FANDOM

Icon Fire
Ogień (ang. Fire) – niezaprzeczalnie najważniejszy zasób w grze. Pozwala na przetrwanie i jest pierwszą linią obrony przed Grue. Wykorzystywany jest do oświetlenia, gotowania, a nawet jako broń. Ogień rani również postacie (z wyjątkiem Willow), jeśli nie noszą zbroi z łusek (jest dostępna tylko w DLC Panowanie Gigantów). Może się rozprzestrzeniać, podpalając i spopielając okoliczne przedmioty, dlatego należy zachować ostrożność.

Ogień WillowŹródła ogniaEdytuj

PochodniaPochodniaEdytuj

Pochodnia (ang. Torch) – przenośne światła o mniejszym zasięgu niż ognisko. Może zostać wykonana z 2 ściętych traw oraz 2 patyków. Wytrzymałość maleje, kiedy jest trzymana w dłoni. Kliknięcie i przeniesienie pochodni na drzewagniazdo pająków lub gniazdo pszczół, lub innych łatwopalnych struktur spowoduje ich podpalenie (co jest niezwykle przydatne, gdy do przetrwania nocy mamy do dyspozycji tylko jedną pochodnię).

OgniskoOgniskoEdytuj

Ognisko (ang. Campfire) – pozwala na uzyskanie światła oraz ugotowanie jedzenia.  Wykonane jest z 3 ściętych traw i 2 drewien. Słabsze w porównaniu do obudowanego ogniska, jest jednak łatwiejsze w wykonaniu. 

Zbudowane zbyt blisko drzew, trawy, krzaków lub innych palnych przedmiotów, powoduje pożar.

Dodanie zbyt dużej ilości paliwa do ogniska może spowodować, że otaczający obszar zapali się na krótki czas. Ten problem może być rozwiązany zbudowaniem obudowanego ogniska. Nie zaleca się stawiania ognisk blisko lasu. Bez dorzucania paliwa, ognisko wypala się po 2 minutach i 15 sekundach.

Obudowane OgniskoObudowane OgniskoEdytuj

Obudowane Ognisko (ang. Fire Pit) – źródło światła bezpieczniejsze od ogniska. Kiedy jedzenie zostanie zbliżone do ognia pojawi się opcja ugotowania. Może zostać stworzone z 2 kawałków drewna oraz 12 kamieni i jest o wiele wydajniejsze od zwykłych ognisk.

Może zostać ponownie użyte, zostaje oznaczone na mapie. Nie może zostać przeniesione, jednak młotkiem można je zniszczyć i odzyskać część surowców. Do ponownego rozpalenia ognia można użyć jakiegokolwiek palnego przedmiotu. 

Czerwony Pies gończyCzerwony Pies GończyEdytuj

Czerwony Pies Gończy (ang. Red Hound) – nazywany również Ognistym Psem lub Piekielnym Psem, jest rzadką odmianą psów gończych. Czerwone psy są słabsze od zwykłych psów, jednak ich ataki podpalają cel. Podczas śmierci psy eksplodują. Powoduje to podpalenie większości palnych przedmiotów w otoczeniu.

Płomienne berłoPłomienne BerłoEdytuj

Płomienne berło (ang. Fire Staff) – różdżka, dzięki której można podpalać przedmioty oraz przeciwników z odległości. Wytwarza się ją z 2 koszmarnych paliw, 1 włóczni oraz 1 czerwonego klejnotu. Wytworzenie prototypu wymaga stania przy Manipulatorze cienia. Każde użycie tego berła odbiera 1 punkt poczytalności. W Don't Starve: Razem podpalanie przedmiotów i struktur różdżką odbywa się tak samo jak pochodnią.

Zapalniczka WillowZapalniczka WillowEdytuj

Zapalniczka Willow (ang. Willow's Lighter) – przedmiot, który dostaje Willow na początku rozgrywki. Zapalniczka oświetla bardzo skromny obszar, wystarczający do ochrony przez nocną zjawą, i jest niezniszczalna. W Don't Starve: Razem owa rzecz zyskuje wytrzymałość i możliwość stworzenia z 1 liny, 1 samorodka złota i 3 płatków.

Endotermiczne ognisko (RoG)Endotermiczne ognisko (DLC)Edytuj

Endotermiczne ognisko (ang. Endothermic fire) – ognisko będące przeciwieństwem normalnego ogniska. Emituje takie same światło jak zwyczajna wersja, lecz zamiast ogrzewać, ochładza. Tworzy się je z 2 saletr oraz 3 ściętych traw. Gdy przedmioty, które się znajdują obok tego typu paleniska nie zapalają się, tak jak w przypadku normalnego ogniska. Nie umożliwia pieczenia żywności. Po całkowitym wygaszeniu znika.

Endotermiczne obudowane ognisko (RoG)Endotermiczne obudowane ognisko (DLC)Edytuj

Endotermiczne obudowane ognisko (ang. Endothermic Firepit) – typ paleniska zachowujący się bardzo podobnie do obudowanego ogniska. Zamiast ocieplać otoczenie i postać - ochładza je. Tworzy się je z 2 saletr, 2 tranzystorów oraz 4 rzeźbionych kamieni. Po zgaśnięciu płomienia nadal stoi i może zostać rozpalone ponownie. Nie umożliwia pieczenia jedzenia.

Muchosmok (RoG)Muchosmok (DLC)Edytuj

Muchosmok (ang. Dragonfly) – neutralne stworzenie, które po rozwścieczeniu (np. chodzenie obok niego) staje się agresywne. Podpala okoliczne łatwopalne obiekty, po prostu przelatując obok nich. Dodatkowo ślina, którą wypluwa, także staje się źródłem ognia. Jest jednym z gigantów i bardzo potężnym przeciwnikiem do pokonania. Pojawia się tylko podczas trwania lata (może pojawić się także podczas innej pory roku, jeśli ustawimy w opcjach to stworzenie na "Lots").

Węgiel drzewnyWartości opałuEdytuj

Opał Czas palenia*
Obudowane ognisko Ognisko
Stworzony 180 sec

Czas 180 sekund

135 sec

Czas 135 sekund

Mroczne płatkiPłatekUgotowany Czerwony grzybUgotowany Niebieski grzyb Ugotowany Zielony grzyb Paproć 15 sec

Czas 15 sekund

7.5 sec

Czas 7,5 sekund

Ścięta trawaPatykiSzyszka Cięta trzcina Papirus Skóra macki Mur z trawy Drewniana palisada Zgnilizna Zgniłe jajo 30 sec

Czas 30 sekund

15 sec

Czas 15 sekund

Kłody drewnaKupaGuanoDarń SzlamowaDarń GuanoDarń BłotnistaSzachownicowa podłogaDywanDarń LeśnaDarń TrawiastaDarń Kamienna

Węgiel drzewnyBrodaBawola SierśćLinaŻywa kłodaDrewniana podłogaDarń BagiennaDarń Sawanny

90 sec

Czas 90 sekund

45 sec

Czas 45 sekund

Sadzonka trawySadzonkaDeska Krzak jagodowy Jajo pająka Śpiwór Trawiasta zbroja Drewniana ZbrojaMięsista bulwa 360 sec

Czas 360 sekund

180 sec

Czas 180 sekund

PopiółPalne przedmiotyEdytuj

Paliwo:Edytuj

Obiekty:Edytuj

Mechanika gry
Działania GotowanieWytwarzanieRolnictwoWędkowanieSpanie
Tryb Tryb przygodowyTryb Sandbox
Inne Wioska ŚwińDrogaElementy układankiRzeczyŚcieżka

Więcej z Fandomu

Losowa wiki