Muchosmok (RoG)

1255stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze144 Udostępnij
Muchosmok
Muchosmok (RoG).png
Zdrowie 2750 (27500 Razem)
Obrażenia 75 (uderzenie)/37.5 x3 (pierścień ognia) - Postać
150 (uderzenie)75 x3 (pierścień ognia) - Stworzenia
Czas ataku 3
Zasięg ataku 4
Szybkość 4
Poczytalność -400/min. gdy agresywny; -100/min. gdy spokojny
Specjalna umiejętność Podpala przedmioty i struktury
Łup Mięso.pngx8 Łuska (RoG).pngx1
Komenda DebugSpawn("dragonfly")

Muchosmok (ang. Dragonfly) – gigant, który został dodany w DLC - Panowanie Gigantów. Muchosmok może pojawić się w czasie trwania lata. Ma możliwość ziania ogniem. Jest jedynym gigantem, który atakuje tylko wtedy, gdy zanadto się do niego zbliży.

Świnia.pngZachowanieEdytuj

Muchosmok przylatuje latem. Nie atakuje gracza jak Jeleniocyklop - staje się agresywny tylko wtedy, gdy podejdzie się do niego za blisko (podobnie jak żaba). Lata po okolicy, niszcząc i podpalając napotkane obiekty. Zjada popiół, który wypada ze spalonych przedmiotów.

Gdy Muchosmok jest zdenerwowany zaczyna świecić oraz podpalać gracza, gdy zanadto się zbliży. Taka forma Muchosmoka może się okazać sposobem ochrony przed Grue, jednak to nie jest dobry pomysł, by stać obok tego agresywnego stwora podczas nocy.

Porady pic.pngEtymologiaEdytuj

Nazwa "muchosmok" jest przetłumaczonym połączeniem angielskich słów dragon (smok) i fly (mucha). Samo słowo "dragonfly" w języku angielskim oznacza natomiast ważkę. Spolszczenie tej nazwy ma takie brzmienie, gdyż imiona gigantów to zlepki słów. Oprócz tego, z racji umiejętności Muchosmoka (ogień) jest możliwe, że nazwa ta stanowi żart Klei, które przekształciło angielską ważkę w ognistą muchę.

Namiot.pngStrategieEdytuj

  • Walka z Muchosmokiem jest wymagająca, potrzeba do niej wielu elementów. Warto wziąć termiczny kamień, gdyż kontakt z potworem wzmaga przegrzanie. Potrzebujemy również kilka drewnianych zbroi lub jedną bardzo dobrą (np. ślimaczy hełm). Jeżeli już wcześniej zabiliśmy Muchosmoka, świetnie sprawdza się również zbroja z łusek. Z racji potężnych obrażeń zadawanych przez potwora, przyda się również trochę elementów leczniczych. Broń musi być mocna, najlepiej mięsna maczuga lub tulecytowa.
  • Złego Muchosmoka można zabrać do żab i pokierować nim tak, by natknął się na jedną. Wtedy wszystkie zaatakują, lecz zginą po jednym ataku obszarowym. Można go też przysłać do świń, na bagna do macek, albo niedaleko drzewca.
  • Jeżeli pokonaliśmy już parę Gęsiołosi i/lub Małych Gęsiołosi i posiadamy 2 pełnej wytrzymałości berła tornad, to możemy pokonać Muchosmoka za pomocą nieprzerwanych ataków tornad z berła. Stwór padnie przy końcowych użyciach drugiej broni.
  • Jeżeli mamy bazę zlokalizowaną niedaleko biomu kamiennego i nie zależy nam na łupach z muchosmoka możemy go tam "zablokować". Sposoby są dwa. Pierwszy to wprowadzenie go między skały tak, aby nie potrafił spomiędzy nich wylecieć. Ten sposób jest najmniej kosztowny i może pomóc w ewentualnej walce - złapanego muchosmoka można w łatwo pokonać bronią dystansową np: bumerangiem - ale niestety należy pamiętać, że może się udać tylko przy odpowiednim ukształtowaniu terenu. Drugi, zakładający pozostawienie giganta przy życiu to udanie się na biom kamienny, gdzie został rozstawiony uprzednio strażak, nieopodal którego przygotowaliśmy stos łatwopalnych surowców (najlepiej traw). Muchosmok, po pojawieniu się będzie je uporczywie podpalał, a strażak gasił. Jest to rozwiązanie skuteczne, ale dość kosztowne i niestety czasem wymagające uzupełniania paliwa w strażaku (dlatego należy umieścić "wabik" w odpowiedniej odległości od niego, żeby nasza obecność przy nim nie sprowokowała giganta do ataku).

Miecz nocy.pngUderzenia potrzebne do zabiciaEdytuj

Broń Podpalająca Strzałka.pngPłomienne berło.png

Zębowa Pułapka.png

Pięść Wędka.pngSiatka.png Siekiera Lucy.png Łopata.png Widły.png

Młot.png Pochodnia.png Parasol.png

Laska.png Zapalniczka Willow.png

Siekiera.png Kilof.png

Złota Siekiera.png Złoty kilof.png

Bumerang.png

Siekierokilof.png Włócznia.png Nietoperza pałka.png Mięsna maczuga.png Gwiazda poranna (RoG).png Szlam slurtle.png Kolec macki.png Bitewna włócznia (RoG).png Tulecytowa maczuga.png Miecz nocy.png Dmuchawka.png Proch strzelniczy.png Stary dzwonek (RoG).png
Uderzenia Odporny 275 (2750 Razem (DLC).png) 648 203 167 102 90 81 66 47-94 64/32 55 54 53 47 41 28 14 3

Wypełniacz.pngCiekawostkiEdytuj

  • Muchosmok jest istotą, która spośród wszystkich stworzeń występujących w grze najdłużej zasypia po użyciu fletni Pana (najpierw zmienia się w swą normalną formę, a później kołysze się na boki i zasypia);
  • gdy zaatakujemy kołyszącego się muchosmoka ten nie zaśnie;
  • gdy Muchosmok atakuje obszarowo, tworzy się pod nim znak przypominający połączenie pentagramu i koła;
  • istnieje modyfikacja, która pokazuje Muchosmoka na mapie, jest to Where's my Giants?;
  • jest prawdopodobnie najsilniejszym ze wszystkich Gigantów, ponieważ bez problemu potrafi pokonać każde stworzenie. Nawet inne Giganty, takie jak Borsukoniedźwiedź, Jeleniocyklop lub Gęsiołoś;
  • mimo posiadania skrzydeł, Muchosmok nie korzysta ze skryptu dla latających stworzeń. Możemy to wykorzystać w walce, ponieważ często zdarza się, że z racji swoich rozmiarów, Muchosmok blokuje się między strukturami. Jeśli nie są łatwopalne i zniszczalne (np. zbiorowiska stawów), to do pokonania giganta wystarcza kilka broni dystansowych, a my nie musimy się do niego nawet zbliżać;
  • atak obszarowy Muchosmoka rozpala znajdujące się w jego zasięgu obudowane ogniska.

Porady pic.pngPoradyEdytuj

Z racji tego, że Muchosmok atakuje tylko wtedy, gdy zanadto się do niego zbliży, dla mało zaawansowanego gracza dobrym pomysłem jest po prostu zostawienie go w spokoju. Należy jednak pamiętać, że muchosmok nie będzie poruszał się w oddaleniu od ciebie, ale ustawicznie zmierzał w twoją stronę, choćby był nieagresywny.

Z drugiej strony, może się to okazać niefortunne w skutkach, gdyż Muchosmok lata po świecie i podpala obiekty. Po pewnym czasie w obszarze jego działania nie pozostanie nic, nawet popiół, który albo zniknie, albo zostanie zjedzony przez Muchosmoka. 

Średnio zaawansowani gracze w walce z Muchosmokiem powinni posłużyć się mięsną maczugą i marmurową zbroją, ponieważ te przedmioty są łatwe do zdobycia, a dzięki swojej wytrzymałości dobrze sprawdzają się w walce.

Ciekawą taktyką jest zostawienie prochu strzelniczego w obszarze jego działania. Muchosmok sam z siebie będzie je podpalał, a potem czekał, aż spalą się, pozostawiając popiół. Jeżeli posiadamy odpowiednią ilość prochu, Muchosmok sam wysadzi się w powietrze.

Muchosmok podpala także drzewa, przez co prowokuje drzewce do ataku. Ze względu na fakt, że Muchosmok podąża za graczem, przyprowadzenie go do Żywego lasu sprowokuje do ataku na niego wszystkie drzewce.

Niebieski klejnot.pngGaleriaEdytuj

Stworzenia
Potwory PająkiPająk wojownikPająk jaskiniowyPająk spluwaczWiszący Mieszkaniec GłębiŚwiniołakMermPies GończyCzerwony Pies GończyNiebieski pies gończyMackiMacTuskWeeTuskKrampusWysoki PtakDuchMechaniczny skoczekMechaniczny goniecMechaniczna wieżaUszkodzony mechaniczny goniecUszkodzona mechaniczna wieżaUszkodzony mechaniczny skoczekHalucynacjaOrzechowiecWąż
Potwory naczelne DrzewiecPajęcza KrólowaJeleniocyklopMonstrualna mackaAntyczny strażnikGęsiołośMuchosmokBorsukoniedźwiedźLiściasty drzewiecWarg
Zwierzęta pasywne Czerwony PtakKrukŚnieżny ptakMały PtakMały bawółChesterGobblerKról ŚwińKrólikBeardlingMandragora (stworzenie)MotylŚwietlikiGlommerKret
Zwierzęta neutralne PszczołyPingwinMniejszy Wysoki PtakŚwiniaBawółWielki królikBeardlordKoalefantZimowy koalefantSlurtleSnurtleMałpa jaskiniowaSkalny homarKoza błyskawicGigantMyszołówKociszop
Zwierzęta agresywne Zabójcza pszczołaKomarŻabaŚwinia strażnik
Inne AbigailGrueMaxwell

Więcej z Fandomu