Młot (ang. Hammer) – odnawialne narzędzie służące do niszczenia struktur naturalnych i stworzonych przez gracza. W podstawowej wersji gry wytwarzamy młot stojąc przy maszynie nauki. Do wytworzenia młota potrzebujemy 3 patyków, 3 kamieni i 2 lin. Młot posiada 75 użyć. Jego uciążliwą cechą jest to, że po zniszczeniu danej struktury młotem, wypada tylko połowa materiałów użytych do jej stworzenia.

Zawartość do pobrania (DLC)Edytuj

W każdym DLC młot jest zawsze dostępny. Prócz tego przepis na młot uległ zmianie - dwie liny w przepisie zostały zastąpione sześcioma sztukami trawy. Dodatkowo, możemy nim niszczyć spalone struktury. Służy też do ogłuszania kretów. W Don't starve Świniogród za pomocą młota możemy wytworzyć zbroję płytową i miskę do płukania złota.

DeskiZastosowanieEdytuj

Aby użyć młota na celu, należy kliknąć na nim ikoną młota lub prawym przyciskiem myszy, gdy jest założony w ekwipunku. Może być również użyty jako broń, zadając 17 punktów obrażeń. Zniszczenie celu wymaga kilku uderzeń. To narzędzie posiada 75 użyć, co oznacza, iż każde użycie obniża wytrzymałość o 1.33%. Trzymając go w ręku, należy uważać, aby będąc w obozie, nie zbierać obiektów (np. jaj wypadających z klatki) przy użyciu klawisza space. Postać może zacząć omyłkowo niszczyć struktury.

Maszyna NaukiWytwarzanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło PatykiMiejsce w ekwipunku tło PatykiMiejsce w ekwipunku tło PatykiMiejsce w ekwipunku tło KamieńMiejsce w ekwipunku tło KamieńMiejsce w ekwipunku tło KamieńMiejsce w ekwipunku tłoLinaMiejsce w ekwipunku tłoLinaInterface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoMłot
Miejsce w ekwipunku tło PatykiMiejsce w ekwipunku tło PatykiMiejsce w ekwipunku tło PatykiMiejsce w ekwipunku tło KamieńMiejsce w ekwipunku tło KamieńMiejsce w ekwipunku tło KamieńMiejsce w ekwipunku tłoŚcięta trawa

×6

Interface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoMłotPanowanie Gigantów (DLC)

Ognisko teleportacjiWykorzystanieEdytuj

Miejsce w ekwipunku tło Sztabka żelaza (DSH)Miejsce w ekwipunku tło Sztabka żelaza (DSH)Miejsce w ekwipunku tło Sztabka żelaza (DSH)Miejsce w ekwipunku tło MłotInterface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoZbroja płytowa (DSH)Świniogród (DLC)
Miejsce w ekwipunku tło Ruda żelaza (DSH)Miejsce w ekwipunku tło Ruda żelaza (DSH)Miejsce w ekwipunku tło MłotInterface arrow rightMiejsce w ekwipunku tłoMiska do płukania złota (DSH)Świniogród (DLC)

PapirusPoradyEdytuj

  • Zamierzając przenieść bazę, lepszą alternatywą do jej zniszczenia jest berło dekonstrukcji, które zwraca wszystkie materiały, jakie zostały użyte do konstrukcji, kosztem poczytalności. Można także użyć białego berła z modyfikacji Up&Away, które pozwala przenosić struktury w inne miejsca.

DyskusjaCytaty postaciEdytuj

Wilson portretWilson - "Stop! It's time! To hammer things!" - "Stój! To czas! By coś zniszczyć!"

Willow portretWillow - "I prefer sharp implements." - "Wolę ostre narzędzia."

Wolfgang portretWolfgang - "Needs sickle!" - "Potrzebuję sierpa!"

Wendy portretWendy - "Oh that I may crush the world."- "Och, z tym mogę zmiażdżyć świat."

WX-78 portretWX-78 - "DECONSTRUCTION" - "DEKONSTRUKCJA"

Wickerbottom portretWickerbottom - "A worker's tool." - "Narzędzie robotników."

Woodie portraitWoodie - "Everyone makes mistakes, eh?" - "Wszyscy robią błędy, eh?"

Wes portretWes – "..."

Maxwell portretMaxwell - "It feels good to undo the work of others." - "To przyjemne uczucie niszczyć pracę innych."

Wigfrid portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC) Wigfrid - "Möre fit för laböur than battle." - "Bardziej nadaje się dö ciężkich röbót niż walki."

Webber portret (RoG)Panowanie Gigantów (DLC) Webber - "Chaos and destruction!" - "Chaos i destrukcja!"

Walani portret (DSS)Rozbitkowie (DLC) Walani -

Warly portret (DSS)Rozbitkowie (DLC) Warly -

WypełniaczCiekawostkiEdytuj

  • Komentarz Wilsona na temat młota może być nawiązaniem do piosenki pod tytułem "Can't touch this" w której pojawia się tekst "Stop! Hammertime!";
  • Komentarz Wolfganga "Needs sickle!" jest nawiązaniem do polityki Związku Radzieckiego podczas II Wojny Światowej oraz do ich znaku - sierpa i młota na fladze. Może to oznaczać, że Wolfgang wychował się w czasach II Wojny Światowej.