Fandom

Don`t Starve Wiki

Mały Gęsiołoś (RoG)

1239stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze55 Udostępnij

Mały Gęsiołoś
Mały Gęsiołoś (RoG).png
Zdrowie 350
Obrażenia 50
Czas ataku 3
Zasięg ataku 2
Szybkość 5
Łup Mięso.pngx2, Pióro puchowe (RoG).pngx2 Udko indycze.pngx1
Komenda DebugSpawn("mossling")

Mały Gęsiołoś (ang. Mossling) – stworzenie możliwe do napotkania w DLC Panowanie Gigantów. Mały gęsiołoś wykluwa się podczas wiosny z jajka złożonego przez Gęsiołosia. Zjada wszystko, co leży na ziemi, podobnie jak Gobbler. Po osiągnięciu pełnego wieku młode wzbijają się w powietrze i odlatują.

W normalnych okolicznościach gęsiołosiątka starają się unikać konfliktów. Jeśli jednak zostaną zaatakowane, wszystkie podlatują do gniazda i zaczynają wzywać pomoc matki. Wtedy też mama-Gęsiołoś zlatuje i broni swoich maleństw. Jeśli matka zostaje zabita przez gracza, małe stają się wściekłe i atakują bohatera, zamieniając się na chwilę w małe huragany promieniujące energią. Poruszają się w tej postaci w linii prostej. Po każdym takim ataku zatrzymują się na moment, gdyż kręci im się w głowie - jest to dobra okazja do zadania ciosu. Zdenerwowanym atakom Gęsiołosiątek towarzyszą obfite wyładowania atmosferyczne. Łupem z nich jest mięso, jedno udko i 2 pióra puchowe.

Walka może być problematyczna przez postać WX-78. Ich elektryczne ataki mogą poważnie zaszkodzić w poczytalności tej postaci oraz często powodować przeciążenie systemu.

Namiot.pngStrategiaEdytuj

  • Dobrym sposobem na ich pokonanie jest strzelanie do nich z broni dystansowych takich jak: dmuchawka, podpalająca strzałka, płomienne berło, bumerang lub spowolnienie ich za pomocą usypiających strzałek czy lodowego berła, by móc swobodnie podejść i zaatakować lub uciec.
  • Bardzo prostym sposobem na zdobycie łupu bez utraty zdrowia i bez walki jest użycie starego dzwonka, jednak trzeba to zrobić odpowiednio. Na początek trzeba uderzyć młotem w jajo 3 razy, następnie użyć wyżej wspomnianego przedmiotu. Po usłyszeniu pierwszego kroku, natychmiast trzeba zadaćy czwarty cios, rozbijając tym jajo i uciec. Zanim małe gęsiołosie staną się agresywne, bestia zdoła je zabić jednym nadepnięciem.
  • Do pokonania gęsiołosiątek dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie obserwujących roślin otaczających wabiącą roślinę. Należy zapędzić (pojedynczo) gęsiołosiątka do obserwujących roślin, które po krótkim czasie je zabiją (trzeba tylko pilnować żeby nie uciekły z "pułapki"; należy także pamiętać, że łupy zostaną bardzo szybko zjedzone przez obserwujące rośliny).

  • Gęsiołosie są zagniazdownikami, bo po wykluciu wychodzą z gniazda;
  • w wersji wściekłej są większe niż w zwykłej;
  • gdy się wściekną, ich różki są bardziej widoczne;
  • Małe Gęsiołosie nie niszczą ścian, nawet w swej wściekłej wersji.

Stworzenia
Inne AbigailGrueMaxwell

Więcej w Fandom

Losowa wiki