Fandom

Don`t Starve Wiki

Ogień

1237stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze8 Share

Icon Fire.png
Ogień (ang. Fire) – niezaprzeczalnie najważniejszy zasób w grze. Pozwala na przetrwanie i jest pierwszą linią obrony przed Grue. Wykorzystywany jest do oświetlenia, gotowania, a nawet jako broń. Ogień rani również postacie (z wyjątkiem Willow), jeśli nie noszą zbroi z łusek (jest dostępna tylko w DLC Panowanie Gigantów). Może się rozprzestrzeniać, podpalając i spopielając okoliczne przedmioty, dlatego należy zachować ostrożność.

Ogień Willow.pngŹródła ogniaEdytuj

Pochodnia.pngPochodniaEdytuj

Pochodnia (ang. Torch) – przenośne światła o mniejszym zasięgu niż ognisko. Może zostać wykonana z 2 ściętych traw oraz 2 patyków. Wytrzymałość maleje, kiedy jest trzymana w dłoni. Kliknięcie i przeniesienie pochodni na drzewagniazdo pająków lub gniazdo pszczół, lub innych łatwopalnych struktur spowoduje ich podpalenie (co jest niezwykle przydatne, gdy do przetrwania nocy mamy do dyspozycji tylko jedną pochodnię).

Ognisko.pngOgniskoEdytuj

Ognisko (ang. Campfire) – pozwala na uzyskanie światła oraz ugotowanie jedzenia.  Wykonane jest z 3 ściętych traw i 2 drewien. Słabsze w porównaniu do obudowanego ogniska, jest jednak łatwiejsze w wykonaniu. 

Zbudowane zbyt blisko drzew, trawy, krzaków lub innych palnych przedmiotów, powoduje pożar.

Dodanie zbyt dużej ilości paliwa do ogniska może spowodować, że otaczający obszar zapali się na krótki czas. Ten problem może być rozwiązany zbudowaniem obudowanego ogniska. Nie zaleca się stawiania ognisk blisko lasu. Bez dorzucania paliwa, ognisko wypala się po 2 minutach i 15 sekundach.

Obudowane Ognisko.pngObudowane OgniskoEdytuj

Obudowane Ognisko (ang. Fire Pit) – źródło światła bezpieczniejsze od ogniska. Kiedy jedzenie zostanie zbliżone do ognia pojawi się opcja ugotowania. Może zostać stworzone z 2 kawałków drewna oraz 12 kamieni i jest o wiele wydajniejsze od zwykłych ognisk.

Może zostać ponownie użyte, zostaje oznaczone na mapie. Nie może zostać przeniesione, jednak młotkiem można je zniszczyć i odzyskać część surowców. Do ponownego rozpalenia ognia można użyć jakiegokolwiek palnego przedmiotu. 

Czerwony Pies gończy.pngCzerwony Pies GończyEdytuj

Czerwony Pies Gończy (ang. Red Hound) – nazywany również Ognistym Psem lub Piekielnym Psem, jest rzadką odmianą psów gończych. Czerwone psy są słabsze od zwykłych psów, jednak ich ataki podpalają cel. Podczas śmierci psy eksplodują. Powoduje to podpalenie większości palnych przedmiotów w otoczeniu.

Płomienne berło.pngPłomienne BerłoEdytuj

Płomienne berło (ang. Fire Staff) – różdżka, dzięki której można podpalać przedmioty oraz przeciwników z odległości. Wytwarza się ją z 2 koszmarnych paliw, 1 włóczni oraz 1 czerwonego klejnotu. Wytworzenie prototypu wymaga stania przy Manipulatorze cienia. Każde użycie tego berła odbiera 1 punkt poczytalności. W Don't Starve: Razem podpalanie przedmiotów i struktur różdżką odbywa się tak samo jak pochodnią.

Zapalniczka Willow.pngZapalniczka WillowEdytuj

Zapalniczka Willow (ang. Willow's Lighter) – przedmiot, który dostaje Willow na początku rozgrywki. Zapalniczka oświetla bardzo skromny obszar, wystarczający do ochrony przez nocną zjawą, i jest niezniszczalna. W Don't Starve: Razem owa rzecz zyskuje wytrzymałość i możliwość stworzenia z 1 liny, 1 samorodka złota i 3 płatków.

Endotermiczne ognisko (RoG).pngEndotermiczne ognisko (DLC)Edytuj

Endotermiczne ognisko (ang. Endothermic fire) – ognisko będące przeciwieństwem normalnego ogniska. Emituje takie same światło jak zwyczajna wersja, lecz zamiast ogrzewać, ochładza. Tworzy się je z 2 saletr oraz 3 ściętych traw. Gdy przedmioty, które się znajdują obok tego typu paleniska nie zapalają się, tak jak w przypadku normalnego ogniska. Nie umożliwia pieczenia żywności. Po całkowitym wygaszeniu znika.

Endotermiczne obudowane ognisko (RoG).pngEndotermiczne obudowane ognisko (DLC)Edytuj

Endotermiczne obudowane ognisko (ang. Endothermic Firepit) – typ paleniska zachowujący się bardzo podobnie do obudowanego ogniska. Zamiast ocieplać otoczenie i postać - ochładza je. Tworzy się je z 2 saletr, 2 tranzystorów oraz 4 rzeźbionych kamieni. Po zgaśnięciu płomienia nadal stoi i może zostać rozpalone ponownie. Nie umożliwia pieczenia jedzenia.

Muchosmok (RoG).pngMuchosmok (DLC)Edytuj

Muchosmok (ang. Dragonfly) – neutralne stworzenie, które po rozwścieczeniu (np. chodzenie obok niego) staje się agresywne. Podpala okoliczne łatwopalne obiekty, po prostu przelatując obok nich. Dodatkowo ślina, którą wypluwa, także staje się źródłem ognia. Jest jednym z gigantów i bardzo potężnym przeciwnikiem do pokonania. Pojawia się tylko podczas trwania lata (może pojawić się także podczas innej pory roku, jeśli ustawimy w opcjach to stworzenie na "Lots").

Węgiel drzewny.pngWartości opałuEdytuj

Opał Czas palenia*
Obudowane ognisko Ognisko
Stworzony 180 sec

Czas 180 sekund.png

135 sec

Czas 135 sekund.png

Mroczne płatki.pngPłatek.pngUgotowany Czerwony grzyb.pngUgotowany Niebieski grzyb.png Ugotowany Zielony grzyb.png Paproć.png 15 sec

Czas 15 sekund.png

7.5 sec

Czas 7,5 sekund.png

Ścięta trawa.pngPatyki.pngSzyszka.png Cięta trzcina.png Papirus.png Skóra macki.png Mur z trawy.png Drewniana palisada.png Zgnilizna.png Zgniłe jajo.png 30 sec

Czas 30 sekund.png

15 sec

Czas 15 sekund.png

Kłody drewna.pngKupa.pngGuano.pngDarń Szlamowa.pngDarń Guano.pngDarń Błotnista.pngSzachownicowa podłoga.pngDywan.pngDarń Leśna.pngDarń Trawiasta.pngDarń Kamienna.png

Węgiel drzewny.pngBroda.pngBawola Sierść.pngLina.pngŻywa kłoda.pngDrewniana podłoga.pngDarń Bagienna.pngDarń Sawanny.png

90 sec

Czas 90 sekund.png

45 sec

Czas 45 sekund.png

Sadzonka trawy.pngSadzonka.pngDeska.png Krzak jagodowy.png Jajo pająka.png Śpiwór.png Trawiasta zbroja.png Drewniana Zbroja.pngMięsista bulwa.png 360 sec

Czas 360 sekund.png

180 sec

Czas 180 sekund.png

Popiół.pngPalne przedmiotyEdytuj

Paliwo:Edytuj

Obiekty:Edytuj

Mechanika gry
Działania GotowanieWytwarzanieRolnictwoWędkowanieSpanie
Tryb Tryb przygodowyTryb Sandbox
Inne Wioska ŚwińDrogaElementy układankiRzeczyŚcieżka

Więcej w Fandom

Losowa wiki