Fandom

Don`t Starve Wiki

Nocna ręka

1255stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze65 Udostępnij
Nocna ręka
Nocna ręka1.png
Poczytalność -40/min
Specjalna umiejętność Przygasza Obudowane Ognisko.png Ognisko.png Night Light1.png Endotermiczne ognisko (RoG).png Endotermiczne obudowane ognisko (RoG).png
Komenda DebugSpawn("shadowhand")

Nocna ręka (ang. Night Hand) – ręka pojawiająca się z ciemności. Nigdy nie atakuje gracza, sięga natomiast ku ognisku, z zamiarem jego zgaszenia. Nadepnięta chowa się na powrót do ciemności na kilka chwil, aby po kilku sekundach ponowić próbę dosięgnięcia ognia. Atakowanie ogniska trwa tak długo, aż gracz znajdzie się w całkowitej ciemności, co zakończy się atakiem grue. Nie zaleca się palenia słabych ognisk, które łatwo mogą zostać zgaszone przez halucynacje. Jedynym ostrzeżeniem przed ręką, jest nasilający się dźwięk pozytywki. Czasami pojawia się więcej niż jedna ręka, co może być bardzo problematyczne dla gracza, który akurat wdał się w walkę z potworami i nie ma czasu na przydeptywanie halucynacji. Nocna ręka posiada aurę szaleństwa, która zabiera - 40 zdrowia psychicznego na minutę. Mogą pojawić się więcej niż trzy nocne ręce jednocześnie, które zabierają ponad 50% siły ognia. Istnieje szansa, że uda im się całkowicie zgasić ogień w tym przypadku, jednak zdarza się to bardzo rzadko i im więcej pojawia się rąk, tym mniej zadają obrażeń (1 ręka =<60% na rękę, 3 ręce = <30% na rękę). Jeżeli ogień ma najsilniejszą moc, trzy dłonie nie powinny go jednorazowo zniszczyć. Najlepszą metodą jest bieganie wokół ogniska i dokładnie paliwa po ataku, aby odnowić ognisko. Długość nocnej ręki zależy od stopnia oświetlenia paleniska w momencie jej pojawienia się. Innymi słowy, im słabszy ogień, tym ręka będzie krótsza i łatwiej ją będzie przepędzić.

Aby ją zlikwidować należy ścigać ją w głąb ciemności aż do momentu, w którym zniknie (warto wspomóc się pochodnią). Zasugeruje to dźwięk zepsutej pozytywki. Można też wykorzystać dodatkowe oświetlenie. Nocna ręka nie boi się światła, ale miejsce, w którym wychodzi spod ziemi jest wrażliwe na to zjawisko. Jeśli w momencie jej pojawienia się ognisko było słabe, to wystarczy dorzucić do paleniska dużą ilość materiałów łatwopalnych, aż poszerzony zasięg światła dosięgnie końca ręki. Halucynacje te znikają też, gdy ciemność rozświetla uderzenie błyskawicy. Dzieje się tak właśnie dlatego, że ich miejsce wygenerowania znika, gdy zostanie rozświetlone nawet na krótką chwilę.

Zatopiona łódź.pngDebugSpawnEdytuj

Po przywołaniu komendą ręki w dzień można się o niej trochę więcej dowiedzieć. Ręka wychodzi z ziemi, główna część tego stworzenia jest pod ziemią. Ręką tkwi w miejscu i czeka. Gdy rozpalimy ognisko (zwyczajne, obudowane, endotermiczne lub mroczną latarnię), ręka połknie ogień i zanurzy się w ziemi, nie wracając.

Halucynacje
Rodzaje OczyPełzająca zgrozaDziób terroruPan SkitsCienisty obserwatorNocna rękaBeardlingBeardlord
Rodzaje w DLC Rozbitkowie Pływająca zgrozaPan Skittish

Więcej z Fandomu

Losowa wiki