FANDOM

Naczelni Przeciwnicy lub Bossowie – silne stwory pojawiające się w grze Don't Starve. Są to przeciwnicy o wiele silniejsi niż zwyczajne potwory, co czyni je o wiele trudniejszymi do pokonania. Dzielą się na:

Naczelnych:
Naczelnych przeciwników można znaleźć przypadkowo poprzez robienie danych czynności lub wskutek losowych wydarzeń np: ścinanie drzew, aby pojawił się drzewiec, lub podróżowanie w ruinach, aby znaleźć Antycznego strażnika. W przeciwieństwie do gigantów da się przed nimi uciec. Monstrualna macka jest jedynym przeciwnikiem, którego nie da się naprawdę zabić. Wszyscy przeciwnicy naczelni są odnawialni, poza Antycznym Strażnikiem.
Drzewiec
Drzewiec
100px
Panowanie Gigantów (DLC)Liściasty drzewiec
Pajęcza królowa
Pajęcza królowa
Monstrualna macka
Monstrualna macka
Antyczny strażnik
Antyczny strażnik

Warg (RoG)

Panowanie Gigantów (DLC)Warg

Gigantów:
Giganci mogą przyjść w określoną porę roku: Gęsiołoś - wiosna, Muchosmok - lato, Borsukoniedźwiedź - jesień, Jeleniocyklop - zima. W DLC występują wszystkie 4 giganty, lecz w podstawowej wersji gry jest tylko jeden - Jeleniocyklop. Głównym celem gigantów jest zabicie gracza i sianie spustoszenia. Posiadają bardzo dużą ilość punktów zdrowia i ataki zadające dużo obrażeń. Samotny atak na nich nie jest wskazany.
Gęsiołoś (RoG)
Panowanie Gigantów (DLC)Gęsiołoś
Muchosmok (RoG)
Panowanie Gigantów (DLC)Muchosmok
Borsukoniedźwiedź (RoG)
Panowanie Gigantów (DLC)Borsukoniedźwiedź

Jeleniocyklop
Jeleniocyklop