FANDOM

Mięsna maczuga (ang. Ham Bat) – mięsna broń krótkodystansowa, która zadaje 59 (88,5 Wolfgang, 73,75 Wigfrid, 44,22 Wendy i Wes) punktów obrażeń na uderzenie. Jest trzecią najsilniejszą bronią pod względem obrażeń w podstawowej wersji gry. Tworzy się ją z 2 mięs, 2 patyków i 1 skóry świni. Wymagane jest stanie przy silniku alchemicznym, by stworzyć prototyp. Nie ma wytrzymałości, rozpada się gdy zgnije po 10 dniach. Jest szansa, że może zostać znaleziona przy szkielecie. Jeżeli świnia skonsumuje 4 maczugi zmieni się w świniołaka. Jest dobrym zastępnikiem miecza nocy i tulecytowej maczugi. Mięsna maczuga jest w całości zbudowana z mięsa i jest to jedyna broń, która potrafi gnić.

Panowanie Gigantów (DLC)Panowanie GigantówEdytuj

W DLC Panowanie Gigantów obrażenia zadawane tą bronią zależą od jej stopnia zgnicia. Maksymalnie możemy zadać tą bronią 59 obrażeń jeżeli broń jest świeża. Każdy dzień oznacza spadek obrażeń o 2,95, aż dojdzie do 29,5 przy maksymalnym zgniciu. Można ją schować do lodówki, śnieżnego Chestera lub izolacyjnego plecaka, by zwolnić proces gnicia.

PapirusPoradyEdytuj

  • Do zdobycia tej broni wystarczy zabić jednego świniołaka, karmiąc zwykłą świnię czterema kawałkami potwornego mięsa i zebrać dwa patyki. Po zużyciu broni można powtórzyć proces zdobywania surowców, by mieć nieskończoną broń.
  • Broń zaleca się robić przed bitwą, by utrzymać dłużej świeżość i nie zmarnować surowców.
  • Broń jest idealna do zabijania dużych grup przeciwników np: pająki, świnie itd., pod warunkiem, że mamy dobrą zbroję.

Maszyna Nauki WytwarzanieEdytuj

Inventory slot backgroundMięsoInventory slot backgroundMięsoInventory slot background PatykiInventory slot background PatykiInventory slot backgroundSkóra świniInterface arrow rightInventory slot backgroundMięsna maczuga

DyskusjaCytaty postaciEdytuj

Portret WilsonaWilson - "This seems unsanitary." - "Wydaje się niehigieniczna."

Portret WillowWillow - "Pleased to meat you!" - "Miło mi cię zmięsnić" (Gra słowna "miło mi Cię poznać" meat - meet )

Wolfgang portretWolfgang - "Is still good." - "Nadal dobra."

Portret WendyWendy - "Death begets death." - "Śmierć rodzi śmierć."

WX-78 portretWX-78 - "TASTE IRONY AND DIE, FLESHLINGS." - "POCZUJCIE TĘ IRONIĘ I GIŃCIE, PROSIAKI " (WX-78 najprawdopodobniej odnosi się w słowie fleshlings do świń)

Wickerbottom portraitWickerbottom - "I'm not sure this was the most efficient use of resocures." - "Nie jestem pewna czy to jest najefektywniejsze wykorzystanie surowców."

Woodie portraitWoodie - "What a waste of good ham." - "Co za marnotrawstwo dobrej szynki."

Wes portraitWes - "..."

WaxwellMaxwell - "An undignified weapon for a less refined time." - "Nędzna broń na mniej wyrafinowane czasy."

Wigfrid1Panowanie Gigantów (DLC)Wigfrid - "A weapön fit för the great dining halls." - "Bröń, która pasuje dö wielkich jadalni."

WebberPanowanie Gigantów (DLC)Webber - "An interesting way to use food." - "Ciekawy sposób na spożytkowanie jedzenia."

WalaniRozbitkowie (DLC)Walani - "I can fight food with food." - "Mogę walczyć o jedzenie, jedzeniem."

Warly Rozbitkowie (DLC) Warly - "Mmm, meat popcicle!" - "Mmm, mięsny lód!"

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • Broń została dodana w aktualizacji "A Little Rain Must Fall";
  • dała wzór broni Ham Shank z gry Team Fortress 2, która w polskiej wersji nazywa się Mięsna Maczuga;
  • jest to jedyna gnijąca broń w grze;
  • maczuga może zostać znaleziona obok szkieletu, lecz zazwyczaj nie będzie miała pełnej świeżości;
  • mięsna maczuga jest emotikonką na czacie Steam;
  • kiedyś w grze istniał bug, który sprawiał, że mięsna maczuga posiadała 100 użyć oraz miała właściwości mięsa potwora po zjedzeniu, lecz obecnie ten bug jest naprawiony.