FANDOM

Pełzająca zgroza (ang. Crawling Horror) – duża, podobna do kleszcza poczwara z dużą ilością nóg, która jest jedną z najczęściej spotykanych halucynacji. Stają się agresywne w stosunku do gracza, kiedy jego zdrowie psychiczne spadnie poniżej trzydziestu punktów. Przebywanie w jej pobliżu powoduje szybki spadek zdrowia psychicznego, jednakże jej zabicie powoduje podniesienie go o 15 punktów. Początkowo stworzenie to, miało znacznie większą liczbę punktów zdrowia, co czyniło je bardzo trudnym przeciwnikiem.

Pełzające zgrozy pojawiają się także w ruinach podczas kulminacji Cyklu Koszmaru i w jaskiniach przy Szczelinach Koszmaru. Noszą wtedy inną nazwę - Koszmarna Zgroza. Walka z tą formą halucynacji może być trudna, dlatego zalecana jest ucieczka przed nimi, aż nastanie czas Spokoju. Wtedy Koszmarne Zgrozy giną, pozostawiając po sobie koszmarne paliwo. Jest to jedna z najlepszych metod zdobywania tego surowca.

NamiotStrategieEdytuj

  • Istnieje prosty sposób na pokonanie pełzającej zgrozy - wystarczy zbliżyć się do niej, natychmiastowo uchylając się przed atakiem, po czym kontratakować. Należy uważać, bo (podobnie jak dziób terroru) posiada zdolność teleportacji i może pojawić się tuż za plecami postaci. Teleportacja następuje jednak tylko wtedy, gdy uderzymy halucynację - wtedy ona znika i pojawia się w innym miejscu.

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • Początkowo sądzono, że nazwa Crawling horror to nazwa wszystkich halucynacji w grze, jednakże odpowiada ona jedynie jednemu typowi stworzeń;
  • widać je wyraźniej, gdy nasze zdrowie psychiczne się obniża - jeszcze kiedy są niewyraźne możemy je atakować [Ctrl + LPM]. Jest to dobry sposób na utrzymywanie poczytalności na jednym poziomie;
  • dawniej nieagresywne pełzające zgrozy były wrażliwe na zębowe pułapki, zostało to jednak zmienione. Nadal jednak może sprowokować je berłem tornad;
  • w dodatku Rozbitkowie halucynacje te mogły nas początkowo ścigać po oceanie, póki nie dodano nowej, o nazwie pływająca zgroza.
Halucynacje
Rodzaje OczyPełzająca zgrozaDziób terroruPan SkitsCienisty obserwatorNocna rękaBeardlingBeardlord
Rodzaje w DLC Rozbitkowie Pływająca zgrozaPan Skittish