Fandom

Don`t Starve Wiki

Poradnik - Jak przeżyć w jaskini

1255stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze11 Udostępnij

UWAGA! Ten poradnik jest dopiero w początkowej fazie tworzenia!

W tym poradniku dowiesz się, jak przeżyć w jaskini oraz co trzeba do niej zabrać, by przeżyć.

Przetrwanie.pngPrzygotowaniaEdytuj

Na początku musimy stworzyć Kask górnika. Bez niego ani rusz. Można go zastąpić latarnią, lecz zastępuje ona potrzebny w jaskini slot ręki. Zarówno latarnie jak i kask górnika możemy napełnić za pomocą świecących bulw, dzięki czemu światło nie stanowi większego problemu w jaskiniach. Sposób z latarnią jest nierekomendowany, kiedy gramy Willow, ponieważ posiada ona swoją zapalniczkę. Należy jednak pamiętać, że ma ona dużo mniejszy zasięg niż latarnia.
Caves 6.png

Następnie przygotujmy się na czyhające w jaskiniach potwory. Dobrze byłoby wziąć 2-3 kolce macki, ponieważ mogą szybko się zużyć. Można także wziąć zapasową zbroję.

Teraz nadszedł czas na jedzenie. Na wyprawę najlepiej wziąć dyniowe ciastka lub Cukierki, gdyż poczytalność w jaskini spada szybko. Łatwiejszym i ekonomicznym sposobem na odnowę tego współczynnika jest spożywanie ugotowanych zielonych i niebieskich grzybów. Zaleca się też wziąć jak najwięcej innego długoterminowego jedzenia.

Weź także krzemień, kamienie, drewno, patyki oraz trawę, by robić tzw. "Bazy postojowe". W Bazach postojowych warto umieścić skrzynie. Można w nich składować wydobyte surowce, co pozwoli nam na dalszą eksplorację z wolnymi slotami. Umieszczenie garnków w bazie jest dobrym pomysłem, jeżeli chcemy zapuścić się tam na dłuższy czas.

Wielki królik.pngPrzeżycie w jaskiniEdytuj

Kiedy zabraknie nam pożywienia, możemy ścinać grzybowe drzewa, by pozyskać grzyby.
Biom grzybowy czerwony w grze.png

Mięso, które posiada gracz najlepiej trzymać w plecaku, bo gdy pojawią się Wielkie króliki, można szybko zdjąć plecak, zebrać marchewki z króliczej wioski i wrócić po plecak. Wszystko bez ryzyka zaatakowania przez króliki. Uwaga! Wielkie króliki nie przestaną gonić gracza, nawet po wyrzucenia mięso z ekwipunku! Jeżeli nie masz przy sobie mięsa, to możesz je oswoić używając marchewek. Kiedy masz małą ilość zdrowia psychicznego, wielkie króliki zamienią się w Beardlordy. Po jaskini krążą też bazytoperze, które pojedynczo są słabymi rywalami, lecz stanowią prawdziwe zagrożenia w wielkich stadach. Można je jednak łatwo przechytrzyć poprzez stanie nieruchomo i czekanie, aż wrogowie odlecą. Z słabszym uzbrojeniem omijaj gniazda pająków,  bo są bardzo silne, jeżeli mamy tzw. "Standardowe" uzbrojenie, lub dla niedoświadczonego gracza.  W jaskini występują "tymczasowe" źródła światła, które przenoszą światło z powierzchni do jaskini. W takim miejscu warto założyć wypadową bazę. Pamiętaj, że one jednak tak jak na powierzchni, nocą gasną, więc dłuższe przebywanie w takim miejscu bez źródła światła grozi atakiem grue. Warto zwrócić uwagę na to, że stając obok świecącego kwiatu, można pomyśleć co dalej zrobić, "zatankować" kask górnika, bądź latarnię i zjeść coś. Obok świecących kwiatów warto zakładać bazy postojowe. Są one stałym źródłem światła i "uprawiając je" można łatwo napełniać wyżej wspomniane źródła światła. Jednak najlepiej założyć bazę w gęstym grzybowym lesie - grzybowe drzewa są stałymi źródłami światła. Ponadto, w czerwonych lasach występują królikarnie i marchewki.

Przydatność przedmiotów w jaskiniEdytuj

Przedmiot Nazwa Przydatność
Plecak.png Plecak Przyda się w celu zebrania większej ilości przedmiotów.
Pszczela mina.png Pszczela mina Przyda się, gdy zostaniemy napadnięci przez większą ilość robaków głębinowych.
Jagody.pngUgotowane jagody.png Jagody Przydatne jedzenie w przypadku dużej ilości wielkich królików w odkrywanej jaskini.
Dmuchawka.png Dmuchawka Przydatne w walce z mocniejszymi potworami.
Bumerang.png Bumerang Przydatne w walce z mocniejszymi potworami.
Krzaczasty kapelusz.png Krzaczasty kapelusz W przypadku, gdy z grupką np. Wielkich Królików chcemy zniszczyć większą grupę Pająków Jaskiniowych, możemy wysłać króliki, a sami ukryć się, nie narażając się na odkrycie.
Marchewka.pngUgotowana marchewka.png Marchewka Przydatne jedzenie w przypadku dużej ilości wielkich królików w odkrywanej jaskini.
Węgiel drzewny.png Węgiel drzewny Przydatny w celu rozpalania wcześniej przygotowanych obudowanych ognisk w strategicznych miejscach jaskini.
Kask górnika.png Kask górnika Przydatny w eksploracji jaskini i zdobywaniu surowców.
Miód.png Miód Jedzenie przydatne podczas dłuższej wędrówki.
Krogle (RoG).png
Krogle Dają dobrą widoczność, a ze względu na licznie występujące w podziemiach robaki głębinowe można je łatwo "zatankować" świecącą jagodą.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki