Fandom

Don`t Starve Wiki

Owady

1250stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze13 Udostępnij

Owady (ang. Insects, Bugs) – w grze występuje kilka rodzajów stworzeń, które możemy zakwalifikować do różnych podgrup. Jedną z nich są owady, które mogą pozostawać w stosunku do gracza pasywne (motyl i świetliki), neutralne (pszczoła) lub agresywne (zabójcza pszczoła, komar). Każdy z nich może zostać pochwycony i umieszczony w ekwipunku za pomocą siatki na owady.

Mob
Nazwa
Typ
Życie
OBR
CA
AS
(/min)
PZ
PB
Łup
Pszczoły.png Pszczoła N 1001025 Miód.png16.7% Żądło.png83.3%
Zabójcza pszczoła.png Zabójcza pszczoła A 1001025 Miód.png16.7% Żądło.png83.3%
Komar.png Komar A 10032812 Pęcherz.png50%
Komar jadowity (DSS).png Komar jadowity A 10032812 Żółty pęcherz (DSS).png50% Gruczoł z jadem (DSS).png25%
Motyl.png Motyl P 15 Skrzydła motyla.png98% Masło.png2%
Motyl (DSS).png Motyl tropikalny P 15 Skrzydła motyla (DSS).png98% Masło.png2%
Świetliki.png Świetliki P 0 0 Świetliki.png100%

Obr = Obrażenia, CA = Częstotliwość ataków, AS/M = Aura szaleństwa/minutę, PZ = Prędkość zwyczajna, PB = Prędkość biegu.

Deski.pngZastosowanieEdytuj

  • Pszczoła może zostać wykorzystana do stworzenia ula, gdzie gracz regularnie może pozyskiwać miód, bez konieczności zabijania owadów lub niszczenia struktury takiej jak gniazdo pszczół. Dodatkowo ten owad może zostać użyty do wykonania pszczelej miny, którą wykorzystuje się w obronie bazy przed potworami naczelnymi.
  • Motyl pochwycony w siatkę może zostać zasadzony w ziemi, tworząc nowy kwiat. Zasadzenie dużej ilości motyli wokół ula sprawia, że produkcja miodu przez pszczoły staje się szybsza, a z kwiatów pojawiają się nowe motyle, które można zabić, aby pozyskać skrzydła motyla lub masło.
  • Zarówno zabójcze pszczoły, jak i komary, nie posiadają obecnie zastosowania w wytwarzaniu przedmiotów. Stanowią niebezpieczeństwo dla gracza, a po wypuszczeniu z ekwipunku stają się na nowo agresywne.
  • Świetliki służą do zasilania i budowy kasków górnika, bardzo użytecznych nocą i w podziemiach. Wolne są źródłem światła - jeżeli zostaniemy pozbawieni surowców do wytworzenia źródła światła, a znajdziemy w pobliżu świetliki możemy tym sposobem przetrwać do rana.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki