Fandom

Don`t Starve Wiki

Małpa jaskiniowa

1239stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze47 Udostępnij

Małpa jaskiniowa
Małpa jaskiniowa.png
Zdrowie 125
Obrażenia -10 SanityMeter.png za trafienie Kupa.png,-20 zdrowia dla stworzeń
Czas ataku 2
Zasięg ataku 3
Szybkość 7
Specjalna umiejętność Kradnie postaci przedmioty.
Łup Kąsek.pngx1Jaskiniowy banan.pngx1 jeśli trzymany,Koszmarne paliwo.png (50%), Wszystkie ukradzione przedmioty.
Komenda DebugSpawn("monkey")

Małpa jaskiniowa (ang. Splumonkey) – zwierzę, które można spotkać w jaskini oraz w ruinach. Mieszka w grocie. Małpa jaskiniowa kradnie przedmioty. Okazjonalnie może wykraść przedmiot z ekwipunku postaci i zacząć uciekać. Przedmiot można odzyskać po zabiciu małpy, tak jak odbywa się to w przypadku krampusa, wabiącej rośliny oraz kreta. Sprowokowana, atakuje gracza jedynie rzucaniem nawozu (pod warunkiem, że znajdzie go na ziemi w postaci np. guana), jednak inne stworzenia już potrafi ugryźć. Oprócz tego, zjadają jaskiniowe banany z bananowców. Małpy pozostawiają po sobie kąsek, niezależnie od tego co ukradły. Potrafią również nosić nakrycia głowy, wyrzucone i skradzione z ekwipunku postaci. Kiedy nadchodzi czas koszmaru zamienia się w Koszmarną małpę jaskiniową.

Świnia.pngZachowanieEdytuj

Małpa jaskiniowa ma tendencję do ukrywania się wśród cieni, gdzie może wykorzystać atak z dystansu wobec gracza. Wbiegają w pole widzenia, gdy chcą skraść jakiś obiekt z ekwipunku lub z otoczenia postaci. Małpy zjadają okoliczne banany, za wyjątkiem sytuacji, gdy są ścigane przez postać. Próbują wystraszyć postać okrzykami.

  • Małpa jaskiniowa została nazwana w plikach gry jako "kiki";
  • dawniej jaskiniowe małpy miały czerwone oczy.

Wytworna kamizelka.pngWyglądEdytuj

Małpy jaskiniowe poruszają się na czterech łapach, a ich wygląd przypomina w dużej mierze prawdziwe małpy. Mają kępkę sterczących włosów na szczycie głowy oraz duże uszy. Posiadają 2 rzędy ostrych zębów.

Stworzenia
Inne AbigailGrueMaxwell

Więcej w Fandom

Losowa wiki