FANDOM

Pochodnia (ang. Torch) – przenośne źródło światła o mniejszym zasięgu niż ognisko. Może zostać wykonana z 2 ściętych traw oraz 2 patyków. Wytrzymałość maleje, kiedy jest ona trzymana w dłoni. Pochodnia chroni przed atakami grue, ale nie powoduje odmarzania postaci.

Pochodnią można podpalić większość łatwopalnych obiektów.

Maszyna NaukiWytwarzanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło Ścięta trawaMiejsce w ekwipunku tło Ścięta trawaMiejsce w ekwipunku tło PatykiMiejsce w ekwipunku tło PatykiInterface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoPochodnia

Ognisko teleportacjiWykorzystanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło PatykiMiejsce w ekwipunku tło PatykiMiejsce w ekwipunku tło PochodniaInterface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoPochodnia morska (DSS)Rozbitkowie (DLC)

DeskiZastosowanieEdytuj

Aby użyć pochodni, należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na jej ikonie. Tak długo jak postać trzyma ją w ręku,będzie płonąć, oświetlając niewielki obszar wokół postaci. Użycie pochodni na takich obiektach jak trawa, gniazdo pająków, czy gniazdo pszczół, powoduje podłożenie ognia. Jeśli w obiekcie znajdują się jakieś zwierzęta lub potwory, opuszczą kryjówkę, gdy tylko ogień ogarnie cel. Ogień skutecznie rozprzestrzenia się na kolejne łatwopalne obiekty oraz rani zwierzęta znajdujące się blisko ognia. Pochodnia daje również niewielkie źródło ciepła, które zapobiega zamarznięciu. Pochodnia użyta jako broń, zadaje 17 obrażeń. W czasie trwania deszczu, pochodnia może zużyć się do 150% szybciej, w zależności od intensywności deszczu.

PapirusPoradyEdytuj

  • Istnieje technika, która pozwala zapobiec zamarzaniu za pomocą pochodni. Polega ona na podpalaniu najbliższych drzew, krzaków bądź innych przedmiotów stałych, które są łatwopalne, i przebywanie przy nich, aż zgasną.

DyskusjaCytaty postaciEdytuj

Wilson portretWilson - "Something to hold back the night." - "Coś do powstrzymania nocy."

Willow portretWillow - "Fire is so pretty." - "Ogień jest taki piękny." 

Wolfgang portretWolfgang - "I attack night with fire stick." - "Zaatakuję noc ognistym patykiem."

Wendy portretWendy - "A tiny bulwark against the night." - "Malutki bastion przeciwko nocy."

WX-78 portretWX-78 - "PRIMITIVE LIGHT SOURCE"- "PRYMITYWNE ŹRÓDŁO ŚWIATŁA"

Wickerbottom portretWickerbottom - "An improvised handheld light." - "Improwizowane ręczne oświetlenie."

Woodie portraitWoodie - "Trees by torchlight." - "Drzewa przy świetle pochodni."

Wes portretWes – "..."

Maxwell portretMaxwell - "It keeps Charlie at bay." - "To trzyma Charlie na dystans."

Wigfrid portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC) Wigfrid - "Perfect för a nighttime assault." - "Döskonała pömöc w trakcie nöcnych natarć."

Webber portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC) Webber - "This should keep us safe." - "To powinno zapewnić nam bezpieczeństwo."

Walani portret (DSS)Rozbitkowie (DLC) Walani - "Take that, night!" - "A masz, nocy!"

Warly portret (DSS)Rozbitkowie (DLC) Warly -

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • Za pomocą komendy "torchfire" można przywołać pojedynczy ogień pochodni, który będzie tlił się nad ziemią. Nie zgaśnie.
  • Pochodnia jest bardzo dobrze odwzorowana, ponieważ ta też dość krótko się pali.
  • W dodatku Rozbitkowie będąc przemoczonym na tratwie/łodzi można wytworzyć jaj mokrą wersję. Nie będzie ona działać powodując szybką śmierć postaci w razie nadejścia nocy.