Pająk jaskiniowy (ang. Cave Spider) – jaskiniowa odmiana pająka, która posiada podobny do muszli pancerz, w którym może się schować i ochronić przed obrażeniami. Pojawiają się ze spilagmitów wraz ze spluwaczami. Posiadają jedno, duże, czerwone oko oraz wysoki ciemny tułów. 

WłóczniaPolowanieEdytuj

Pająki jaskiniowe są trudniejsze do zabicia od innych pająków z powodu ich skorupiastej zbroi. Po dwóch uderzeniach zamykają się w swojej skorupie, która pochłania 75% obrażeń. Po kilku sekundach otwierają się ponownie, aby zaatakować, co czyni je podatnymi na obrażenia. Pająki mogą zostać ogłuszone kiedy wyjdą ze skorupy i pozostają w niej tak długo, jak są atakowane. Oznacza to, że podczas zabijania tego potwora konieczna jest cierpliwość.

Podążają za graczem, jeżeli ma założony pajęczy kapelusz, jednakże należy pamiętać, że obniża on zdrowie psychiczne, co może być problematyczne ze względu na to, że pod ziemią panuje wieczna noc. Warto zauważyć, że po wyczerpaniu się wytrzymałości kapelusza pająki zaczną być wobec gracza agresywne.

DyskusjaCytaty postaciEdytuj

Wilson portretWilson - "Gah! More spiders!" - "Ach! Więcej pająków!"

Willow portretWillow - "What a frustrating jerk!" - "Co za frustrujący kretyn!"

Wolfgang portretWolfgang - "Is scared spider!" - "Przestraszony pająk!"

Wendy portretWendy - "A cowardly spider." - "Tchórzliwy pająk."

WX-78 portretWX-78 - "AN ARMOURED SPIDER." - "OPANCERZONY PAJĄK."

Wickerbottom portretWickerbottom - "An arachnid with a thick carapace." - "Pajęczak z grubym pancerzem."

Woodie portraitWoodie - "Tricky devil!" - "Sprytne diablę!"

Wes portretWes – "..."

Maxwell portretMaxwell - "It's a tricky one." - "Ten jest podstępny."

Wigfrid portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC) Wigfrid - "I'll smash yöu!" - "Rözniösę cię w dröbny mak!"

Webber portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC) Webber - "Friends!" - "Przyjaciele!"