Fandom

Don`t Starve Wiki

Okręt między światami (DSS)

1239stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze23 Udostępnij

Okręt między światami
Wadliwy ruchomy statek (DSS).png
Wytwarzanie Morskie ustrojstwo.pngx1Koszmarne paliwo.pngx4Żywa kłoda.pngx4
Zakładka Icon Magia.png
Poziom Manipulator cienia.png
Odnawialne? Nie
Specjalna cecha Teleportuje pomiędzy podstawowym światem a wyspami
Komenda DebugSpawn ("portal_shipwrecked") [w DSS] DebugSpawn ("shipwrecked_entrance") [poza DSS]

Okręt między światami (ang. Seaworthy) – Struktura, która pozwala postaci przenieść się ze świata Rozbitków do zwykłego, bądź odwrotnie. W świecie Rozbitków, mapa generuje jeden taki obiekt, który może znaleźć się na dowolnej wyspie. Zwykle znajduje się obok niej pojedynczy szkielet. W świecie zwykłym, trzeba go zbudować. Potrzebne do jego wytworzenia morskie ustrojstwo, można zdobyć niszcząc młotkiem zatopioną łódź.

Podczas teleportacji, można wybrać czy świat do którego się teleportujemy jest już stworzony, czy ma się utworzyć nowy. W tym wypadku ustawiamy właściwości nowego świata tak, jakbyśmy zaczynali nową grę. Jeśli wybrany zostanie już istniejący świat, postać na nim istniejąca, zostanie uśmiercona, a na jego miejscu pojawi się nagrobek. Po jego rozkopaniu będą tam wszystkie przedmioty, jakie miała ze sobą tamta postać.

Po użyciu okrętu po raz pierwszy, dwa światy zostaną połączone, a w ekranie wyboru świata gra oznajmi nam, że ten zapis jest jednocześnie RoG + Shipwrecked (bądź podstawową grą + Shipwrecked). Włączone wtedy zostaną tylko te modyfikacje, które są kompatybilne z obydwoma DLC.

Wypełniacz.pngCiekawostki Edytuj

  • W trybie przygody, okręt znika zaraz po postawieniu go na ziemi. Z tego powodu niemożliwe jest przeniesienie się do świata Rozbitków na tym trybie.

Niebieski klejnot.pngGaleria Edytuj

Naturalnie pojawiające się obiekty
Naturalnie pojawiające się obiekty w Don't Starve: Razem
Inne Kamienne legowisko

Więcej w Fandom

Losowa wiki