Fandom

Don`t Starve Wiki

Pająk

1239stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze23 Udostępnij

Pająk
Pająki.png
Zdrowie 100
Obrażenia 16,67
Czas ataku 3
Zasięg ataku 3
Szybkość 3
Szybkosć biegu 5
Poczytalność -25/min.
Łup Jedwab.png 25% Mięso z potwora.png 50% Gruczoł pająka.png 25% Czaszka Webbera (RoG).png1% tylko w RoG
Komenda DebugSpawn("spider")

Pająk (ang. Spider) – potwór, który wychodzi z kokonu dopiero po zmierzchu i w nocy a za dnia chowa się w nim. Gdy jesteśmy w pobliżu źródła światła lub mamy pochodnię w ręku, pająki stają się mniej agresywne i rzadko zaczynają atakować. Pająk może zostać zamrożony za pomocą lodowego berła, po dwóch uderzeniach.

Zaatakowanie jednego pająka wiąże się z tym, że pozostałe znajdujące się w pobliżu też staną się agresywne. Po zabiciu wypada z nich mięso z potwora lub rzadziej gruczoł pająka bądź jedwab i bardzo rzadko czaszka Webbera (tylko w RoG). Są bardzo łakome na mięso. Ustawiając pułapki wokół gniazda można łatwo je złapać. Są wrażliwe na światło i ogień.

Poza zwykłymi pająkami możemy spotkać: pajęczą królową oraz pająki wojowników. W jaskiniach można spotkać pająki jaskiniowe, pająki spluwacze oraz wiszących mieszkańców głębin.

Grając Webberem z dodatku Panowanie Gigantów, można oswoić pająki za pomocą mięsa, staną się wtedy przyjazne i będą go bronić. Normalne niezaprzyjaźnione pająki wobec Webbera są neutralne i nie zaatakują go, dopóki on pierwszy ich nie zaatakuje.

Włócznia.pngPolowanieEdytuj

  • Pająki mogą być łatwo zabite jakąkolwiek bronią. Uderzone pająki będą oszołomione i niezdolne do ataku na kilka chwil, przez które można dalej je uderzać. Gdy pierwszy pająk jest uderzony inne pająki, które były w pobliżu będą go bronić. Jeśli są wystarczająco daleko od siebie, każdy pająk może być szybko zabity, zanim inne znajdą się w zasięgu postaci.
  • Pająki mogą być także złapane w pułapki. Kiedy położymy na ziemi pułapkę, możemy podłożyć przynętę - mięso, by zwabić pająka. Alternatywnie pająk może wejść w pułapkę bez przynęty, gdy będzie podążał za graczem. Sposobem na oczyszczenie gniazda pająków jest postawienie paru pułapek i zaprowadzenie do nich pająków po zaatakowaniu gniazda.
  • Pająki mogą zostać pokonane za pomocą Wabiącej rośliny i jej specyfiki rozwoju. Wymaga to kilka dni, nim ta rozwinie korzenie i zacznie wytwarzać Obserwujące rośliny w otoczeniu, ale wówczas pająki z łatwością zostaną wchłonięte przez Wabiącą roślinę, a nam pozostaje zniszczyć kokon.
  • Możemy dostać "farmę" pająków używając Sposobu 12 Na Pajęczą Królową, tzn. Obudować całe gniazdo, po czym podczas wieczoru wyjść i zacząć "zestrzeliwać" bronią na odległość pająki.

Dyskusja.svgCytaty postaciEdytuj

Portret Wilsona.pngWilson - "I hate spiders!" - "Nienawidzę pająków!"

Portret Willow.pngWillow - "He's nasty. I should kill him." - "On jest paskudny. Powinnam go zabić." 

Portret Wendy.pngWendy - "A creature of the night!" - "Stworzenie nocy!"

Wolfgang portret.pngWolfgang - "He has scary face!" - "On ma straszną twarz!" 

WX-78 portret.pngWX-78 - "THREAT DETECTED"- "WYKRYTO ZAGROŻENIE"

Wickerbottom portrait.pngWickerbottom - "A large, carnivorous arachnid species." - "Duży mięsożerca gatunku pajęczaków."

Wes portrait.pngWes – "..."

Woodie portrait.pngWoodie - "That's the biggest spider I've ever seen!" - "To największy pająk jakiego widziałem!"

Waxwell.pngMaxwell - "It's mostly digestive system." - "W gruncie rzeczy składa się z układu pokarmowego."

Wigfrid1.pngPanowanie Gigantów (DLC).png Wigfrid - "Eight legs and still nö match för me!" - "Ma ösiem nóg, a i tak nie stanöwi dla mnie żadnegö wyzwania!"

Webber.pngPanowanie Gigantów (DLC).png Webber - "Spiders understand us." - "Pająki nas rozumieją."

Walani.pngRozbitkowie (DLC).png Walani -

Warly.pngRozbitkowie (DLC).png Warly -

Woodlegs.pngRozbitkowie (DLC).png Woodlegs -

  • Normalnie w nocy, pająk będzie atakował twoje mury, a potem się wycofa;
  • w Credits (krótki filmik, którego można znaleźć w menu gry) widać jak pająk zniża się na swojej sieci, choć wiadomo, że jedyny pająk, który tak potrafi, to Wiszący Mieszkaniec Głębi;
  • gdy podpalimy kokon za dnia, pająki zaczną uciekać i po chwili zasną, atak na śpiącego pająka budzi go i resztę, ale gdy kawałek uciekniemy znowu zasną. Po zniszczeniu kokonu, pozostałe żywe pająki będą się błąkać i chować pod drzewami;
  • pająki boją się ognia i nie atakują nas, gdy stoimy przy ognisku, jednak Chester może stać się celem ataku;
  • pająki są cennym źródłem pożywienia, jeżeli postać ma garnek i dostęp do np: jagód, dzięki czemu może wyprodukować mięsne kulki. Szczególne duże znaczenie mają w dodatku RoG wiosną dla Wigfrid, która może posilać się jedynie pokarmem mięsnym.

Stworzenia
Inne AbigailGrueMaxwell

Więcej w Fandom

Losowa wiki