Młot (ang. Hammer) – odnawialne narzędzie służące do niszczenia struktur naturalnych i stworzonych przez gracza. W podstawowej wersji gry wytwarzamy młot stojąc przy maszynie nauki. Do wytworzenia młota potrzebujemy 3 patyków, 3 kamieni i 2 lin. Młot posiada 75 użyć. Jego uciążliwą cechą jest to, że po zniszczeniu danej struktury młotem, wypada tylko połowa materiałów użytych do jej stworzenia.

Panowanie Gigantów (DLC)Panowanie GigantówEdytuj

W DLC - Panowanie Gigantów młot jest zawsze dostępny. Prócz tego przepis na młot uległ zmianie - dwie liny w przepisie zostały zastąpione sześcioma sztukami trawy. Dodatkowo, możemy nim niszczyć spalone struktury. Służy też do ogłuszania kretów.

DeskiZastosowanieEdytuj

Aby użyć młota na celu, należy kliknąć na nim ikoną młota lub prawym przyciskiem myszy, gdy jest założony w ekwipunku. Może być również użyty jako broń, zadając 17 punktów obrażeń. Zniszczenie celu wymaga kilku uderzeń. To narzędzie posiada 75 użyć, co oznacza, iż każde użycie obniża wytrzymałość o 1.33%. Trzymając go w ręku, należy uważać, aby będąc w obozie, nie zbierać obiektów (np. jaj wypadających z klatki) przy użyciu klawisza space. Postać może zacząć omyłkowo niszczyć struktury.

Maszyna NaukiWytwarzanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło PatykiMiejsce w ekwipunku tło PatykiMiejsce w ekwipunku tło PatykiMiejsce w ekwipunku tło KamieńMiejsce w ekwipunku tło KamieńMiejsce w ekwipunku tło KamieńMiejsce w ekwipunku tłoLinaMiejsce w ekwipunku tłoLinaInterface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoMłot
Miejsce w ekwipunku tło PatykiMiejsce w ekwipunku tło PatykiMiejsce w ekwipunku tło PatykiMiejsce w ekwipunku tło KamieńMiejsce w ekwipunku tło KamieńMiejsce w ekwipunku tło KamieńMiejsce w ekwipunku tłoŚcięta trawa

×6

Interface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoMłotPanowanie Gigantów (DLC)

PapirusPoradyEdytuj

  • Zamierzając przenieść bazę, lepszą alternatywą do jej zniszczenia jest berło dekonstrukcji, które zwraca wszystkie materiały, jakie zostały użyte do konstrukcji, kosztem poczytalności. Można także użyć białego berła z modyfikacji Up&Away, które pozwala przenosić struktury w inne miejsca.

DyskusjaCytaty postaciEdytuj

Wilson portretWilson - "Stop! It's time! To hammer things!" - "Stój! To czas! By coś zniszczyć!"

Willow portretWillow - "I prefer sharp implements." - "Wolę ostre narzędzia."

Wolfgang portretWolfgang - "Needs sickle!" - "Potrzebuję sierpa!"

Wendy portretWendy - "Oh that I may crush the world."- "Och, z tym mogę zmiażdżyć świat."

WX-78 portretWX-78 - "DECONSTRUCTION" - "DEKONSTRUKCJA"

Wickerbottom portretWickerbottom - "A worker's tool." - "Narzędzie robotników."

Woodie portraitWoodie - "Everyone makes mistakes, eh?" - "Wszyscy robią błędy, eh?"

Wes portretWes – "..."

Maxwell portretMaxwell - "It feels good to undo the work of others." - "To przyjemne uczucie niszczyć pracę innych."

Wigfrid portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC) Wigfrid - "Möre fit för laböur than battle." - "Bardziej nadaje się dö ciężkich röbót niż walki."

Webber portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC) Webber - "Chaos and destruction!" - "Chaos i destrukcja!"

Walani portret (DSS)Rozbitkowie (DLC) Walani -

Warly portret (DSS)Rozbitkowie (DLC) Warly -

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • Komentarz Wilsona na temat młota może być nawiązaniem do piosenki pod tytułem "Can't touch this" w której pojawia się tekst "Stop! Hammertime!";
  • Komentarz Wolfganga "Needs sickle!" jest nawiązaniem do polityki Związku Radzieckiego podczas II Wojny Światowej oraz do ich znaku - sierpa i młota na fladze. Może to oznaczać, że Wolfgang wychował się w czasach II Wojny Światowej.