FANDOM

Małpa tropikalna (ang. Prime Ape) – neutralne stworzenie dostępne dla posiadaczy DLC Rozbitkowie. Małpy tropikalne można spotkać w dżungli, gdzie żyją w szałasach. Małpy czasami będą podążać za graczem i będą kraść przedmioty leżące na ziemi. Zaatakowanie jednej małpy spowoduje atak ze strony wszystkich małp w pobliżu. Są odwzorowaniem małp jaskiniowych.

ŚwiniaZachowanie Edytuj

Małpy zbierają jagody z krzaków jagodowych, a także zbierają rośliny z działek rolnych i je zjadają. Mogą także podnieść i zjeść mandragorę. Będą nosiły skradzione kapelusze. Małpy będą poruszały się w grupach i jeśli gracz zaatakuje jedną małpę reszta obrzuci go gnojem. Może to spowodować szybki spadek psychiki, więc zaleca się uwagę podczas atakowania małp. Jest możliwe zaprzyjaźnienie się z małpą dając jej banana. Małpa będzie nam pomagać w walce(nawet z innymi małpami). Co ważne zaprzyjaźniona małpa nie będzie podnosić przedmiotów z ziemi. Należy jednak pamiętać, że małpa po pewnym czasie znowu stanie się neutralna i może zacząć ponownie podnosić przedmioty.

WłóczniaPolowanieEdytuj

Małpy na dłuższą metę są bardzo irytujące, dlatego warto się pozbyć ich z niektórych wysp. Jedną z ciekawszych metod jest podarowanie kilku małpom banana i wywołanie wojny. Małpy znajdujące się trochę dalej nie zauważą, które z nich wywołały walkę, więc zaatakują tę małpę, która zwróciła ich uwagę, gryząc inną. Możemy w ten sposób wybić całą wioskę, co zaskutkuje pozyskaniem wielkiej ilości kąsków, bananów oraz różnych skradzionych przedmiotów. Inną metodą jest potraktowanie małp berłem wulkanicznym - jako że wypada z nich głównie jedzenie, nie stracimy łupu, za to uzyskamy już gotową do jedzenia wersję.

Niebieski klejnotGaleria Edytuj

Stworzenia
Inne AbigailGrueMaxwell