Wikia

Don`t Starve Wiki

Postacie

Komentarze146
827stron na
tej wiki
640px-All characters

Obecnie istnieje 9 grywalnych postaci w Don`t Starve oraz 2 nowe grywalne postacie w dodatku DLC: Panowanie Gigantów. Pierwszą postacią, którą można zagrać jest Wilson, którym rozpoczynamy naszą grę. Inne postacie mogą zostać pozyskane, kiedy bohater zginie i otrzyma odpowiednią liczbę punktów doświadczenia. Każda z postaci posiada specjalną cechę lub umiejętność. Głosy postaci imitują dźwięki instrumentów.

Winnie portrait Niewprowadzone/Planowane postacieEdytuj

Dodatkowo w plikach gry i w Internecie możemy znaleźć inne, Niewprowadzone/Planowane postacie. Postacie istnieją jedynie w formie portretów lub dźwięków w plikach gry.

Niewprowadzone postacie to Winnie, Wilton, Wawerly, Wilbur, Pyro, Wallace, Wortox, Woodrow i Charlie, która może zostać wprowadzona do gry, jednakże nie jest to jeszcze potwierdzone.

Fonograf Maxwella Cytaty i dźwiękiEdytuj

Wszystkie postacie posiadają własne dźwięki i różne cytaty, które wypowiadają podczas oglądania obiektów, z wyjątkiem Wesa, który przedstawia pantomimę. Jednakże, po kilku próbach mówi: "Nie mogę tego zrobić". Cytaty: Wilsona, Willow, Wendy, Wolfganga, WX-78, WoodiegoWickerbottom, Maxwella, Wigfrid, Webbera oraz pantomima Wesa.

Wypełniacz CiekawostkiEdytuj

  • Możesz zespawnować postacie poprzez komendę (wielkość liter między " jest dowolna):
    • Wilson: DebugSpawn("wilson")
    • Willow: DebugSpawn("willow")
    • Wendy: DebugSpawn("wendy")
    • Wolfgang: DebugSpawn("wolfgang")
    • WX-78: DebugSpawn("wx78")
    • Woodie: DebugSpawn("woodie")
    • Wickerbottom: DebugSpawn("wickerbottom")
    • Maxwell: DebugSpawn("waxwell")
    • Wes: DebugSpawn("wes")
    • Wigfrid: DebugSpawn("wathgrithr")
    • Webber: DebugSpawn("webber");

Działanie zespawnowanych postaci jest niezwykle intrygujące - kiedy np. pojawimy Wendy koło dużej ilości mrocznych kwiatów, to nam będzie trząsł się ekran jak gdyby nam obniżała się psychika. Dodatkowo takowa postać może zginąć od ataku halucynacji czy też od głodu. Martwa postać zostaje na ziemi. Nie mamy możliwości zbadania przywołanej postaci. W modyfikacji Up&Away postać może być atakowana przez Aurory. Należy uważać przy zabawie z przywoływaniem postaci, gdyż może to łatwo doprowadzić do crashu gry.

  • postacie będą szły do miejsca, w które kliknąłeś myszką, przez co może rozpocząć się przepychanka. Idealnym sposobem na kontrolę jest używanie klawiszy W, S, A i D.
  • W DLC sprawa przedstawia się trochę inaczej. Mianowicie po zespanowaniu jakieś postaci zamiast podążać za nami, będzie stała w miejscu, a my możemy dać jej jakieś przedmioty. Po śmierci pozostawi po sobie przedmioty, które jej daliśmy, lecz jej trup nigdy nie zniknie. Gdy zespawnowana postać zostanie zaatakowana, uruchomi się muzyka walki. Dodatkowo każda z postaci komentuje rozpoczęcie się zmierzchu swoim cytatem.

Portret WillowPostacie i ich cechyEdytuj

Czaszkowa skrzyniaOdblokowywanie postaci

Postacie zostają odblokowywane poprzez zdobywanie doświadczenia. Zostaje ono pozyskane, kiedy postać ginie lub podróżuje za pomocą drewnianej rzeczy. Jeden przeżyty dzień generuje od 10 do 600 punktów, w zależności, jak długo przeżyje gracz. Im więcej dni przeżyje gracz, tym więcej doświadczenia zdobędzie. Obecna maksymalna liczba została ustawiona na 10000.

Postać

Wymaga

Willow

160 exp (8 dni)

Wolfgang

320 exp (16 dni)

Wendy

640 exp (32 dni)

WX-78

960 exp (48 dni)

Wickerbottom

1280 exp (64 dni)

Woodie

1600 exp (80 dni)

Wigfrid (DLC)

1920 exp (96 dni)

Wes

Uwolnienie uwięzionego Wesa (Tryb Przygodowy)

Maxwell (postać)

Ukończenie trybu przygodowego

Webber (DLC)

Zdobycie czaszki Webbera i zakopanie jej w grobie

MaxwellInne postacieEdytuj

Postacie
Wprowadzone Postacie Portret Wilsona Portret Willow Wolfgang portret Portret Wendy WX-78 portret Wickerbottom portrait Woodie2 Wes portrait Waxwell Webber Wigfrid1
Niewprowadzone Postacie WiltonWinnie portrait Wortox portrait Wallace portrait Waverly portrait Wilbur portrait Wypełniacz Wyro - portret
Mechanika gry
Działania GotowanieWytwarzanieRolnictwoWędkowanieSpanie
Tryb Tryb przygodowyTryb Sandbox
Inne Wioska ŚwińDrogaElementy układankiRzeczyŚcieżka

Więcej od Wikii

Losowa wiki