Mały Gęsiołoś (RoG)

1239stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze55 Udostępnij

Mały Gęsiołoś
Mały Gęsiołoś (RoG).png
Zdrowie 350
Obrażenia 50
Czas ataku 3
Zasięg ataku 2
Szybkość 5
Łup Mięso.pngx2, Pióro puchowe (RoG).pngx2 Udko indycze.pngx1
Komenda DebugSpawn("mossling")

Mały Gęsiołoś (ang. Mossling) – stworzenie możliwe do napotkania w DLC Panowanie Gigantów. Mały gęsiołoś wykluwa się podczas wiosny z jajka złożonego przez Gęsiołosia. Zjada wszystko, co leży na ziemi, podobnie jak Gobbler. Po osiągnięciu pełnego wieku młode wzbijają się w powietrze i odlatują.

W normalnych okolicznościach gęsiołosiątka starają się unikać konfliktów. Jeśli jednak zostaną zaatakowane, wszystkie podlatują do gniazda i zaczynają wzywać pomoc matki. Wtedy też mama-Gęsiołoś zlatuje i broni swoich maleństw. Jeśli matka zostaje zabita przez gracza, małe stają się wściekłe i atakują bohatera, zamieniając się na chwilę w małe huragany promieniujące energią. Poruszają się w tej postaci w linii prostej. Po każdym takim ataku zatrzymują się na moment, gdyż kręci im się w głowie - jest to dobra okazja do zadania ciosu. Zdenerwowanym atakom Gęsiołosiątek towarzyszą obfite wyładowania atmosferyczne. Łupem z nich jest mięso, jedno udko i 2 pióra puchowe.

Walka może być problematyczna przez postać WX-78. Ich elektryczne ataki mogą poważnie zaszkodzić w poczytalności tej postaci oraz często powodować przeciążenie systemu.

Namiot.pngStrategiaEdytuj

  • Dobrym sposobem na ich pokonanie jest strzelanie do nich z broni dystansowych takich jak: dmuchawka, podpalająca strzałka, płomienne berło, bumerang lub spowolnienie ich za pomocą usypiających strzałek czy lodowego berła, by móc swobodnie podejść i zaatakować lub uciec.
  • Bardzo prostym sposobem na zdobycie łupu bez utraty zdrowia i bez walki jest użycie starego dzwonka, jednak trzeba to zrobić odpowiednio. Na początek trzeba uderzyć młotem w jajo 3 razy, następnie użyć wyżej wspomnianego przedmiotu. Po usłyszeniu pierwszego kroku, natychmiast trzeba zadaćy czwarty cios, rozbijając tym jajo i uciec. Zanim małe gęsiołosie staną się agresywne, bestia zdoła je zabić jednym nadepnięciem.
  • Do pokonania gęsiołosiątek dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie obserwujących roślin otaczających wabiącą roślinę. Należy zapędzić (pojedynczo) gęsiołosiątka do obserwujących roślin, które po krótkim czasie je zabiją (trzeba tylko pilnować żeby nie uciekły z "pułapki"; należy także pamiętać, że łupy zostaną bardzo szybko zjedzone przez obserwujące rośliny).

Wypełniacz.pngCiekawostkiEdytuj

  • Gęsiołosie są zagniazdownikami, bo po wykluciu wychodzą z gniazda;
  • w wersji wściekłej są większe niż w zwykłej;
  • gdy się wściekną, ich różki są bardziej widoczne;
  • Małe Gęsiołosie nie niszczą ścian, nawet w swej wściekłej wersji.

Niebieski klejnot.pngGaleriaEdytuj

Stworzenia
Potwory PająkiPająk wojownikPająk jaskiniowyPająk spluwaczWiszący Mieszkaniec GłębiŚwiniołakMermPies GończyCzerwony Pies GończyNiebieski pies gończyMackiMacTuskWeeTuskKrampusWysoki PtakDuchMechaniczny skoczekMechaniczny goniecMechaniczna wieżaUszkodzony mechaniczny goniecUszkodzona mechaniczna wieżaUszkodzony mechaniczny skoczekHalucynacjaOrzechowiecWąż
Potwory naczelne DrzewiecPajęcza KrólowaJeleniocyklopMonstrualna mackaAntyczny strażnikGęsiołośMuchosmokBorsukoniedźwiedźLiściasty drzewiecWarg
Zwierzęta pasywne Czerwony PtakKrukŚnieżny ptakMały PtakMały bawółChesterGobblerKról ŚwińKrólikBeardlingMandragora (stworzenie)MotylŚwietlikiGlommerKret
Zwierzęta neutralne PszczołyPingwinMniejszy Wysoki PtakŚwiniaBawółWielki królikBeardlordKoalefantZimowy koalefantSlurtleSnurtleMałpa jaskiniowaSkalny homarKoza błyskawicGigantMyszołówKociszop
Zwierzęta agresywne Zabójcza pszczołaKomarŻabaŚwinia strażnik
Inne AbigailGrueMaxwell