioty. Po zapłonięciu gracz ma 5 sekund na ucieczkę przed wybuchem, a po eksplozji pierwszej kupki prochu z kilku rozpoczyna się reakcja łańcuchowa. Może zostać znaleziony przy szkielecie.

Proch może służyć do zabijania potworów. Wybuch może zniszczyć: ul, chlew, skały, zabić świnie oraz wywołać trzęsienie ziemi (wymaga około 5 sztuk). Po zniszczeniu konstrukcji wypada połowa rzeczy przeznaczonych do jej budowy. Obok prochu można umieścić mięso, przyciągając potwory w zasięg rażenia eksplozji. Należy jednak działać szybko, aby nie zdążyły uciec.

Przy przygotowywaniu prochu do wybuchu należy zachować szczególną ostrożność, by płonący ładunek nie podpalił obiektu lub nas samych. Płonący proch zadaje nam obrażenia. Gdy proch podpali przedmiot, który chcemy wysadzić, po przedmiocie zostanie tylko popiół. Pole rażenia wybuchu to ok.12-14 kroków postaci. Zadaje sporą ilość obrażeń [200] jeśli wybuchnie dosłownie stojąc na nim. Dlatego też przy używaniu prochu trzeba zachować rozwagę lub poskutkuje to śmiercią.

Kret może również zjeść proch, co sprawi, że wybuchnie i zostawi wszystko co przedtem zjadł.

Maszyna Nauki WytwarzanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tłoZgniłe jajoMiejsce w ekwipunku tło SaletraMiejsce w ekwipunku tłoWęgiel drzewnyInterface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoProch Strzelniczy

Ognisko teleportacji WykorzystanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło Kokos (DSS)Miejsce w ekwipunku tło Proch strzelniczyMiejsce w ekwipunku tłoLinaInterface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoKokonat (DSS)Rozbitkowie (DLC)

Niebieski klejnot GaleriaEdytuj