Fandom

Don`t Starve Wiki

Macka

1255stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze45 Udostępnij
Macka
Macki.png
Zdrowie 500
Obrażenia 2 razy z rzędu po 33.3
Czas ataku 2
Zasięg ataku 4
Poczytalność -40/min.
Łup Kolec macki.png 50% Skóra macki.png 20%, Mięso z potwora.png
Odnawialne? Nie (Tak dla Wickerbottom portrait.png)
Komenda DebugSpawn("tentacle")

Macka (ang. Tentacle) znana również jako Bagienny Potwór – wrogie stworzenie, które pojawia się na bagnach i mokradłach w jaskiniach. Jest kolczastą macką wychodzącą z ziemi i atakującą wszystko, co znajdzie się w jej zasięgu. Macki biorą zamach, aby na końcu uderzyć gracza.

Pozostają niewidziane dopóki gracz lub stworzenie nie podejdzie za blisko, wtedy rozpoczynają atak próbując uderzyć cokolwiek w ich zasięgu. Schowają się w bagno ponownie jeżeli odejdzie się na odpowiednią odległość lub zaatakowane stworzenie zginie. Gracz może je minąć, jednak podążające za nim świnie spróbują zabić macki. Istnieje możliwości zobaczenia macek nim całkowicie się wynurzą, bądź schowają. Kiedy są zupełnie ukryte widać bulgoczącą substancję. Kiedy na nią najedziemy, możemy zbadać mackę.

Pojawiają się na mapie w określonych miejscach na bagnach podczas tworzenia mapy, nawet blisko kamiennych przejść. Macki to część niektórych elementów układanki. Ciekawostką jest to, że w jaskiniach występują monstrualne macki. Niektórzy uważają, że macka na powierzchni jest właśnie końcem ów tej olbrzymiej macki.

Namiot.pngStrategieEdytuj

  • Pozostający poza zasięgiem ataku gracz może wyczekać na odpowiedni moment ataku, kiedy potwór ma przerwę pomiędzy swoimi działaniami. Należy wtedy uderzyć i ponownie wycofać się poza zasięg macki.
  • Wykorzystanie pająków do zabicia macek: posiadając jajo pająka, umiejscawiamy nowe gniazdo niedaleko macek. Kiedy w nocy pająki rozejdą się po okolicy, uderzając jednego, macka sprowokuje całe gniazdo, które powinno ją zabić.
  • Świnie mogą być użyte do zabicia macki, jednak należy liczyć się z ich śmiercią, aby skutecznie pozbyć się bagiennego potwora jest potrzebne około 5 świń.
  • Do pozbycia się macki, rewelacyjnie nadają się mermy. Są dynamiczne i patrolują większy teren, mogą więc prościej wdać się w walkę z mackami. Kiedy do starcia dołączają okoliczne mermy, istnieje duża szansa na pozbycie się macki. Wówczas oddalają się, a my możemy zebrać łupy, bez konieczności brania czynnego udziału w walce.
  • Jeśli na celu mamy unikanie walki z mackami, a konieczna jest podróż przez bagno, należy nie zatrzymywać się i rzadko zmieniać kierunek podróży, mamy zwiększoną szansę zwłaszcza, kiedy mamy laskę. Ewentualnie patrzeć na spadek zdrowia psychicznego, gdy zacznie bardzo spadać to oznacza, że macka jest niedaleko.
  • Tuż przed wynurzeniem się macki rozlega się charakterystyczny dźwięk. Jeżeli chcemy uniknąć walki z monstrum, należy odbiec natychmiast po usłyszeniu go.
  • Aby zabić mackę bez straty życia możemy wykorzystać Chestera. Jeżeli macka zaatakuje go, będziemy mogli ją ciąć bez straty zdrowia, gdyż nie odwróci swojej uwagi w naszą stronę. Należy jednak uważać, gdyż Chester może umrzeć.
  • Podobną taktykę można zastosować używając skalnych homarów. Nakaż zaatakować im mackę a kiedy zmienią się w kamień, można atakować ją bez ryzyka otrzymania żadnych obrażeń.

Miecz nocy.pngUderzenia potrzebne do zabiciaEdytuj

Narzędzie

Broń

Wędka.pngSiatka.png Siekiera Lucy.png Zapalniczka Willow.png Łopata.png Widły.png

Młot.png Pochodnia.png Parasol.png

Laska.png

Siekiera.png Kilof.png

Złota Siekiera.png Złoty kilof.png

Bumerang.png

Siekierokilof.png Włócznia.png Nietoperza pałka.png Mięsna maczuga.png

Gwiazda poranna (RoG).png

Sucha

Gwiazda poranna (RoG).png

Mokra

Szlam Slurtle.png Kolec macki.png Bitewna włócznia (RoG).png Tulecytowa maczuga.png Zębowa Pułapka.png Miecz nocy.png Dmuchawka.png Proch Strzelniczy.png Stary dzwonek (RoG).png
Ogólnie 125 37 32 30 19 17 15 12 9 12 6 10 10

--

9 9 8 5 3 1
Wolfgang portret.png 84 -- -- 20 13 11 10 8 6 9 4 10 7 -- 6 9 5 4 3 1
Wigfrid1.png 100 -- -- 24 15 14 12 10 7 10 5 10 8 10 7 9 6 4 3 1
Wes portrait.pngiPortret Wendy.png 167 -- -- 40 25 22 23 16 12 16 8 10 14 -- 12 9 10 7 3 1

Stworzenia
Inne AbigailGrueMaxwell

Więcej z Fandomu

Losowa wiki