MacTusk

1239stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze91 Udostępnij

MacTusk
MacTusk.png
Zdrowie 150 (300 Razem)
Obrażenia 33
Czas ataku 3
Szybkość 3
Szybkosć biegu 6
Łup Tam O' Shanter.png 25% Kieł morsa.png50% Dmuchawka.pngx1 Mięso.pngx1
Komenda DebugSpawn("walrus")

MacTusk (pol. "MacKieł") – Zimowe stworzenie, które zostało dodane w aktualizacji A Winter's Tale oraz wraz z WeeTuskiem stanowi część imprezy łowieckiej Ojca i Syna. Odradza się po 2,5 dnia z obozu Walrusa. MacTusk może zostać zamrożony za pomocą dwóch uderzeń lodowego berła.

Posługuje się dmuchawką (bronią dystansową), którą próbuje upolować gracza, zachowując odpowiednią odległość od niego. Należy bardzo uważać, ponieważ zasięg broni morsa jest mocno wydłużony i możemy zostać zranieni, nawet jeżeli się znacznie oddalimy. Gracz może unikać strzałek z dmuchawki, jeżeli zgra się odpowiednio z czasem i szybkością, z jaką są wypuszczane.

Świnia.pngZachowanieEdytuj

MacTusk przemieszcza się zwykle w towarzystwie WeeTuska oraz 2 niebieskich psów gończych. Pozostaje aktywny wyłącznie w ciągu dnia, nocą chowając się do swojego obozu. Podąża za graczem, gdy ten znajduje się w jego pobliżu. Kiedy gracz się zatrzyma, mors zrobi to samo, a następnie spojrzy na gracza, ewentualnie krzyknie i odejdzie.

Istnieją dwie przyczyny ataku MacTuska:

  • Gracz chodzi lub stoi za blisko MacTuska.
  • Gracz zaatakuje go, jego psy bądź jego syna.

Miecz nocy.pngLiczba uderzeń potrzebna do zabiciaEdytuj

Broń Wędka.pngSiatka.png Siekiera Lucy.png Łopata.png Widły.png

Młot.png Pochodnia.png Parasol.png

Laska.png Zapalniczka Willow.png

Siekiera.png Kilof.png

Złota Siekiera.png Złoty kilof.png

Boomerang.png

Siekierokilof.pngWłócznia.png Nietoperza pałka.png Mięsna maczuga.png Gwiazda poranna (RoG).png Szlam slurtle.pngZębowa Pułapka.pngMiecz nocy.png

Kolec macki.pngPłomienne berło.png Tulecytowa maczuga.pngBitewna włócznia (RoG).pngPodpalająca Strzałka.png

Dmuchawka.png Proch Strzelniczy.png
Uderzenia 36 12 9 6 5 4 3-6 4/3 3 2 1

Papirus.pngPoradyEdytuj

  • Zaleca się używanie broni długodystansowych w walce przeciwko niemu, kiedy zacznie uciekać od gracza.
  • Jeżeli przyjdziesz do obozu Walrusa, kiedy jest nieaktywny, możesz podłożyć liczne pułapki, aby zadać obrażenia wrogowi przed rozpoczęciem właściwej walki. Pozwoli to na osłabienie przeciwnika i szybsze skończenie walki lub nawet wykończenie go przed rozpoczęciem potyczki.
  • Przyprowadzenie kilku świń znacznie ułatwi walkę.
  • Kiedy spotkasz MacTuska po raz pierwszy, będzie przemieszczał się ze swoimi psami oraz synem. Mors rozpocznie walkę, pokazując obraźliwy gest, a następnie zacznie strzelać z dmuchawki. W tym momencie ucieczka może być kłopotliwa, ponieważ możemy zostać wielokrotnie trafieni.
  • Istnieje szansa schowania się przed polowaniem za pomocą krzaczastego kapelusza.
  • Obecnie mors nie zaczyna walki, jeżeli nie podejdziemy zbyt blisko. Jeżeli będziemy tylko stali i patrzyli na polowanie, MacTusk zatrzyma się lub zacznie tańczyć jak świnie.
  • Na początku należy zabić psy, a potem wykończyć morsa bronią dystansową.
  • Można na początku lata podłożyć 2 gniazda pająków. Po rozpoczęciu zimy gniazda będą na trzecim poziomie, a zabijane psy będą się ciągle odradzać. Walka może potrwać nawet całą zimę. Kiedy pająki padną, należy zniszczyć gniazda i postawić je ponownie na początku lata.
  • Jeżeli w pobliżu są pingwiny, należy do nich sprowadzić psy. Ogary umrą, a ty będziesz mógł się spokojnie zająć mordowaniem morsów.

Wypełniacz.pngCiekawostkiEdytuj

  • Obrażenia od dmuchawki MacTuska są mniejsze niż gracza;
  • MacTusk używa dmuchawki o starym wyglądzie (Dmuchawka.png);
  • MacTusk może strzelać z dmuchawki tyle razy ile chce, a gracz może tylko raz.

Niebieski klejnot.pngGaleriaEdytuj

Stworzenia
Potwory PająkiPająk wojownikPająk jaskiniowyPająk spluwaczWiszący Mieszkaniec GłębiŚwiniołakMermPies GończyCzerwony Pies GończyNiebieski pies gończyMackiMacTuskWeeTuskKrampusWysoki PtakDuchMechaniczny skoczekMechaniczny goniecMechaniczna wieżaUszkodzony mechaniczny goniecUszkodzona mechaniczna wieżaUszkodzony mechaniczny skoczekHalucynacjaOrzechowiecWąż
Potwory naczelne DrzewiecPajęcza KrólowaJeleniocyklopMonstrualna mackaAntyczny strażnikGęsiołośMuchosmokBorsukoniedźwiedźLiściasty drzewiecWarg
Zwierzęta pasywne Czerwony PtakKrukŚnieżny ptakMały PtakMały bawółChesterGobblerKról ŚwińKrólikBeardlingMandragora (stworzenie)MotylŚwietlikiGlommerKret
Zwierzęta neutralne PszczołyPingwinMniejszy Wysoki PtakŚwiniaBawółWielki królikBeardlordKoalefantZimowy koalefantSlurtleSnurtleMałpa jaskiniowaSkalny homarKoza błyskawicGigantMyszołówKociszop
Zwierzęta agresywne Zabójcza pszczołaKomarŻabaŚwinia strażnik
Inne AbigailGrueMaxwell