Fandom

Don`t Starve Wiki

Pingwin

1250stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze106 Udostępnij
Pingwin
Pingwin.png
Zdrowie 150
Obrażenia 33
Czas ataku 3
Zasięg ataku 2
Łup Krucze piórko.png20% Udko indycze.png10% Kąsek.png10% Jajko.png (jeśli było ukrywane)
Komenda DebugSpawn("penguin")

Pingwin (ang. Pengull) – neutralne stworzenie, które pojawia się w zimie, na wybrzeżu w grupach około 7 pingwinów. Ich liczba rośnie aż do zakończenia zimy. Pojawiają się w oceanie i wyskakują na ląd. Kiedy postać zaatakuje jednego z nich, cała grupa włącza się do walki (podobnie jak u bawołów), wykonując ślizg na brzuchu w kierunku postaci. Pingwin zadaje 33 punkty obrażeń, a po śmierci zostawia po sobie czarne piórko, udko lub kąsek. Po kilku dniach na wybrzeżu, pingwiny pozostawiają po sobie jajka. Jeśli postać się zbliży, pingwin ukrywa jajko. Zabity z "ukrytym jajkiem" pozostawia po sobie powyższy łup. Jeśli pingwin chowa jajko zbyt długo, po jego śmierci otrzymujemy jedynie zgniłe jajo. Produkują niewielkie ilości nawozu. Kiedy nie są atakowane, trzymają dystans od postaci i unikają kontaktu. Jeśli postać na nie wejdzie oddalą się.

Legowisko pingwinów to duża część ziemi pokryta lodem, które pojawi się, gdy grupa pingwinów migruje w głąb lądu. Legowiska są oznaczone na mapie ikoną pingwina. Kiedy z oceanu wskoczą nowe pingwiny, migrują na już istniejące legowisko i pozostaną tam aż do końca zimy. Jeśli na ich drodze do lęgowiska będzie mur zaczną go atakować. Niespodziewanie wylatują, wyskakują z wody.

Kwalifikowane są jako istoty niewinne, po ich zabiciu grasz otrzymuje kilka punktów niegrzeczności co może spowodować nadejście Krampusa

Gdy zima się kończy pingwiny znikają pozostawiając po sobie jaja które możemy spokojnie zebrać.

Głowa Maxwella.pngTryb przygodowyEdytuj

Pojawienie się pingwinów w świecie Don't Starve, wiąże się również z ich pojawianiem w trybie przygodowym. Etapy: "Zimne powitanie", "Król zimy" oraz "Archipelag" w przeważającej części są zdominowane przez zimę. Właśnie o tej porze roku migrują licznie pingwiny. Ich obecność stwarza nowe możliwości w zwalczaniu trudności w trybie przygodowym. Po kilku dniach od ich wyskoczenia na ląd, zaczną znosić/nosić ze sobą jajka. Jeśli zabijemy pingwiny, otrzymamy jajka, które z czasem, mogą przeistoczyć się w zgniłe jaja. Stwarza to znacznie lepsze warunki do pozyskania surowca, niezbędnego do tworzenia prochu strzelniczego. Proch jest przydatny w wielu momentach w wyżej wymienionym trybie. Nie zawsze gracz ma możliwość stworzenia klatki dla ptaków, w celu pozyskania z czasem zgniłych jaj. Pojawienie się pingwinów pośrednio zwiększa potencjalną ilość prochu strzelniczego, jaką może zdobyć postać.

Papirus.pngPoradyEdytuj

Pingwinów nie zaleca się atakować w grupie, ponieważ są bardzo szybkie, przez co ich ataku nie da się praktycznie uniknąć. Każda próba ataku kończy się zwykle śmiercią. Najlepiej jest odgonić od stada jednego pingwina po czym można go zabić bez utraty zdrowia za pomocą włóczni. Niestety jeśli wybijemy całe stado to są duże szanse, że pojawi się nowe.

Pingwiny znikają 2-3 dni przed końcem zimy. W miejscu gdzie miały legowiska, często można znaleźć pozostawione jajka oraz pióra.

  • Pingwinów nie da się zamrozić lodowym berłem;
  • zostawiają pióra, które Wilson opisuje jako pióra kruka;
  • pingwiny często wyskakują, gdy idziesz wzdłuż brzegu;
  • atakując jednego pingwina, rzucą się na Ciebie wszystkie pobliskie pingwiny;
  • chcąc zebrać jajka pingwiny szybko je chowają, dobrym sposobem, aby to zrobić jest podkradnięcie się o zmroku, gdy pingwiny śpią;
  • Woodie, który nienawidzi ptaków, analizując pingwina mówi "Wyruszajcie! Na Wielką Białą Północ! Przepiękne", z czego można wnioskować, że pingwiny są jedynym gatunkiem ptaków, który lubi;
  • pingwiny chowają WSZYSTKIE ptasie jaja, dlatego jeżeli dasz ptakowi w klatce mięso i uzyskasz jajo, to pingwiny ukryją je, jeśli będzie leżeć luzem;
  • gdy uda nam się zdobyć jajo (nawet zgniłe), pingwiny nas nie zaatakują;
  • zdarza sie że legowiska pingwinów będą na siebie nachodzić, co spowoduje że na dosyć małym obszarze będzie dużo pingwinów;
  • nazwa Pengull pochodzi od słów Penguin Seagull, odpowiednio pingwin i mewa. Może to sugerować, że pingwiny są tutaj kolejną hybrydą.

Stworzenia
Inne AbigailGrueMaxwell

Więcej z Fandomu

Losowa wiki