FANDOM

WX w czasie pory monsunów

Wx-78 w czasie pory monsunów

Pora monsunów (ang. Monsoon Season) – pora roku z DLC Rozbitkowie. Jest odpowiednikiem wiosny z DLC Panowanie Gigantów. W czasie tej pory ekran jest bardziej zielony. Zaczyna się 37 dnia, a kończy 58 dnia w ustawieniach domyślnych. W czasie monsunów dni stają się dłuższe i noce krótsze. Długość zmierzchu pozostaje stała.

Pierwsze dni tej pory są pozbawione deszczu, jednak wraz z upływem czasu częstotliwość opadów zwiększa się. Obfite deszcze w porze monsunów sprawiają że pojawiają się powodzie, które zalewają wyspy, kałuże powiększają się cyklicznie wraz z każdymi opadami. Pioruny pojawiają się rzadziej niż podczas pory huraganów i sztormy nie występują. Bardzo prawdopodobne jest, że powódź zaleje bazę gracza, zalane struktury nie funkcjonują. Powstrzymać rozprzestrzenianie się kałuż mogą worki piasku, kałuże nie pojawiają się na sztucznych darniach (np. na drewnianej podłodze lub wężoskórzym dywanie). Występują także przypływy powiązane z fazami księżyca, które nie wpływają na struktury i nie powstrzymują ich worki piasku.

Jadowite komary pojawiają się z kałuż w czasie monsunów. Kraby zakopują swoje nory, a pszczoły zmieniają się w swoje zabójcze wersje. Legowisko rekina tygrysiego otwiera się podczas pory monsunów. Gracz może wtedy napotkać w jego pobliżu małe rekiny tygrysie i rekina tygrysiego.

W czasie pory monsunowej sieci łowią tyle samo łupów co podczas pory spokojnej.

Monsuny poprzedzają porę suchą dlatego gracz powinien się przygotować do niej podczas tej pory roku.

Papirus PoradyEdytuj

  • Zalane tereny znacznie zwiększają przemoczenie postaci, tak samo jak obfite deszcze. Zaleca się wyposażyć w ubrania i przedmioty chroniące przed przemoczeniem takie jak kapelusz wężoskórzy, i parasol.
  • W czasie pory monsunowej grzyby odrastają częściej z uwagi na częste opady deszczu.
  • Już w pierwszych dniach tej pory roku gracz musi zadbać o opanowanie kałuż z użyciem worków piasku. Szybko zneutralizowane zalążki kałuż zminimalizują zagrożenie z ich strony. Warto również pamiętać, że kałuże nie pojawiają się na sztucznych darniach.
  • Niebezpieczeństwu zatrucia ze strony jadowitych komarów gracz może zapobiec posiadając odtrutkę, która powinna zostać przygotowana wcześniej. Gruczoł jadowy może zostać wykorzystany jako ostatnia deska ratunku, choć jest bardzo kosztowny (zużyty odbiera połowę punktów zdrowia postaci).
  • Jest to najlepsza pora na zdobycie skrzeli rekina i żółtego pęcherza.

Niebieski klejnot GaleriaEdytuj