FANDOM

Piorun (ang. Lightning) – bardzo silne wyładowanie elektryczne, powstające naturalnie, zwykle towarzyszące intensywnym opadom deszczu. Piorunowi towarzyszy grom dźwiękowy oraz zjawisko świetlne zwane błyskawicą. W zależności od nasilenia deszczu, pojawianie się błyskawic się różni. Błyskawicy nie można przywołać w żaden sposób (nie licząc komend), ale można wezwać pioruny po przeczytaniu książki "Koniec jest bliski!" (tylko dla Wickerbottom). Piorun regeneruje zdrowie i przyśpiesza postać WX-78, obniżając jego zdrowie psychiczne. Wyładowanie pojawia się zawsze po użyciu kamienia próby, podczas niszczenia Antycznej Stacji Pseudonauki oraz teleportacji przy użyciu berła teleportacji. Pojawienie się błyskawicy rozświetla na krótką chwilę całą okolicę, co skutecznie płoszy cieniste ręce.

Panowanie Gigantów (DLC)Panowanie GigantówEdytuj

W DLC - Panowanie Gigantów piorun może trafić postać, oszołomić ją na chwilę i zabrać ok. 20 punktów życia, dlatego piorunochron ma wtedy większe znaczenie niż przedtem.

Noszenie ocznej parasolki, kapelusza przeciwdeszczowego czy płaszcza przeciwdeszczowego zapewni nam ochronę przed utratą zdrowia po uderzeniu pioruna.

Pioruny elektryzują kozy woltowe.

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • W trybie piorunów ustawionym na "Lots" pioruny występują nawet, gdy deszcz nie pada;
  • WX-78 działa jak piorunochron, lecz jest od niego słabszy (piorunochron, a także kozy woltowe znajdujące się blisko niego przebijają jego właściwości). 

Mechanika gry
Działania GotowanieWytwarzanieRolnictwoWędkowanieSpanie
Tryb Tryb przygodowyTryb Sandbox
Inne Wioska ŚwińDrogaElementy układankiRzeczyŚcieżka